Offerte stucen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Goedenavond allen,

In februari gaan wij verhuizen en hebben een offerte opgevraagd voor het opnieuw laten stucen van ons plafond in de woonkamer. Nu kan ik alleen heel moeilijk inschatten wat een beetje een normale prijs is, dit heb ik als eerste offerte ontvangen:

70m2 plafond stucen incl voorstrijk E1880
Gleuven kanaalvloer dichtmaken E6.80 per m2
Overige kosten (afplakken + opruimen) E185

De bedragen zijn exclusief BTW. Is dit een beetje in lijn van wat te verwachten? Het gaat om noord Nederland, voor zover dat relevant is.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:09
Wat heb je zelf al gevonden, bijvoorbeeld op Google of hier op het forum? Zo moeilijk is het niet om het te vinden.

Maar goed, ondanks je magere eigen inzet toch even een richting: je betaalt 29e pm2 incl. btw (ik ga ervan uit dat het lage btw tarief van toepassing is). Dat is niet de hoofdprijs, maar ook zeker niet de bodemprijs. Ik heb verschillende offertes opgevraagd in 2018 en die varieerden van 15 tot 50 pm2, afhankelijk van hoe de afwerking was. Dat was overigens enkel voor muren. Plafonds is doorgaans wat duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:09
4 jaar geleden hele huis laten stucen. Wanden en plafonds €11m2. Het zou beter gedaan kunnen zijn maar na 4 jaar nog steeds tevreden en als zit er nog stevig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Laatst online: 06-03-2024
cryptapix schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:33:
Wat heb je zelf al gevonden, bijvoorbeeld op Google of hier op het forum? Zo moeilijk is het niet om het te vinden.

Maar goed, ondanks je magere eigen inzet toch even een richting: je betaalt 29e pm2 incl. btw (ik ga ervan uit dat het lage btw tarief van toepassing is). Dat is niet de hoofdprijs, maar ook zeker niet de bodemprijs. Ik heb verschillende offertes opgevraagd in 2018 en die varieerden van 15 tot 50 pm2, afhankelijk van hoe de afwerking was. Dat was overigens enkel voor muren. Plafonds is doorgaans wat duurder.
Op internet lees ik tussen de 18 en 25 per m2 voor plafond, maar het is vaak onduidelijk of dat nou incl of excl is en de markt is over de jaren natuurlijk ook veranderd.

Wat misschien ook deels meespeelt is het feit dat het op redelijk korte termijn moet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 19-06 09:54
Hier heb ik het laatst laten doen voor €20 per m2 incl alles. Voorstrijk, stucloop, hoekjes, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-06 12:03

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Offerte is best laag eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-06 20:35
Ik denk niet de goedkoopste maar ook niet heel duur, het zijn niet veel m2 en plafond, dat is duurder dan muren.

[ Voor 9% gewijzigd door deagan1337 op 26-01-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:09
whoopy_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Op internet lees ik tussen de 18 en 25 per m2 voor plafond, maar het is vaak onduidelijk of dat nou incl of excl is en de markt is over de jaren natuurlijk ook veranderd.

Wat misschien ook deels meespeelt is het feit dat het op redelijk korte termijn moet gebeuren
nou, de btw is maar 9% als woning ouder dan 2 jaar is dus zo heel veel scheelt dat niet. Als die 25 ex is, is het toch nog steeds minder dan jouw offerte? Wat het duurder maakt zijn relatief weinig m2 (mijn offertes waren obv 300m2+) en plafond (duurder dan wand).

Wat ik al zei, niet de goedkoopste en niet de duurste. Maar waarom vraag je niet meerdere offertes op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 23:21
Zorg dat het vooral goed gebeurt, belangrijker dan een paar euro meer. Die lui kunnen ze nu overal verdienen dus goedkoop zou wel eens duurkoop kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
whoopy_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Spoed = duur. ;)

Als particulier zou je in de basis altijd een totaalprijs inclusief btw moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Best goedkoop eerlijk (handje contantje?).

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Kan het goedkoper? Ja.
Kan het duurder? Ja.

Enige manier om na te gaan of jij een redelijke prijs hebt, is meer offertes opvragen.
Dus laat nog gewoon (minimaal) twee andere langs komen en een prijs maken. Dan weet je een stuk beter waar je staat.

Vraag tevens ook welke dikte ze aanbrengen. Brengen ze een dunne laag (1-2 mm) aan of een dikke laag (+/- 5 mm)? Dat maakt namelijk ook nogal uit voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
whoopy_ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:53:
Is dit een beetje in lijn van wat te verwachten?
Hoe staan deze bedragen in perspectief tot andere offertjes die je hebt opgevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03
En het belangrijkste bij stucwerk... kwaliteit. Probeer referenties op te vragen, is misschien erg lastig maar wel belangrijker dan de prijs (zeg ik nu).

Wij waren ook goedkoop uit, totdat de schilder kwam om het te laten spuiten. Toen moest alles over... Dat was duur. (jaja stom enzo, maar grote verbouwing, meer aan me hoofd, blij dat je iemand voor een redelijk prijs en die op het juiste moment kan enzo...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 17:12

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

llevering schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:35:
En het belangrijkste bij stucwerk... kwaliteit. Probeer referenties op te vragen, is misschien erg lastig maar wel belangrijker dan de prijs (zeg ik nu).

Wij waren ook goedkoop uit, totdat de schilder kwam om het te laten spuiten. Toen moest alles over... Dat was duur. (jaja stom enzo, maar grote verbouwing, meer aan me hoofd, blij dat je iemand voor een redelijk prijs en die op het juiste moment kan enzo...).
Wat was er niet goed dan?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03
Het was niet glad genoeg, op het eerste oog was het wel ok, maar als de zon erop scheen was het een drama (of een bouwlamp, en dat lijkt overdreven). Ook met Renovlies niet te fixen, want daar komt het relief alsnog door. Daarnaast is het hier en daar ook gewoon pijnlijk scheef wat je vooral ziet in hoeken (dat is dan geen beperking voor kwalitatief goed spuitwerk, maar je ziet het wel).

Overigens is het ook wat smaak gebonden natuurlijk, vrienden van ons hebben die kwaliteit stucwerk zelf geschilderd en zijn er tevreden mee. Ik word er niet blij van, maar vooral omdat ik nu weet hoe het wel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 08:48
De prijs is mede afhankelijk van de dikte die er op komt en de afwerking.
Is dit bijv. glad sausklaar of schuurwerk\schuurplafond. Bij het lezen van "opnieuw laten stucen van kanaalplaatvloeren inc. dichtzetten naden" vermoed ik dat er spack op zit, dan is de dikte sowieso iets meer dan bij een al glad plafond)
(dichtzetten i.c.m. 25 cm gaas)
Kosten waar je zelf op besparen kan: zelf voorstrijken en de vloer afplakken, materiaal geleverd door hun.
Vraag diverse offertes op, wat belangrijker is zoals eerder benoemd, referenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik denk dat heden ten dage het een best normale prijs is. Idd beter is om te na te vragen wat de kwaliteit is.
Pagina: 1