Toon posts:

Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ010T VS Lenovo Legion 5 15ARH0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Demarkie88
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-02 11:36
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor het werk (niet zwaar voornamelijk Office) en gamen, de meest 'veeleisende' game welke ik momenteel wel is speel is COD black op cold war (casual gamer)

Wat is je budget?
1.500-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe bij Gamen bij vrienden thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na wat onderzoek ben ik tot de volgende twee opties gekomen:
- https://tweakers.net/pric...6iv-bq010t/specificaties/ (asus)
- https://tweakers.net/pric...82b1003emh/specificaties/ (Lenovo)

Als ik bij beide kijk zie ik enkel de volgende twee verschillen:

- De Refreshrate: 60 Hz bij de Asus en 144 Hz bij de Lenovo
- De CPU/Soc: AMD Ryzen 9 4900H (Asus) en AMD Ryzen 7 4800H

Daarnaast heb ik nog een extern scherm welke 144Hz ondersteund

Van bovenstaande opties welke zouden jullie aanraden? Aanraders buiten de hierboven genoemde opties zijn natuurlijk altijd welkom.

Met vriendelijke groet,

Mark

Alle reacties

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:36
Asus heeft koelproblemen, dat staat bij de Lenovo veel meer op punt. Hogere refreshrate is imo ook een groot pluspunt, niet alleen bij het gamen maar ook voor het werk. Het verschil tussen beide CPU's denk ik niet dat je gaat merken.

Ik zou dus persoonlijk voor de Lenovo gaan.

• Demarkie88
Mee_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:18:
Asus heeft koelproblemen, dat staat bij de Lenovo veel meer op punt. Hogere refreshrate is imo ook een groot pluspunt, niet alleen bij het gamen maar ook voor het werk. Het verschil tussen beide CPU's denk ik niet dat je gaat merken.

Ik zou dus persoonlijk voor de Lenovo gaan.
Geld het koelingsprobleem voor alle Asus varianten of alleen specifiek deze?

na nog wat meer onderzoek (en oprekking van het budget) lijkt mij de https://tweakers.net/pric...ix-g17-g713qm-hx015t.html ook wel een mooie optie (iets meer future proof met de 3060).

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:37
Demarkie88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Geld het koelingsprobleem voor alle Asus varianten of alleen specifiek deze?

na nog wat meer onderzoek (en oprekking van het budget) lijkt mij de https://tweakers.net/pric...ix-g17-g713qm-hx015t.html ook wel een mooie optie (iets meer future proof met de 3060).
Zit geen webcam op volgens mij, als dat belangrijk mocht zijn ivm je werk...

• Demarkie88
Creatinus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Zit geen webcam op volgens mij, als dat belangrijk mocht zijn ivm je werk...
Scherp, nu met het thuiswerken inderdaad geen optie

• Jellevssn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-02 16:31
Ik heb zelf deze gepreordered (5800H +3060): pricewatch: ASUS TUF Gaming A15 FX506QM-HN052T

Het lijkt er op dat deze qua thermals iets verbeterd is ten opzichte van het 2020 model. Mocht dit echter tegenvallen in benchmarks cancel ik hem gewoon en wacht ik tot de nieuwe lenovo modellen uitkomen in maart.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee