Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickkg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-08 20:58
Beste iedereen,

Ik heb een vraag, ik heb een woning uit 2017 met volledig vloerverwarming ca. 145m2 verdeeld over 2 etages en 1 handdoek radiator in de badkamer.
Vanuit de bouw heb ik een Intergas HRE36/30, sinds het voorjaar een elga daarnaast. Na een aantal opstartproblemen aan het begin van het stookseizoen lijkt het nu aardig goed te draaien. Echter is er een in mijn ogen raar ding aan de hand.

Mijn installateur heeft de elga in serie aangesloten, er is daarbij echter geen gebruik gemaakt van een officiële verdeler. De installateur heeft een erg dikke bypass gemaakt vlak onder de cv ketel (zie de rode pijl op mijn foto). Ik heb hem gevraagd waarom hij dit gedaan heeft, zijn antwoord is dat ze dit altijd doen bij de combinatie met een intergas omdat het anders niet goed zou werken maar iedereen die ik er naar vraag is er verbaasd over. Is er iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

Groet en dank PatrickAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvETTT3qbVS-P4S9YBsCWkVv9PI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dm6iqI78Qx1Ec9XDrzS4u8j2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Patrickkg op 26-01-2021 16:29 . Reden: Foto toegevoegd ]