Toon posts:

Beltoon bij managed voice

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Hanneke05
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-01 21:09
Mijn vraag
Sinds enige tijd gebruiken wij onze smartphones niet alleen meer privé, maar ook zakelijk, waarbij we gebeld kunnen worden rechtstreeks op ons mobiele nummer/prive of op ons vaste nummer/zakelijk. Hiervoor heeft onze telecom provider één simkaart in onze mobiele telefoons gestoken (dus geen sprake van duo-sim). Omdat ik aan de beltoon wil horen of ik op het vaste nummer/zakelijk of op mijn mobiel nummer/privé gebeld word, heb ik alle bestaande contacten in groepen gedeeld en op die manier ingesteld dat daarvoor verschillende beltonen klinken. Werkt prima. Echter werkt dit niet als er een gesprek binnenkomt waarvan de afzender nog niet in mijn contacten staat: dan klinkt automatisch de systeembeltoon die bij mijn smartphone is ingesteld. Ik heb onze provider gevraagd of hier een oplossing voor is en die zou er niet zijn. Eigenwijs als ik ben probeer ik het ook hier nog eens, in de hoop dat iemand dit "probleem" herkent en daarvoor misschien toch een oplossing of tips heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor zover van toepassing: Huawei P30 lite icm managed voice abonnement

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
bestaande contacten in zakelijke en prive groepen gedeeld waarbij ik 2 verschillende beltonen ingesteld heb

Alle reacties

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:30
Even heel simpel gedacht, maar dan kun je toch gewoon beide groepen (bekende nummers prive en bekende nummers zakelijk) verschillende beltonen geven, en de onbekende nummers de systeembeltoon? Dan heb je dus drie verschillende beltonen.

Maar misschien snap ik je vraag niet helemaal?

• Hanneke05
Ik snap wat jij bedoelt en dat klopt helemaal maar ik denk dat ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd heb. Die derde groep ( de "onbekenden" die (nog) niet in mijn contacten staan ) kan dus ofwel rechtstreeks naar ons vaste nummer bellen ofwel rechtstreeks naar mijn 06-nummer. Het verschil is dat onze zakelijke klanten mijn 06-nummer niet kennen. Dus degenen die mij op mijn 06 bellen, zijn bekenden of vrienden. Graag zou ik dus aan de beltoon kunnen horen of dan eigenlijk mijn 06-nummer gebeld is, of ons zakelijke vaste nummer. Beetje omslachtig uitgelegd misschien, maar ik hoop dat ik nu wat duidelijker heb kunnen maken wat ik bedoel. Bedankt trouwens voor je snelle reactie!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hanneke05 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:31:
Ik snap wat jij bedoelt en dat klopt helemaal maar ik denk dat ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd heb. Die derde groep ( de "onbekenden" die (nog) niet in mijn contacten staan ) kan dus ofwel rechtstreeks naar ons vaste nummer bellen ofwel rechtstreeks naar mijn 06-nummer. Het verschil is dat onze zakelijke klanten mijn 06-nummer niet kennen. Dus degenen die mij op mijn 06 bellen, zijn bekenden of vrienden. Graag zou ik dus aan de beltoon kunnen horen of dan eigenlijk mijn 06-nummer gebeld is, of ons zakelijke vaste nummer. Beetje omslachtig uitgelegd misschien, maar ik hoop dat ik nu wat duidelijker heb kunnen maken wat ik bedoel. Bedankt trouwens voor je snelle reactie!
Ah. Dat is maakt het al iets duidelijker. Maar weet de telefoon ook waar de callers vandaan komen? Of worden ze gewoon geforwarded?

• Hanneke05
Dat is een heel goede vraag waarop ik het antwoord niet weet...Ik kan inloggen op een soort dashboard en misschien dat ik het daar kan zien/zoeken, maar heb geen idee waar ik dan op moet letten of waar ik naar moet zoeken?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee