Ik heb een stereo set gekregen. de vorige eigenaar leeft helaas niet meer dus daar kan ik niet meer naar toe met mijn vragen. mijn probleem is dat als ik als ik alleen nog maar de versterker aan zet ik eerst even een ruis hoor en dat gaat over in een gepiep waar je hoofdpijn van krijgt. als ik de platenspeler aan zet hoor ik alleen de ruis. ik heb geen werkende cd-speler er bij dus hiermee kan ik niet testen of het probleem in de versterker zit of dat het ergens anders in zit. de versterker is een Akai am-2650 wat ik begreep is dat dit een prima versterker is. en aangezien hij niet heel veel gebruikt is vermoed ik dat ik zelf iets verkeerd heb gedaan met de aansluiting. op het moment zitten de kabels van de platenspeler aangesloten op de Phono1 aansluiting op de versterker en hij is ook al geaard. weet iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn? zo ja zou het een beetje simpel uitgelegd kunnen worden want ik heb nauwelijks verstand van zulke systemen. als er foto's nodig zijn hoor ik het graag.
Toevoeging : ik heb net een kabel met 2x tulp en 1x aux aan de versterker aangesloten. maar dan doet hij echt hevig piepen. dus het zelfde als dat ik geen platen of cassete speler aansluit. ik denk hiermee dus de conclusie te kunnen trekken dat het in de versterker zit of in de kabel naar de boxen. niet in de boxen zelf want als ik andere boxen aansluit heb ik het zelfde probleem. hoe zou ik van deze 2 opties de boosdoener kunnen vinden?
het gaat dus niet om een ruis tijdens de muziek. maar echt alleen ruis en geen muziek en in sommige gevallen dus een hoge en harde piep
Toevoeging : ik heb net een kabel met 2x tulp en 1x aux aan de versterker aangesloten. maar dan doet hij echt hevig piepen. dus het zelfde als dat ik geen platen of cassete speler aansluit. ik denk hiermee dus de conclusie te kunnen trekken dat het in de versterker zit of in de kabel naar de boxen. niet in de boxen zelf want als ik andere boxen aansluit heb ik het zelfde probleem. hoe zou ik van deze 2 opties de boosdoener kunnen vinden?
het gaat dus niet om een ruis tijdens de muziek. maar echt alleen ruis en geen muziek en in sommige gevallen dus een hoge en harde piep
[Voor 22% gewijzigd door B.Snel op 26-01-2021 14:11]