Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-04 09:01
Goedemorgen,

Altijd als ik een gratis game van ps+ probeer binnen te halen moet ik mijn creditcardgegevens opnieuw invoeren. Er staat dan "je vorige aanmelding vond op een andere console plaats".

Ik ben al bezig geweest met het deactiveren van alle systemen in m'n account, en mijn ps4 is ingesteld als primair.
Het maakt niet uit of ik iets betaalds of iets gratis wil binnenhalen, hij vraagt altijd opnieuw om de gegevens.

Iemand enig idee wat ik hier aan moet doen?

Overigens betaal ik al mijn aankopen altijd met ideal, dus ik gebruik mijn creditcard niet eens om dingen aan te schaffen...

Bedankt,
Henk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Dit komt mij niet bekend voor, maar heb je misschien een Playstation app op een mobiel geïnstalleerd met daarin betaalgegevens?

Ik gebruik al jaren PS+ maar ben deze melding nog nooit tegen gekomen.

Heb je een 'vorige console' staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mijn vriendin heeft EXACT hetzelfde. Altijd bij ps plus de info opnieuw invullen bij gratis games. Super irritant.

En nee, ik heb helaas geen oplossing :/

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
@Anoniem: 1456976 Nee, enkel deze ps4 staat geregistreerd op mijn account. Ooit wel een keer op de console van een vriend ingelogd, maar dat is heel lang geleden, en er is geen registratie van bekend in mijn accountgegevens. Ook heb ik voor de zekerheid mijn wachtwoord gewijzigd.

@Bezulba Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 15:40
Bezulba schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:07:
Mijn vriendin heeft EXACT hetzelfde. Altijd bij ps plus de info opnieuw invullen bij gratis games. Super irritant.

En nee, ik heb helaas geen oplossing :/
Ja ik heb het ook, Ik heb wel regelmatig via de webstore een aankoop gedaan. Met de nieuwe store zal ik het minder vaak via het web doen. Misschien houd het dan op.

Geen oplossing hier helaas, lees nog wel even mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41
Staat je console al primary ingevoerd? Misschien maakt dat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbac
418O2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:28:
Staat je console al primary ingevoerd? Misschien maakt dat uit
Zoals in mijn bericht staat is mijn console ingesteld als primair ;)

Maar bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkbac
Ik heb de oplossing ontdekt. Het enige wat lijkt te werken is mijn creditcard volledig verwijderen als betaalmethode. Dan kan ik gratis items weer downloaden zonder de melding. Zodra ik dan weer iets wil doen wat niet via iDeal kan, moet ik de creditcard weer toevoegen. Daarna weer verwijderen. Het is een beetje omslachtig, maar het lijkt wel te werken.

Ik kwam er achter omdat ik EA Play wilde uitproberen voor 0,99 euro. Maar toen ik die wilde aanschaffen bleek dat niet via iDeal te kunnen en moest ik mijn creditcard weer toevoegen. Meteen daarna kreeg ik bij het downloaden van een gratis game van EA Play weer de vervelende melding.

TLDR: Creditcard verwijderen als betaalmethode (ik heb het via de pc gedaan "accountinstellingen --> betaalmethode"). Dit werkt voor mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 21:42
henkbac schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:16:
Ik heb de oplossing ontdekt. Het enige wat lijkt te werken is mijn creditcard volledig verwijderen als betaalmethode. Dan kan ik gratis items weer downloaden zonder de melding. Zodra ik dan weer iets wil doen wat niet via iDeal kan, moet ik de creditcard weer toevoegen. Daarna weer verwijderen. Het is een beetje omslachtig, maar het lijkt wel te werken.

Ik kwam er achter omdat ik EA Play wilde uitproberen voor 0,99 euro. Maar toen ik die wilde aanschaffen bleek dat niet via iDeal te kunnen en moest ik mijn creditcard weer toevoegen. Meteen daarna kreeg ik bij het downloaden van een gratis game van EA Play weer de vervelende melding.

TLDR: Creditcard verwijderen als betaalmethode (ik heb het via de pc gedaan "accountinstellingen --> betaalmethode"). Dit werkt voor mij in ieder geval.
Op zich vreemd natuurlijk, ik doe al mijn aankopen ook via een creditcard, deze staat standaard ingesteld, maar heb nog nooit gehad dat ik die opnieuw moest invoeren.

De creditcard verwijderen en opnieuw toevoegen is altijd een goede stap in de troubleshoot.

Je kunt ook eens kijken welke apparaten zijn aangemeld met je SEN account:

https://id.sonyentertainmentnetwork.com/signin/

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik heb dus precies hetzelfde :/

Nergens anders op apparaten aangemeld, staat ook primair. Verder alles in orde, dus het kan geen kwaad gelukkig, behalve dat het irritant is..

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken, is dat ik bij enkele vrienden ook mijn account op hun PS heb, voor als ik daar ben. Maar daar heb ik nooit wat gekocht of m’n gegevens ingevoerd. Die staat natuurlijk ook niet ingelogd verder..
Pagina: 1