Toon posts:

Monitor om laptop op aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36
Ik zoek een?
27 inch monitor met QHD resolutie waar ik m'n laptop op aan kan sluiten. Ik twijfel tussen een monitor inclusief "docking station" of een losse docking station / usb hub.

Wat is je budget?
500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik zal het hoofdzakelijk gebruiken voor office toepassingen (word, excel, google meet, teams) en af en toe een foto/film bewerken wat casual gaming.
De externe monitor moet werken met m'n huidige laptop Dell 7577 (deze heeft een thunderbold 3 aansluiting (alleen zonder opladen)) en nog aan te schaffen laptop (waarschijnlijk de Lenovo Yogo Slim 7 Pro zodra die beschikbaar is). De monitor komt in een kamer met daglicht.

Wat zijn de eisen:
27 inch monitor met QHD

OPTIE 1: Monitor inclusief "docking station".

Dell UltraSharp U2721DE Zwart Kan laptop opladen met 65 Watt
Lenovo ThinkVision P27h-20 Zwart Kan laptop opladen met 90 Watt
Lenovo ThinkVision T27hv-20 Zwart Kan laptop opladen met 90 Watt en heeft een fullhd webcam en 2 x 3 watt speakers.

OPTIE 2: Monitor zonder "docking station"

LG UltraGear 27GL850 Zwart Omdat deze bovenaan in de tweakers pricewatch staat. Is deze ook prettig werken met office etc of alleen voor gaming?
Asus ProArt PA278QV Zwart
ASUS VG279Q Zwart

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:29
Op gaming monitoren kan je ook gewoon werken, het is voornamelijk dat ze een hogere verversingssnelheid en responsrate hebben. Dit is vrij nutteloos voor office (al zweren hoop mensen dat 144 Hz fijn is, persoonlijk vind ik alles boven 75hz helemaal prima). (Zeker responstijd maakt geen klap uit).

Wat belangrijker voor jou is: kleurechtheid, kijkhoek, helderheid scherm. Moet het scherm "kleurecht" zijn? (fotobewerking)

Wil je je scherm in hoogte in kunnen stellen, kunnen draaien, etc etc.

• wilbert11
99ruud99 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:33:
Op gaming monitoren kan je ook gewoon werken, het is voornamelijk dat ze een hogere verversingssnelheid en responsrate hebben. Dit is vrij nutteloos voor office (al zweren hoop mensen dat 144 Hz fijn is, persoonlijk vind ik alles boven 75hz helemaal prima). (Zeker responstijd maakt geen klap uit).

Wat belangrijker voor jou is: kleurechtheid, kijkhoek, helderheid scherm. Moet het scherm "kleurecht" zijn? (fotobewerking)

Wil je je scherm in hoogte in kunnen stellen, kunnen draaien, etc etc.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de LG UltraGear 27GL850 besteld. Ik kan dan m'n laptop aansluiten met een USB-C - Displayport kabeltje of via HDMI. Verder heb ik een Edifier 1280T setje besteld voor geluid (aansluiten op 3,5mm out van de LG monitor) en een C270 webcam die dan in een USB-A van de LG monitor kan. Volgens mij moet ik dan alleen nog de voedingskabel in m'n laptop stoppen (en voorlopig dus geen USB -C DOCK).

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-02 00:11
De drie monitors die je noemt ondersteunen geen Thunderbolt 3.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je van plan bent, maar ik weet niet of je het helemaal goed uitgezocht hebt.
USB-C is geen Thunderbolt. Displayport is geen Thunderbolt. HDMI is geen Thunderbolt.

Je kunt iets alleen als een Thunderbolt dock gebruiken, als je het met Thunderbolt aansluit.

Ik heb een CalDigit TS3+ maar dat is mogelijk overkill voor wat je wilt.
pricewatch: Caldigit TS3 Plus Thunderbolt station 3

Als je zowel een Thunderbolt, als een USB-C aansluiting hebt, dan kan je het mogelijk wel met twee kabels voor elkaar krijgen: één voor de monitor, en één voor de hub/dock.

• wilbert11
RogerWilco2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:18:
De drie monitors die je noemt ondersteunen geen Thunderbolt 3.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je van plan bent, maar ik weet niet of je het helemaal goed uitgezocht hebt.
USB-C is geen Thunderbolt. Displayport is geen Thunderbolt. HDMI is geen Thunderbolt.

Je kunt iets alleen als een Thunderbolt dock gebruiken, als je het met Thunderbolt aansluit.

Ik heb een CalDigit TS3+ maar dat is mogelijk overkill voor wat je wilt.
pricewatch: Caldigit TS3 Plus Thunderbolt station 3

Als je zowel een Thunderbolt, als een USB-C aansluiting hebt, dan kan je het mogelijk wel met twee kabels voor elkaar krijgen: één voor de monitor, en één voor de hub/dock.
Ik wil een redelijk goede monitor waar ik m'n laptop op kan aansluiten. Ik twijfelde tussen een all-in-one (dus inclusief USB-PD, en USB-C (beeld, geluid en eventueel USB hub monitor)). Kijkend naar de specs m.b.t. beeldscherm zelf lijkt mij de LG850 een stuk beter. Dus heb ik voor deze monitor gekozen.

Hoe ik het nu ga aansluiten is:
Laptop met USB-C -- DisplayPort kabel aansluiten op monitor voor beeld en geluid. (Dit gaat dan via de thunderbolt aansluiting op m'n laptop).
De USB hub van monitor aansluiten met een USB-A op de laptop voor o.a. webcam indien ik deze nodig heb.
Voeding laptop via de standaard adapter. (M'n huidige laptop ondersteund geen USB-PD, dus moet hiervoor sowieso een extra voedingskabel inpluggen.)
Ik gebruik een Mx Master muis en Mx keys keyboard die met bluetooth laptop verbonden kunnen worden.

Ja, dit zijn 2 en soms 3 kabels die ik moet aansluiten. Maar daar kan ik prima mee leven, zeker als de beeldkwaliteit beter is dan andere modellen van rond de 400/500 euro. Indien er een betere manier van aansluiten is dan hoor ik het graag.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee