Toon posts:

Huawei B2368-66 van 4G voor Thuis T-Mobile vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• caramba-boy
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 20:11
Goeiedag allen!

Sinds kort heeft een vader 4G voor Thuis Extra Snel van T-Mobile (link). Dat heeft 2 weken gewerkt, wel met irritante stuiterende snelheden. Maar daarna niks meer, de modem liet zich ook niet resetten naar factory.

Van T-Mobile moest de modem in winkel worden ingeleverd voor reparatie bij Dynafix. Gedaan maar we zijn nu 2 weken verder zonder internet.

Helaas heeft de iPad geen 4G, anders had de SIM met 09-nummer daarin gekund. Nu vraag ik me af wat ik kan aansluiten op de buitenantenne (dat dus de SIM kaart bevat). Voor wifi dus een router denk ik, maar op foto hieronder is de aansluiting te zien, zwarte plug met PoE. Bestaan er routers met wifi die kunnen werken met de buitenantenne? Wat is wijsheid?

Deze modem moet ik vervangen zolang hij weg is.

Alle reacties

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-03 21:04
Ik zou binnen die 2 weken bedenktijd hebben ingeleverd. En dan nieuwe bestelling doen is sneller ;).

Blijkbaar ben je niet enige https://community.t-mobil...p-lte-cpe-b2368-66-325431

[Voor 40% gewijzigd door saharoen op 27-01-2021 09:39]

• caramba-boy
@saharoen ik lees inderdaad dat bij meer gebruikers er problemen zijn met deze (binnen)modem.
Door de wifi 2,4G te uitschakelen lijkt het wel stabieler te werken. Meest stabiele oplossing is een (wifi) router/accesspoint aan de Huawei hangen en de wifi van Huawei uitzetten.

In mijn geval vermoed ik een DOA, 2 weken wel goed gewerkt maar met een stuiterende performance. Toen niets meer, ook geen factory reset.
Vandaag met T-Mobile afgesproken dat ze nieuwe modem sturen. Plus de dagen dat er geen internet was gaan crediteren op toekomstige facturen.

Maar nou weet ik nog niet welke andere routers ik kan aansluiten op de 4G buitenantenne? Of zijn switches ook goed? Zolang het maar PoE geeft aan de buitenantenne?

• saharoen
@caramba-boy Ook zonder buitenantenne werkt elke 4 router. Ik heb zelf de huawei b618 s_22d

Die heeft deze aansluitingen. Zelf heb ik geen buitenantenne en haal snelheid boven 100mb :) .
Nu alleen als back-up voor geval dat vast internet uitvalt.

[Voor 6% gewijzigd door saharoen op 28-01-2021 16:58]

• saharoen
Hier een voor 50 euro www.marktplaats.nl/a/comp...uter.html?previousPage=lr
https://consumer.huawei.c...rt/content/en-us00429205/
volgens Huawei een heleboel 4 g modems hebben zo een aansluiting.

[Voor 32% gewijzigd door saharoen op 28-01-2021 16:38]

• caramba-boy
@saharoen dank voor je heldere antwoord!

Ik zou inderdaad onze '4G voor Thuis Extra Snel' setup kunnen negeren en via MP goedkoop een 4G router kunnen aanschaffen.
Echter hangt de buitenantenne al op een gunstige plek en haalden we eerste dagen een max van 60mb.
Hoe de 4G binnen is weet ik niet, maar ik gok op eerder langzamer dan sneller dan 60mb met buitenantenne.

Nu ik jouw link naar Huawei zie en volg, zie ik onder interface van mijn B2368-66 de specificaties van de 'outdoor' unit staan:
- 1 Giga PSU LAN port (RJ45) ,10/100/1000 Mbps
- 1 USIM card slot (3FF)

Dus een Giga PSU LAN connectie. Is dat hetzelfde als PoE UTP netwerk? Dus een 4G modem heb ik al en kan er 'n gewone router (met solide trackrecord qua wifi) met PoE op eraan hangen?

De 'outdoor unit', buitenantenne waar de simkaart erin zit, is met een netwerkkabel verbonden naar de (klein en simpel, die dus nu kapot is) Huawei routertje binnen.

• michaelkamen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 11:50
Wij hebben dezelfde setup, en hebben al 2x problemen gehad met het modem.
Is al een keer vervangen, al een keer door een monteur gereset, en nu is ie weer kapot.

Ik ben ook op zoek naar een alternatief modem/router om aan de antenne te hangen.
Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 12:42

Rio

Ik heb al een boek

michaelkamen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:56:
Wij hebben dezelfde setup, en hebben al 2x problemen gehad met het modem.
Is al een keer vervangen, al een keer door een monteur gereset, en nu is ie weer kapot.

Ik ben ook op zoek naar een alternatief modem/router om aan de antenne te hangen.
Iemand nog ideeën?
Anyone?
Die van ons boot uit zichzelf meerdere malen per dag, ontzettend irritant om telkens uit je werk in Teams gegooid te worden. T-Mobile doet niks 😔

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-03 19:50
Hier ook hetzelfde probleem. Webserver niet meer bereikbaar en factory reset werkt deze ook niet op. Is dynafix de enige die deze repareert ? Heb er niet veel vertrouwen in bij hun.
Volgens mij kun je er geen andere router aanhangen m.a.w. de buitenantenne is waardeloos zonder de binnenunit.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-03 16:42
Let wel op dat als je extra snel hebt, je verplicht bent om dit type modem te gebruiken.

Doe je dit niet zal je snelheid terugvallen naar 30Mbit.

• caramba-boy
grave176 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:16:
Hier ook hetzelfde probleem. Webserver niet meer bereikbaar en factory reset werkt deze ook niet op. Is dynafix de enige die deze repareert ? Heb er niet veel vertrouwen in bij hun.
Volgens mij kun je er geen andere router aanhangen m.a.w. de buitenantenne is waardeloos zonder de binnenunit.
Dynafix repareert geen Huawei 4G routers en/of antenne's. Dit is fout van klantenservice om te zeggen, toen ik de Huawei router voor reparatie moest inleveren bij een T-Mobile winkel krabde zij halfuur lang achter hun oren en hebben ze het maar toch opgestuurd. Met als eindresultaat de spullen retour van Dynafix met sticker 'product komt niet in aanmerking'. Na telefoontje met T-Mobile kregen we een doos met nieuwe modem en antenne.
Deze heb ik met de hulp het Community forum van T-Mobile de performance kunnen opkrikken (80 Mbit) en redelijk stabiel gekregen.

Maar na halfjaar weer gedoe met wegvallende verbinding (elke 20 seconde ofzo) en hebben we het aanbod van T-Mobile aangenomen om het contract te ontbinden en zijn we overgestapt naar KPN 4G Buitengebied; deze was sinds kort beschikbaar voor onze postcode.
Sindsdien top internet (met KPN VDSL (1 Mbit) aangevuld tot ±50 Mbit met een KPN 4G modem)

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-03 19:50
caramba-boy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:16:
[...

Dynafix repareert geen Huawei 4G routers en/of antenne's. Dit is fout van klantenservice om te zeggen, toen ik de Huawei router voor reparatie moest inleveren bij een T-Mobile winkel krabde zij halfuur lang achter hun oren en hebben ze het maar toch opgestuurd. Met als eindresultaat de spullen retour van Dynafix met sticker 'product komt niet in aanmerking'. Na telefoontje met T-Mobile kregen we een doos met nieuwe modem en antenne.
Deze heb ik met de hulp het Community forum van T-Mobile de performance kunnen opkrikken (80 Mbit) en redelijk stabiel gekregen.

Maar na halfjaar weer gedoe met wegvallende verbinding (elke 20 seconde ofzo) en hebben we het aanbod van T-Mobile aangenomen om het contract te ontbinden en zijn we overgestapt naar KPN 4G Buitengebied; deze was sinds kort beschikbaar voor onze postcode.
Sindsdien top internet (met KPN VDSL (1 Mbit) aangevuld tot ±50 Mbit met een KPN 4G modem)
Ok dat is weer een geruststelling, kon het type ook al nergens vinden bij Dr. mobile(dynafix). Ga het eens via de klantenservice van T-mobile proberen dan. Online verwijzen ze je in ieder geval wel naar Dr.mobile voor reparatie.

[Voor 29% gewijzigd door grave176 op 10-12-2021 19:02]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee