Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Huawei B2368-66 van 4G voor Thuis T-Mobile vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• caramba-boy
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-06 15:59
Goeiedag allen!

Sinds kort heeft een vader 4G voor Thuis Extra Snel van T-Mobile (link). Dat heeft 2 weken gewerkt, wel met irritante stuiterende snelheden. Maar daarna niks meer, de modem liet zich ook niet resetten naar factory.

Van T-Mobile moest de modem in winkel worden ingeleverd voor reparatie bij Dynafix. Gedaan maar we zijn nu 2 weken verder zonder internet.

Helaas heeft de iPad geen 4G, anders had de SIM met 09-nummer daarin gekund. Nu vraag ik me af wat ik kan aansluiten op de buitenantenne (dat dus de SIM kaart bevat). Voor wifi dus een router denk ik, maar op foto hieronder is de aansluiting te zien, zwarte plug met PoE. Bestaan er routers met wifi die kunnen werken met de buitenantenne? Wat is wijsheid?

Deze modem moet ik vervangen zolang hij weg is.

Alle reacties

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:40
Ik zou binnen die 2 weken bedenktijd hebben ingeleverd. En dan nieuwe bestelling doen is sneller ;).

Blijkbaar ben je niet enige https://community.t-mobil...p-lte-cpe-b2368-66-325431

[Voor 40% gewijzigd door saharoen op 27-01-2021 09:39]

• caramba-boy
@saharoen ik lees inderdaad dat bij meer gebruikers er problemen zijn met deze (binnen)modem.
Door de wifi 2,4G te uitschakelen lijkt het wel stabieler te werken. Meest stabiele oplossing is een (wifi) router/accesspoint aan de Huawei hangen en de wifi van Huawei uitzetten.

In mijn geval vermoed ik een DOA, 2 weken wel goed gewerkt maar met een stuiterende performance. Toen niets meer, ook geen factory reset.
Vandaag met T-Mobile afgesproken dat ze nieuwe modem sturen. Plus de dagen dat er geen internet was gaan crediteren op toekomstige facturen.

Maar nou weet ik nog niet welke andere routers ik kan aansluiten op de 4G buitenantenne? Of zijn switches ook goed? Zolang het maar PoE geeft aan de buitenantenne?

• saharoen
@caramba-boy Ook zonder buitenantenne werkt elke 4 router. Ik heb zelf de huawei b618 s_22d

Die heeft deze aansluitingen. Zelf heb ik geen buitenantenne en haal snelheid boven 100mb :) .
Nu alleen als back-up voor geval dat vast internet uitvalt.

[Voor 6% gewijzigd door saharoen op 28-01-2021 16:58]

• saharoen
Hier een voor 50 euro www.marktplaats.nl/a/comp...uter.html?previousPage=lr
https://consumer.huawei.c...rt/content/en-us00429205/
volgens Huawei een heleboel 4 g modems hebben zo een aansluiting.

[Voor 32% gewijzigd door saharoen op 28-01-2021 16:38]

• caramba-boy
@saharoen dank voor je heldere antwoord!

Ik zou inderdaad onze '4G voor Thuis Extra Snel' setup kunnen negeren en via MP goedkoop een 4G router kunnen aanschaffen.
Echter hangt de buitenantenne al op een gunstige plek en haalden we eerste dagen een max van 60mb.
Hoe de 4G binnen is weet ik niet, maar ik gok op eerder langzamer dan sneller dan 60mb met buitenantenne.

Nu ik jouw link naar Huawei zie en volg, zie ik onder interface van mijn B2368-66 de specificaties van de 'outdoor' unit staan:
- 1 Giga PSU LAN port (RJ45) ,10/100/1000 Mbps
- 1 USIM card slot (3FF)

Dus een Giga PSU LAN connectie. Is dat hetzelfde als PoE UTP netwerk? Dus een 4G modem heb ik al en kan er 'n gewone router (met solide trackrecord qua wifi) met PoE op eraan hangen?

De 'outdoor unit', buitenantenne waar de simkaart erin zit, is met een netwerkkabel verbonden naar de (klein en simpel, die dus nu kapot is) Huawei routertje binnen.

• michaelkamen
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 30-05 15:13
Wij hebben dezelfde setup, en hebben al 2x problemen gehad met het modem.
Is al een keer vervangen, al een keer door een monteur gereset, en nu is ie weer kapot.

Ik ben ook op zoek naar een alternatief modem/router om aan de antenne te hangen.
Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-06 19:58
michaelkamen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:56:
Wij hebben dezelfde setup, en hebben al 2x problemen gehad met het modem.
Is al een keer vervangen, al een keer door een monteur gereset, en nu is ie weer kapot.

Ik ben ook op zoek naar een alternatief modem/router om aan de antenne te hangen.
Iemand nog ideeën?
Anyone?
Die van ons boot uit zichzelf meerdere malen per dag, ontzettend irritant om telkens uit je werk in Teams gegooid te worden. T-Mobile doet niks 😔
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True