Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriscoen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-05-2021
Ik wil een kabel aankopen om van een oude videorecorder naar mijn TV videocassette's af te spelen.
Ik dacht aan een HDMI-kabel aan de ene kant (voor TV) en een RCA-kabel (gele, rode en witte-kabel) aan de andere kant (voor de videorecorder). Nu heb ik gelezen dat dit niet zou werken. Weet iemand hier iets meer over. Voor ik deze kabel wil aanschaffen, zou ik zeker moeten weten of deze werkt. Of heeft er iemand nog een andere oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:09
Een kabel alleen is niet genoeg.
Je hebt een "converter" nodig, die vaak worden aangeduid met "AV2HDMI".
Ik heb iets vergelijkbaars om mijn Nintendo Wii aan de sluiten via HDMI op mijn TV.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat de bovenbuurman zegt inderdaad. HDMI is digitaal en RCA is analoog. Daar moet dus iets tussen om het signaal om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriscoen
Dus als ik mij een converter (AV2HDMI) aanschaf, heb ik nog een extra HDMI-kabel nodig (van converter naar tv) en langs de andere kant een RCA-kabel aan beide zijden (mannelijk) van de converter naar de videorecorder (of is het beter een scart-kabel aan de ene zijde en een RCA-kabel aan de andere zijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar heeft je televisie geen andere inputs dan HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriscoen
Ja, verschillende, ook onder andere USB, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:07
Misschien handig om aan te geven welke apparatuur je hebt...
chriscoen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:35:
Ja, verschillende, ook onder andere USB, ...
Scart? Dat heeft je VCR waarschijnlijk ook wel

[ Voor 63% gewijzigd door Cass Casey op 26-01-2021 11:37 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 21:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kunt voor een paar centen op AliExpress een video upscaler gebruiken. Die apparaatjes werken vrij redelijk en zijn voor een snel resultaat de aangewezen oplossing. Als je het beste uit een analoog TV-signaal wilt halen zijn ze een minder goede keus. Een Extron IN1502 maakt er bijvoorbeeld een beter plaatje van, je kunt ze op Ebay vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:41
Gezien de te verwachtte levensduur van videobanden is het mischien beter om de VHS banden te digitaliseren. Hiervoor zijn in de loop der tijd wel de nodige producten voor in omloop geweest (bijvoorbeeld deze). Je bent dan wel even bezig, maar de beelden blijven op die manier wel goed bewaard.
Pagina: 1