Vraag

• chriscoen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-05-2021
Ik wil een kabel aankopen om van een oude videorecorder naar mijn TV videocassette's af te spelen.
Ik dacht aan een HDMI-kabel aan de ene kant (voor TV) en een RCA-kabel (gele, rode en witte-kabel) aan de andere kant (voor de videorecorder). Nu heb ik gelezen dat dit niet zou werken. Weet iemand hier iets meer over. Voor ik deze kabel wil aanschaffen, zou ik zeker moeten weten of deze werkt. Of heeft er iemand nog een andere oplossing.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:22
Een kabel alleen is niet genoeg.
Je hebt een "converter" nodig, die vaak worden aangeduid met "AV2HDMI".
Ik heb iets vergelijkbaars om mijn Nintendo Wii aan de sluiten via HDMI op mijn TV.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Wat de bovenbuurman zegt inderdaad. HDMI is digitaal en RCA is analoog. Daar moet dus iets tussen om het signaal om te zetten.

• chriscoen
Dus als ik mij een converter (AV2HDMI) aanschaf, heb ik nog een extra HDMI-kabel nodig (van converter naar tv) en langs de andere kant een RCA-kabel aan beide zijden (mannelijk) van de converter naar de videorecorder (of is het beter een scart-kabel aan de ene zijde en een RCA-kabel aan de andere zijde)

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar heeft je televisie geen andere inputs dan HDMI?

• chriscoen
Ja, verschillende, ook onder andere USB, ...

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:51

H_H

'Tis but a scratch!

Misschien handig om aan te geven welke apparatuur je hebt...
chriscoen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:35:
Ja, verschillende, ook onder andere USB, ...
Scart? Dat heeft je VCR waarschijnlijk ook wel

[Voor 63% gewijzigd door H_H op 26-01-2021 11:37]

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:24
Je kunt voor een paar centen op AliExpress een video upscaler gebruiken. Die apparaatjes werken vrij redelijk en zijn voor een snel resultaat de aangewezen oplossing. Als je het beste uit een analoog TV-signaal wilt halen zijn ze een minder goede keus. Een Extron IN1502 maakt er bijvoorbeeld een beter plaatje van, je kunt ze op Ebay vinden.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:07
Gezien de te verwachtte levensduur van videobanden is het mischien beter om de VHS banden te digitaliseren. Hiervoor zijn in de loop der tijd wel de nodige producten voor in omloop geweest (bijvoorbeeld deze). Je bent dan wel even bezig, maar de beelden blijven op die manier wel goed bewaard.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee