#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
Ik ben zelf ook een fantiek laptop-openschroever. Mijn ervaring beperkt zich momenteel tot Compaq. Die leken voor mij in eerste instantie na het wegnemen van de schroeven nog steeds potdicht te zitten. Het blijkt dat je het toetsenbord moet optillen aan de kant waar deze tegen het deksel/het ldc-schermpje aan zit. Na een klein tikje (brrr) hefboom je dan zonder schade het hele toetsenbord er af zodat je op het moederbord neerkijkt.
Misschien heb je iets aan deze info. Ik ben nu aan het kijken op de toshiba site trouwens. Het lijkt er op dat je daar veel technische informatie kunt vinden.
Misschien heb je iets aan deze info. Ik ben nu aan het kijken op de toshiba site trouwens. Het lijkt er op dat je daar veel technische informatie kunt vinden.
Verwijderd
tja laptops blijven altijd klote om uit elkaar te halen alles zit zo dicht op elkaar en de meeste draadjes zijn maar net lang genoeg om deksels en andere onderdelen een paar centimeter op te schuiven dus heb maar een advies gewoon heel rustig en hee; voorzichtig alles open maken want die draadjes van oa je speaker de lcd en dergelijken gaan heel snel kapot de meeste nieuwe notebooks hebben gewoon stekkertjes en die kan je er gelukig gewoon uit trekken dus dan is het lekker makkelijk
Verwijderd
De onderkant van de laptop en de kant (waarin het toetsenbord zit) zijn aan elkaar bevestigt met clips (is dat een woord?)
Je moet dus met een kleine schroevendraaier op de juiste punten de schroevendraaier een stukje tussen de 2 kanten steken en voorzichtig open wippen. Zo kun je de kanten losmaken (nadat je ook alle schroefjes hebt losgemaakt).
Wees wel voorzichtig, want voor je het weet is die kapot.. en geen garantie.
Veel succes
Je moet dus met een kleine schroevendraaier op de juiste punten de schroevendraaier een stukje tussen de 2 kanten steken en voorzichtig open wippen. Zo kun je de kanten losmaken (nadat je ook alle schroefjes hebt losgemaakt).
Veel succes
Verschilt per laptop... dat had ik inderdaad met m'n Aldi-Laptop... (alleen dan zelfs vanbinnen... dus errug irri open maken)Op dinsdag 14 augustus 2001 08:47 schreef Fatal_Error het volgende:
De onderkant van de laptop en de kant (waarin het toetsenbord zit) zijn aan elkaar bevestigt met clips (is dat een woord?)
Veel succes
M'n Compaq Armada daarentegen... geweldig apparaat als je daar wat aan wilt vervangen. Op internet staat de volledige beschrijving hoe je het ding tot op het laatste kleine k*t-onderdeeltje kan demonteren...
Wellicht heeft Toshiba dat ook wel... (zoals al iemand eerder heeft gezegd.... wat juiste buttons inrammen op internet en je komt bij de technische gegevens
Laptops zijn inderdaad lastig om open te maken..
Het is meer een kwestie van de goeie schroeven losdraaien.. Maarja, voordat je die allemaal gevonden hebt ben je inderdaad een hele tijd verder.. (schroeven zitten inderdaad op de gekste plaatsten waarvan je het niet verwacht).
En heb je hem eenmaal uit elkaar, dan is het terug in elkaar zetten nog lastiger.. (Ik hield altijd schroefjes over
)
Overigens moet de HDD makkelijker los te krijgen zijn.. Deze zit gewoon achter een klepje met 1 of twee schroeven!
Het is meer een kwestie van de goeie schroeven losdraaien.. Maarja, voordat je die allemaal gevonden hebt ben je inderdaad een hele tijd verder.. (schroeven zitten inderdaad op de gekste plaatsten waarvan je het niet verwacht).
En heb je hem eenmaal uit elkaar, dan is het terug in elkaar zetten nog lastiger.. (Ik hield altijd schroefjes over
Overigens moet de HDD makkelijker los te krijgen zijn.. Deze zit gewoon achter een klepje met 1 of twee schroeven!
Verwijderd
Niet doen, de laatste keer dat ik dat deed koste mij dat de bedrukte printfolie van het LCD-schermpje. Het was dusdanig oud en verdroogd, dat het bijna onmiddelijk scheurde (soms heb je echt van die pechdagen):(
Dit geintje kost mij f 125,- ex, laat je het doen door de leverancier kost het gewoon het dubbele.
Merk Acer.
Dit geintje kost mij f 125,- ex, laat je het doen door de leverancier kost het gewoon het dubbele.
Merk Acer.
kheb al 2 laptops opengeschroeft... en meestal is het gewoon zoeken tot je echt ALLE schroeven eruit heb en dan kan je meestal het tbord of de onderkant eraf halen
maar bij hd's kan je vaak makkelijk bij.. klepje op de onderkant
blup
Verwijderd
bij (de meeste) toshibas zit de HD aan de onderkant. Met 1 schroefje is er een klepje weg te halen en daar kan je zo je HD uittrekken! Helemaal risicoloos!
succes
succes
/me baalt dat ie geen digitale camera heeft.
Dan had ik kunnen laten zien dat het geen kwestie is van 2 schroefjes (dat was me zelf ook wel gelukt) om de HD los te krijgen. De 2520CDT klopt als typenummer zeker (staat onder het scherm gedrukt) alleen op de site van Toshiba staat geen support. Ze geven ook geen antwoord op mijn e-mails over dit type (raar... niet eens een berichtje dat ze me niet willen helpen ofzo). Heb een keer gebeld en kreeg toen een wijsneus aan de lijn die me vertelde dat het vast en zeker al buiten de garantie viel en als ik iets wilde hebben alleen zij het mogen doen. Mijn internet search gaat dus onverminderd door naar dit type. Ben er inmiddels achter dat er dit in zit: AMD-K6-2/300, 3DNOW, 64M, 4G 24X CDrom, 12.1"TFT scherm. Zou dus erg lekker zijn om dat straks weer aan de praat te krijgen om op school mee te leechen
I'll keep you posted (zonder topic onnodig omhoog te schoppen hoop ik
)
Dan had ik kunnen laten zien dat het geen kwestie is van 2 schroefjes (dat was me zelf ook wel gelukt) om de HD los te krijgen. De 2520CDT klopt als typenummer zeker (staat onder het scherm gedrukt) alleen op de site van Toshiba staat geen support. Ze geven ook geen antwoord op mijn e-mails over dit type (raar... niet eens een berichtje dat ze me niet willen helpen ofzo). Heb een keer gebeld en kreeg toen een wijsneus aan de lijn die me vertelde dat het vast en zeker al buiten de garantie viel en als ik iets wilde hebben alleen zij het mogen doen. Mijn internet search gaat dus onverminderd door naar dit type. Ben er inmiddels achter dat er dit in zit: AMD-K6-2/300, 3DNOW, 64M, 4G 24X CDrom, 12.1"TFT scherm. Zou dus erg lekker zijn om dat straks weer aan de praat te krijgen om op school mee te leechen
I'll keep you posted (zonder topic onnodig omhoog te schoppen hoop ik
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
kweet nie of dat ook bij laptops zijn..
om de deksel/kap er af te zijn gemakeerd met een pijltje
om de deksel/kap er af te zijn gemakeerd met een pijltje

Zo ziet het er dus in een schets uit. de batterij is er afgeschoven en daaronder zitten weer schroefjes. In het midden een plaatjes weggehaald waaronder je geheugen bij kunt plaatsen (dus niet de HD!). Aan de linkerbovenkant het middelste van de 3 schroefjes uitgedraaid en aan de zijkant een klepje er af getrokken: TADAA! De HD zit er. Heb m er nu uit (damn wat zijn die dingen KLEIN!) De eerste helft van mijn avontuur is dus geslaagd. Ik heb besloten voor de rest (op inet is NIKS te vinden
Pagina: 1