Offerte dakreparatie komt van "verkeerde" partij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik heb vorige week een dakdekker laten komen voor inspectie i.v.m. een lekkage. Hiervoor heb ik een bedrijf gebeld in omgeving deventer.
Vervolgens kwamen er twee jongens die even het dak op zijn geklommen om de boel te bekijken en mij vervolgens vertelden wat ik ongeveer al wist. Paar dagen een offerte ontvangen met een prima totaalprijs.
De verschillende werkzaamheden zijn daarop uitgeschreven, maar niet apart geprijs. Maakt mij niet zoveel uit, het dak moet gewoon goed en zolang de totaalprijs niet te hoog is ben ik blij dat ik iemand hebben kunnen vinden.
De offerte kwam alleen niet van het bedrijf dat ik in eerste instantie had gebeld, maar van zijn eigen naam en uit noord-brabant.
Ik heb dit bedrijf daarom gebeld om te vragen hoe dit zit. Ik wilde namelijk wel even duidelijk hebben bij wie ik moet aankloppen als er iets niet helemaal goed gaat.
Zij gaven aan dat de beste man inderdaad een medewerker van ze is, maar dat het gebruikelijk is dat de offerte wel van hun bedrijf komt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Bij mij gaan de alarmbellen af dat hij dit klusje naar zijn eigen zzp heeft doorgesluisd, wat natuurlijk nogal raar is. Het oorspronkelijke bedrijf heeft me nu gevraagd de factuur even door te sturen. Als dit inderdaad waar is heb ik me aan de ene kant goed geïnformeerd, maar aan de andere kant een snelle oplossing op het dak door de neus geboord. Hij leek me namelijk verder een prima kundige kerel.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:48
Moeilijk te beoordelen...

Hier zijn er nogal wat ZZPers in de bouw die wel werk genoeg hebben voor een paar man personeel, maar angst hebben voor de arbeidswetgeving om echt iemand in dienst te nemen.

Dus je hebt nogal wat mensen die op geregelde basis samen werken voor de grotere klussen.

Daarbij moeten ze natuurlijk onderling goed afspreken wie de offerte maakt, wie de factuur maakt, en hoe het onderling geregeld is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja bij dakdekkers lopen er echt cowboys tussen en het verhaal van ZZP ers klopt helemaal. Let vooral op hoe ze omgaan met veiligheid. Als opdrachtgever ben je wel verantwoordelijk en daar kan lekker snel op bezuinigt worden. Dat zie je dan ook gebeuren.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mja, dan boor ik mezelf dus wel een mooi goedkope dakreparatie door de neus :(

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:59
Het if it is top good to be true adagio komt hier mss ook wel van pas.

Als alles goed gaat geen probleem, maar als je toch problemen hebt achteraf, dan kan het wel een lijdensweg worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Tarkin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:31:
Het if it is top good to be true adagio komt hier mss ook wel van pas.

Als alles goed gaat geen probleem, maar als je toch problemen hebt achteraf, dan kan het wel een lijdensweg worden
Klopt, dat is ook de reden dat ik er even achteraan had gebeld. Ik wilde weten bij welke partij ik zou moeten aankloppen als ik achteraf problemen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 21:42
DirtyBird schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Klopt, dat is ook de reden dat ik er even achteraan had gebeld. Ik wilde weten bij welke partij ik zou moeten aankloppen als ik achteraf problemen zou hebben.
Lijkt mij toch degene die de factuur heeft gestuurd?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 20:56
Klinkt beetje als die slotenmakers en ongediertebestrijding bedrijven die je eens in de zoveel tijd langs ziet komen bij Opgelight?!, dan denk je een lokaal bedrijf te bellen maar sturen ze random zzp'ers die vaak een lage offerte geven maar als ze dan eenmaal bezig zijn komen er plotseling allemaal extra kosten bij en moet het ook handje contantje betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Pompi schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:38:
Klinkt beetje als die slotenmakers en ongediertebestrijding bedrijven die je eens in de zoveel tijd langs ziet komen bij Opgelight?!, dan denk je een lokaal bedrijf te bellen maar sturen ze random zzp'ers die vaak een lage offerte geven maar als ze dan eenmaal bezig zijn komen er plotseling allemaal extra kosten bij en moet het ook handje contantje betaald worden.
Nooit van gehoord, maar 'lokaal bedrijf -> random zzp'er -> lage offerte' lijkt inderdaad wel op deze situatie.

EDIT: ook frappant wellicht dat het bedrijf op de website adverteert met "Dakdekker in Deventer" en een telefoonnummer met 0570 heeft, maar dat de telefoon aangeeft dat ik met 's hertogenbosch heb gebeld.

[ Voor 14% gewijzigd door DirtyBird op 26-01-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
DirtyBird schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:28:
En dat alleen doet al geen alarmbellen rinkelen?

Loodgieters zaken bel ik meestal Krauss hier in Zutphen. Altijd vriendelijk en netjes geholpen. Er moet toch ook zoiets in Deventer zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
DirtyBird schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:39:
[...]

EDIT: ook frappant wellicht dat het bedrijf op de website adverteert met "Dakdekker in Deventer" en een telefoonnummer met 0570 heeft, maar dat de telefoon aangeeft dat ik met 's hertogenbosch heb gebeld.
Dit is DE indicatie voor fraude en oplichting. Afkappen niet mee in zee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DirtyBird schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:28:
De offerte blijft gewoon (30 dagen) geldig toch?
Gewoon even afwachten wat dat andere bedrijf zegt en als dat niet bevalt kan je het gewoon door die ZZP-er laten doen.

En over die site, dat zijn meestal verzamelsites voor het uitvoeren van werk. Volgens mij niks mis mee, al vind het altijd wel een beetje raar overkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 26-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik werd gisteren eind van de middag gebeld door de partij die ik initieel gebeld had met de melding dat ze de beste man hadden ontslagen omdat hij van meerdere klanten zei dat het dak niet meer het herstellen waard was om vervolgens zelf een offerte te sturen.

Ik ga sowieso niet meer met ze in zee. Voor hetzelfde geld is dit hun constructie om de aansprakelijkheid obscuur te maken en geen nazorg te hoeven verlenen bij ondermaats werk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05 17:32
@DirtyBird en vragen aan dat bedrijf of zij de werkzaamheden willen uitvoeren voor de prijs die hun werknemer afgegeven heeft? Het komt op mij over alsof die werknemer klanten naar zich toe trok zonder toestemming van de werkgever en nu door de mand gevallen is. Wat mij betreft zegt dat niet zo heel veel over het bedrijf zelf.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
DirtyBird schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Dat valt me wel vaker op als je zoekt naar een bedrijf om een klus te doen: er wordt gerotzooid met plaatsnamen op websites. Dan zoek je bij wijze van spreken op "loodgieter Haarlem" en dan krijg je allemaal links van websites en bedrijven voorgeschoteld die gewoon voor elke stad in Nederland een aparte stukje op hun website hebben aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
DirtyBird schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:13:
Ik werd gisteren eind van de middag gebeld door de partij die ik initieel gebeld had met de melding dat ze de beste man hadden ontslagen omdat hij van meerdere klanten zei dat het dak niet meer het herstellen waard was om vervolgens zelf een offerte te sturen.

Ik ga sowieso niet meer met ze in zee. Voor hetzelfde geld is dit hun constructie om de aansprakelijkheid obscuur te maken en geen nazorg te hoeven verlenen bij ondermaats werk.
Google is ook niet alwetend qua locatie hoor.

Zo denken ze dat mijn IP ook een dikke 80 km verderop zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tommie12 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:18:
Moeilijk te beoordelen...

Hier zijn er nogal wat ZZPers in de bouw die wel werk genoeg hebben voor een paar man personeel, maar angst hebben voor de arbeidswetgeving om echt iemand in dienst te nemen.

Dus je hebt nogal wat mensen die op geregelde basis samen werken voor de grotere klussen.

Daarbij moeten ze natuurlijk onderling goed afspreken wie de offerte maakt, wie de factuur maakt, en hoe het onderling geregeld is.
Als je werkt voor een ZZPer (wat niet kan, de afkorting staat voor 'zonder personeel') dan gebruik je toch die naam en niet je eigen naam?

Voor een dak zou ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het is nogal een belangrijk onderdeel van mijn duurste bezit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 27-01-2021 16:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:12
Zoek een betrouwbare dakdekker met het Dakmerk keurmerk.
https://www.dakmerk.nl/dakaannemers/

Bedrijven die hierbij zijn aangesloten geven standaard 10 jaar garantie af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:22

bert pit

asdasd

D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Dat valt me wel vaker op als je zoekt naar een bedrijf om een klus te doen: er wordt gerotzooid met plaatsnamen op websites. Dan zoek je bij wijze van spreken op "loodgieter Haarlem" en dan krijg je allemaal links van websites en bedrijven voorgeschoteld die gewoon voor elke stad in Nederland een aparte stukje op hun website hebben aangemaakt.
Als je je locatieservice in Windows aanzet, ook de services om lokale advertenties te krijgen, geen VPN gebruikt of andere afschermmethodes en de chrome browser (ofwel maximale exposure) dan zou dat toch vrij goed moeten werken.

Ik ben altijd blij als het niet goed werkt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Als je werkt voor een ZZPer (wat niet kan, de afkorting staat voor 'zonder personeel') dan gebruik je toch die naam en niet je eigen naam?
Nou ja, ZZP'er bestaat helemaal niet. Althans niet rechtens. Met ZZP'er wordt meestal een eenmanszaak bedoeld zie in tegenstelling tot de naam doet vermoeden wel degelijk personeel kan hebben. Maar goed dat is offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PolarBear schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:48:
[...]

Nou ja, ZZP'er bestaat helemaal niet. Althans niet rechtens. Met ZZP'er wordt meestal een eenmanszaak bedoeld zie in tegenstelling tot de naam doet vermoeden wel degelijk personeel kan hebben. Maar goed dat is offtopic.
Ja, het is eigenlijk al wel verklaard. De werknemer probeerde klanten te factureren in zijn eigen naam en is ontslagen. Ik zou hem ook niet meer laten komen want misschien is hij ontslagen na dat telefoontje in de TS (lijkt me eigenlijk vrij logisch).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56
D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Die toko's skip ik per definitie. Dat ligt de prioriteit op marketing in plaats van uitvoering.

Maak dus voor elke klus een shortlist van bedrijven in de omgeving. Bizar genoeg is dat vaak lastig en kom ik op bedrijven in de omliggende dorpen uit maar niet de eigen stad 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Marzman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Als je werkt voor een ZZPer (wat niet kan, de afkorting staat voor 'zonder personeel') [...]
Ooh. Ik dacht Zelfstandige zonder pensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:28

H-W

Kies anders voor een grotere dakdekker, zoals Elro of Van Venrooy in Apeldoorn (Lid van NDA en Dakbehoud Nederland) of Roofing Service in Zutphen. Ben je iets meer geld kwijt maar geen gedoe met zzp-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

H-W schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:55:
Kies anders voor een grotere dakdekker, zoals Elro of Van Venrooy in Apeldoorn (Lid van NDA en Dakbehoud Nederland) of Roofing Service in Zutphen. Ben je iets meer geld kwijt maar geen gedoe met zzp-ers.
Ook makkelijker met garanties enzo. En in geval van problemen minder persoonlijk.

Ik twijfel ook nog door wie ik mijn dak laat doen. Ik moet een nieuw dak met isolatie hebben (de isolatie is duurder dan het dak zelf) en nijg naar grotere partijen, maar mijn buren hebben het door een kleine zelfstandige laten doen.

Eigenlijk lijkt het me nog het handigst als we het tegelijk hadden laten doen met de buren (waarschijnlijk is het dan ook goedkoper en ik denk ook beter, rijwoningen met plat dak), maar de vorige eigenaars of die daarvoor hebben niet meegedaan met de buren.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:39
Marzman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:29:
[...]

maar mijn buren hebben het door een kleine zelfstandige laten doen.
laat ik ook doen op aanraden van heb 3 maanden geleden de offerte getekend en hij moet nog steeds beginnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bie100 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:54:
[...]

laat ik ook doen op aanraden van heb 3 maanden geleden de offerte getekend en hij moet nog steeds beginnen :/
Nou ja, ik had het graag voor volgende winter. Dus op zich kan ik wel wachten, maar een vriendin van mijn vrouw heeft twee jaar moeten wachten (dat was dan wel een puntdak).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:39
Marzman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Nou ja, ik had het graag voor volgende winter. Dus op zich kan ik wel wachten, maar een vriendin van mijn vrouw heeft twee jaar moeten wachten (dat was dan wel een puntdak).
ow dan heb ik nog ff :)

maar goed die gasten hebben het druk en het weer speelt ook niet mee nu

en heb ook geen aanbetaling gedaan dus wacht rustig af de lekkage had die al opgelost dat scheelt

maar het valt me de laatste tijd sowieso op dat de wachttijden of dat iemand ff contact op neemt lang duurt of het nou een boekhouder is of een dakdekker , zal wel met de covid meuk te maken hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb net een offerte voor spouwmuurisolatie goedgekeurd, ik ben benieuwd hoe lang dat duurt :) Het is wel simpeler dan een dak denk ik (ik weet niet wat ze meebrengen, maar het kan in elk geval op de grond blijven staan ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:21
Rukapul schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:20:
[...]

Die toko's skip ik per definitie. Dat ligt de prioriteit op marketing in plaats van uitvoering.

Maak dus voor elke klus een shortlist van bedrijven in de omgeving. Bizar genoeg is dat vaak lastig en kom ik op bedrijven in de omliggende dorpen uit maar niet de eigen stad 8)7
Het is ook vanuit beide kanten (klant en bedrijf) een lastig probleem. "Vroeger" had je de Gouden Gids, zocht je op categorie, en vond je bedijfjes in jouw regio. Die regiofocus is online moeilijk te uiten: de dakdekker rijdt namelijk ook met liefde een uurtje buiten z'n regio op het moment dat er weinig werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zwartoog schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Het is ook vanuit beide kanten (klant en bedrijf) een lastig probleem. "Vroeger" had je de Gouden Gids, zocht je op categorie, en vond je bedijfjes in jouw regio. Die regiofocus is online moeilijk te uiten: de dakdekker rijdt namelijk ook met liefde een uurtje buiten z'n regio op het moment dat er weinig werk is.
Of als hij het kan combineren met andere klussen in die regio.

/▌

Pagina: 1