Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 18:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat zijn werk doen in de woonkamer als muziek streamer voor mijn Rotel RA-12 met twee zuilspeakers. Deze wil ik bij voorkeur aansturen via optical of coaxial digitaal signaal om zodoende niet afhankelijk te zijn van een slechte DAC in de PC zelf. Ik ben niet opzoek naar een specifieke HIFI pc, gezien daarvoor zeer hoge prijzen gevraagd worden en ikzelf daarin niet echt de meerwaarde van in zie.

Het systeem zal vooral gebruikt worden om spotify, emby/plex muziek af te spelen en nice to have is als het ook ondersteuning heeft voor youtube hand-off. Dit moet dus ook zonder echte delay kunnen, dus genoeg power hebben om dit alles vlekkeloos te spelen en waar nodig een stream om te kunnen zetten naar 2 kanaals geluid. Daarnaast is het belangrijk dat het systeem stil en zuinig is, gezien het dus vaak aan staat op een dag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echt richt bedrag, ik ben niet opzoek naar high end HIFI apparatuur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  • Bij voorkeur muziek aansturing digitaal via optical of coaxial.
  • Vlekkeloos afspelen van spotify, emby/plex en nice to have youtube hand-off.
  • Genoeg power om bijvoorbeeld 5.1 muziek lossless om te kunnen zetten naar 2.0.
  • Zuinig
  • Stil, als het kan passief
Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar ideeën/tips/vergelijkbare ervaringen wat handige oplossingen hier voor zijn. Zelf zat ik te denken aan een simpel mini pc zoals een nuc of mogelijk zijn er ook rassberry pie (of vergelijkbare) oplossingen. Ik sta ook open voor andere/betere oplossingen!

[ Voor 0% gewijzigd door tmotd op 27-01-2021 10:41 . Reden: Typo ]

Beste antwoord (via tmotd op 27-01-2021 12:07)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:18
Voor de RPi 4 is de HifiBerry Digi+ Standard ideaal. Stuur je de streams mooi naar je eigen DAC

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:02
Ik heb voor dit doel een Raspberry Pi met USB op een Topping E30 DAC aangesloten, voor Spotify gebruik ik raspotify. Als je alleen de USB poort op de DAC gebruikt kun je nog een paar tientjes besparen door bijvoorbeeld een Topping D10 te nemen. Plex lukt ook. Een andere optie voor de software op de Pi is Volumio - dan heb je een met de app al je muzek op een plek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
Voor de RPi 4 is de HifiBerry Digi+ Standard ideaal. Stuur je de streams mooi naar je eigen DAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Ik ga eens kijken naar die HifiBerry oplossing :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
tmotd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:07:
Ik ga eens kijken naar die HifiBerry oplossing :) !
In Nederland te koop bij o/a Kiwi Electronics. Het mooie aan de digi+ is dat je deze niet hoeft te solderen. En er zijn ook aparte behuizingen te koop voor deze combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Ja zag het ja, dat is inderdaad een nette oplossing d:)b .
Pagina: 1