Toon posts:

Ben ik uit de huiskamer gebanned ofzo??

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kon altijd gewoon in de huiskamer komen. Nu heb ik mij daar gisteren in een kort berichtje me duidelijk kritisch uitgelaten over het feit dat een hoop mensen het normaal vonden om fietsen te stelen.

En nu zie ik dus geen huiskmaer meer staan. Ben ik gebanned ofzo?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 04:15 schreef Apoc2 het volgende:

Dan krijg je toch een mailtje of iets van den aard :?

(heb trouwens maar besloten dat een uurtje slapen tot 5:00 ook niet veel nut heeft)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Yep :'(
Door Apoc2 - maandag 13 augustus 2001 22:22

--------------------------------------------------------------------------------
Allemaal k***erlijers hiero die of fietsen jatten of fietsen laten jaten door junks.
Van mij mogen ze jullie allemaal een steen om de nek binden en de gracht in flikkeren.

15 *

OK, dit is dus een flame en dat kost je dus 14 dagen HK... Helaas, maar de regels zijn duidelijk...

[Dit bericht is gewijzigd door Grrrrrene op 14-08-2001 00:46]
De *** staan er om eventueel aangesproken mensen niet te erg aan te vallen. (Hoe zeg je dat dan ook normaal :o )

Verwijderd

Hoi,

Ik kon altijd gewoon in de huiskamer komen. Nu heb ik mij daar gisteren in een kort berichtje me duidelijk kritisch uitgelaten over het feit dat een hoop mensen het normaal vonden om fietsen te stelen.

Yep, 2 weekjes, vanwege wat gek***er in dat fietsenjat topicje

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat dacht ik al, maar de mail account waaonder ik gerigstreerd ben bij GoT is al een tijdje opgeheven. Vandaar.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Join the club :)
(zie mijn sig.)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 14 augustus 2001 04:18 schreef dreeke het volgende:
Join the club :)
(zie mijn sig.)
D8 dat jij ging slapen omdat je zo'n zouteloos krantje moet rondbrengen :D

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 04:18 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

D8 dat jij ging slapen omdat je zo'n zouteloos krantje moet rondbrengen :D
Zie mijn eerte reply in dit topic :)
[reclamemode]
En het AD en de VK zijn niet zouteloos!
[/reclamemode]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 14 augustus 2001 04:22 schreef dreeke het volgende:

[..]

Zie mijn eerte reply in dit topic :)
[reclamemode]
En het AD en de VK zijn niet zouteloos!
[/reclamemode]
AD is idd niet zouteloos want die hebben wij ook :)
En je moet sub niet gebruiken, dat valt niet op. En zeker niet rond dit tijdstip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er erg mee of zo, maar ik vind het echt een trieste zaak. Het lijkt wel of GoT dezelfde kant op gaat als de Nederlandse justitie; Het tuig van de samenleving beschermen en als je daar kritisch tegen over staat (je slaat bv een inbreker in elkaar) dan wordt je zelf behandeld alsof je een crimineel bent.

Ik heb voordat ik die reply postte er zelfs nog even aan gedacht om een aantal mensen uit dat topic aan te geven bij 'Forummisbruik' omdat ze in mijn ogen veel te ver gaan door in het openbaar op GoT met de nodige trots hun criminele praktijken bespreken.

Omdat ik voor tentamens aan het leren ben en daar geen tijd voor had, besloot ik maar mijn woede te uiten in een kwade reply (en hoe bot het ook klinkt, ik meende elk woord vanuit de grond van me hart).

Achteraf bleek dus wel dat het aangeven van die lui bij 'Forummisbruik' weinig zin had gehad. Blijkbaar hanteren jullie dezelfde normen en waarden als bij Jerry Springer; Je misdragen en disrespect tonen voor anderen en andermans bezittingen is prima, zolang er maar niet gescholden wordt.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Je mening uiten is wat anders als een regelrechte flame. En schelden is zeker niet nodig imho

(pff, ik lijk wel een modje :D)

Verwijderd

Met ziektes smijten is nooit nodig. Als ik iemand een fiets zie jatten zeg ik er ook wat van. Want dat is idd _niet_ normaal. M'n mountainbike van 1400 piek is ook gejat. Inclusief slot en rek.

Maar je moet wel je taalgebruik beperken. En niet flamen. Ik vind de ban terecht.

En je bent idd heus niet de enige. Ik heb net ook weer iemand een HK-permban gegeven. Dus wees blij dat je voor je uitingen maar tijdelijk de HK bent uitgezet. Flamen is niet aardig.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 04:44 schreef HlpDsK het volgende:
Met ziektes smijten is nooit nodig. Als ik iemand een fiets zie jatten zeg ik er ook wat van. Want dat is idd _niet_ normaal. M'n mountainbike van 1400 piek is ook gejat. Inclusief slot en rek.

Maar je moet wel je taalgebruik beperken. En niet flamen. Ik vind de ban terecht.

En je bent idd heus niet de enige. Ik heb net ook weer iemand een HK-permban gegeven. Dus wees blij dat je voor je uitingen maar tijdelijk de HK bent uitgezet. Flamen is niet aardig.
Waarom wordt er niets van gezegd als iemand fietsen jat en wordt zo iemand niet gebanned? Er zijn hier gewoon mensen met de nodige trots hun criminele praktijken aan het bespreken.

En of het zo abnormaal is vraag ik me af, er schijnen hier nogal wat mensen zich met fietsendiefstal bezig te houden.

Het woord 'kankerlijer' was misschien niet heel erg gelukkig gekozen maar ik vraag me bijna wel eens af of je dat soort mensen niet echt zo'n ziekte toe mag wensen.

En jullie mogen het flamen vinden, ik beschouw het puur als mijn mening. Die is nogal kritisch en neemt dezelfde vorm aan als de gemiddelde flame. Maar als ik zou zeggen dat ik fietsen stelen 'ongepast' en 'niet normaal' vind, dan lieg ik, want ik vind het veel erger dan dat.
Flamen is niet aardig.
Het was ook absoluut niet aardig bedoeld en ik wens bij dat soort mensen ook allerminst aardig over te komen.

Nogmaals: Ik verbaas me er sterk over dat users die publiekelijk opscheppen over hun criminele activiteiten hier gewoon toegelaten worden.

Moet iemand eens vragen waar hij een windows kopie kan vinden, dan wordt ie gelijk gebanned. Maar als iemand vertelt over zijn fietsendiefstallen dan mag dat allemaal zo maar.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 04:53 schreef Apoc2 het volgende:

Moet iemand eens vragen waar hij een windows kopie kan vinden, dan wordt ie gelijk gebanned. Maar als iemand vertelt over zijn fietsendiefstallen dan mag dat allemaal zo maar.
Ik vind dat hier wel een kern van waarheid in zit, ik kan de topic niet lezen maar geeft deze dan geen aansporing tot illegale praktijken? Want dat mag toch niet op dit forum.

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens niet de eerste keer dat ik dergelijke verwensingen deed op GoT. Ik heb het ook een keer gedaan in een topic over een aantal lui die het koel vonden dat ze een paard een zooi XTC pillen hadden gegeven en jonge katten in een plastic zak verzopen hadden.

Dat is dus hetzelfde soort mens als dat er voor zorgt dat er op de frontpage van FOK! staat dat er weer een paard is afgemaakt nadat het zeer ernstig mishandeld was.

Het spijt me, maar als het om dit soort mensen gaat kan ik me niet kritisch genoeg uiten. Als jullie een betere oplossing hebben om dit soort onrecht te bestrijden hoor ik het graag.

En ga nou niet zeggen dat dergelijke topics over fietsendiefstal en dierenmishandeling niet getolereerd worden, want de topics waren beide al vrij groot en dus zeer waarschijnlijk al een tijdje open. Als ik om illegale software vraag dan zijn de modjes er als de kippen bij omde boel af te sluiten dus dan had dat bij die topics ook al lang al het geval geweest kunnen zijn.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 05:04 schreef Apoc2 het volgende:
Het spijt me, maar als het om dit soort mensen gaat kan ik me niet kritisch genoeg uiten. Als jullie een betere oplossing hebben om dit soort onrecht te bestrijden hoor ik het graag.
Dat snap ik wel, maar omdat GOT hier niet voor bedoeld is kan je het beter op een andere manier doen... mailen oid

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost :?

Verwijderd

Als je vindt dat het niet kan dan post je het in SU.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 05:20 schreef HlpDsK het volgende:
Als je vindt dat het niet kan dan post je het in SU.
Nou bij deze dan. Ik weet niet meer om welk topic het ging, maar het heette iets van "Illegale fietsenkoop" ofzo.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 05:23 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Nou bij deze dan. Ik weet niet meer om welk topic het ging, maar het heette iets van "Illegale fietsenkoop" ofzo.
Dit is LA, niet SU :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging er van uit dat jij als global mod via elke weg wel bereid bent om het onrecht te bestrijden, het scheelt namelijk weer het openen van een topic met een verwijzing naar deze.

Maar als het via de officiële weg moet dan zal ik dat maar even doen dan. :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Dat heeft verder niets te doen met het feit dat HlpDsK GM rechten heeft, maar gewoon met het feit dat dan alle meldingen op EEN plaats staan

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Hoi,

Ik ben het wel eens met de strekking van je verhaal over de fietsendieven. Imho had je het wat beter kunnen formuleren.

Anyway, het is maar 2 weken, en die zijn zo voorbij.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 13:39
Je mag mij best aanspreken op het feit dat ik ooit fietsen heb gejat...vind ik prima, Ik heb dat inderdaad ooit gedaan toen ik 16-17 was en zou het nu nooit meer doen (zonde van mijn tijd) maar ja, iedereen is ooit jong en onbezonnen...mijn ouders weten het en zijn er niet trots op (duh) maar zij kunnen op zich ook wel lachen om de stommiteiten die ik begaan heb. Aangeven heeft volgens mij, toch geen zin, de politie heeft wel wat beters te doen dan een vermeende fietsendief van 8 jaar geleden van zijn bed te lichten terwijl ze niet eens weten of mijn verhalen op waarheid belusten... Mijn fietsen zijn altijd zo oud als de weg naar rome geweest en ik heb ze zelf daarna opgeknapt, geeft dat mij toestemming om te pikken? nee, maar je hoeft me niet voor kankerlijer uit te maken vanwege het feit dat ik ooit iets heb gedaan wat jij niet goedkeurd. Om vervolgens ook nog de link te leggen naar dierenmishandelingen vind ik, op zijn zachts gezegd, nogal krom en daar wens ik al helemaal niet mee vergeleken te worden cq over een kam mee geschoren te worden... Jammer dat je de HK niet meer in kan, misschien dat je dan een "nuttige" discussie had kunnen voeren... xieje over 2 weken wel weer...

Verwijderd

Ik kan helaas? de HK niet in, maar begrijp ik het nu goed dat GoT illegale praktijken alleen verbiedt indien er een verhoogde kans op een boete voor GoT is ?

(BSA/BUMA is vele malen actiever op internet als justitie)

Dus aansporen van de kleine criminaliteit (fietsendiefstal) mag wel maar vragen om een serienummer van WIN95 levert meteen een BAN op ?

vreemd :?

Verwijderd

[..] M'n mountainbike van 1400 piek is ook gejat. Inclusief slot en rek. [..]
LOL

Jij bent soms best wel lollig hulpje.. ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:31 schreef Weet_ff_niets het volgende:
Ik kan helaas? de HK niet in, maar begrijp ik het nu goed dat GoT illegale praktijken alleen verbiedt indien er een verhoogde kans op een boete voor GoT is ?

(BSA/BUMA is vele malen actiever op internet als justitie)

Dus aansporen van de kleine criminaliteit (fietsendiefstal) mag wel maar vragen om een serienummer van WIN95 levert meteen een BAN op ?

vreemd :?
Dat is idd vreemd...maar waar zit die HK dan?! Hoe kom ik erin? HMm... wil ik daar uberhaupt wel inkomen...als ik het zo lees is dat de kamer waar alles niet even 'legaal' gaat..?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:42 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

ik het zo lees is dat de kamer waar alles niet even 'legaal' gaat..?
:D

das de kamer die ingericht is om al je illegale praktijken te spuien >:) ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:46 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

:D

das de kamer die ingericht is om al je illegale praktijken te spuien >:) ;)
Wat moet je doen om daar in te mogen dan?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:49 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

Minimaal moet je windows illegaal op cd's hebben en 3 fietsen gejat hebben :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:51 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Minimaal moet je windows illegaal op cd's hebben en 3 fietsen gejat hebben :+
ROFLOL :+

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Love those newbees :*
De huiskamer

Veel mensen beseffen niet helemaal waar de huiskamer voor bedoeld is.

Vandaar nog even een verduidelijking :

Een aantal Quotes:

GaMeOvEr

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Sommigen beseffen volgens mij nog steeds niet dat de HK een _extra_ is, geen lifestyle.
Het is dus ook niet de bedoeling : "eenmaal binnen, nooit meer eruit."
En voor diegene die dan gaan spammen op de techfora om hun ratio zogenaamd fatsoenlijk te houden, daar zal harder tegen opgetreden worden. Dat gaan we scherp in de gaten houden en daar hebben we de middelen voor.
Denk hierbij aan temp. of permanent HK-bans en reacties trashen.

De HK is iets waar je mee om moet kunnen gaan. Kun je dat niet, dan helpen wij je door dat probleem voor je te verwijderen.

Mensen, dit is een "chill" hoek, niet een "_leuter_de_hele_dag_maar_raak_" hoek.

De HK posts zullen ook zeer zeker van je postcount afgetrokken worden, omdat die posts _geen_ toegevoegde waarde voor het forum zijn doelstelling hebben : Tech-stuff.

HK is om te ontspannen, dus ga er ook losjes mee om.

Deze middelen worden dus ook ingezet om te voorkomen wat al eerder gebeurt is, dat we door de overlast genoodzaakt zijn de HK te verwijderen.

Iedereen werkt daar aan mee, aan de haalbaarheid van de HK.

Het principe : "De maatschappij, dat ben jij" gaat ook voor GoT op.

Dit "harde beleid" is opgesteld om te voorkomen dat het met de Huiskamer eindigt zoals de vorige 3 pogingen.

Daarom zijn er weinig regels, maar diegene die er zijn dienen streng nageleefd te worden.

Exirion
quote:
Ik zie het een beetje zo: GoT is een stad, en HK is het lokale Cafe. Een Cafe is leuk en gezellig als je er af en toe komt, maar als jij je de hele dag in het Cafe lam zit te zuipen, dan gaat er iets niet goed.
Het krijgt meer waardering als iemand wat nuttigs in de stad doet buiten het Cafe. Het Cafe is als tussendoortje bedoeld, en niet iets om de hele dag te zitten en maar raak te lullen. Zo onredelijk is dat toch niet?

Ik kan de Huiskamer niet zien ?
Het komt voor dat we zo nu en dan een melding van users krijgen die op papier wel aan de techfora-limiet voldoen en al jaren geregistreerd zijn, maar de SG en HK niet kunnen zien.

Wel, op dit moment is daar een soort stroomschema voor. Eerst moet je als user even goed kijken of je idd 150 techposta hebt. Posten in LA, SU, en W&L tellen niet mee, evenals (logisch ) SG en HK.

(Daar kun je dan nu nog wel niet in, anders had je geen probleem, maar als bijvoorbeeld een topic uit een techforum verplaatst wordt naar de HK, heb je dus _wel_ HK-posts, ook al kun je het forum niet zien !)

Goed, dan heb je dus inderdaad gewoon ruim 1000 techpostingen en kan je HK etc niet zien.

Probeer dan eens goed uit te loggen, (alle sessies bij voorkeur) trash je cookies en je cache en log dan nog een keer in. Bij 99% van de users bleek dit te helpen.

Indien na uitloggen, inloggen, cookies/cache trashen, LA lezen nog steeds geen SG/HK opduikt dan moet je ff de crew mailen, want soms gaat er inderdaad iets mis.

Mail adres: gathering@tweakers.net

Techposts ?

Je zult misschien wel eens met het begrip techposts geconfronteerd worden.

Wat zijn techpostst ? Techposts zijn postings die gemaakt zijn in de technische fora. Het is makkelijker om de fora aan te geven die _niet_ tech zijn, want dan zijn er minder dan diegene die _wel_ tech zijn. (Heej, we zijn hier op GoT, remember.... )

Niet tech :

De hele hoofdgroep General Chat (Dus SG, NSTM, W&L en de HK.) en LA en SU.

Hoezo is LA niet tech ?

Dit heeft de volgende reden :

Het is relatief "makkelijk" om als user in LA mee te praten in bepaalde draadjes en om op die manier techposts te "scoren". We hebben dit afgewogen tegen de constructieve dingen die zeer zeker ook in LA voorkomen, maar toch besloten om LA tot "non-tech" te bombarderen. Dit omdat het gewoon heel lastig is om in LA te filteren, omdat er heel veel mensen komen en er heel veel verschillende discussies plaats vinden.

Dat is dus de reden dat LA "non-tech" is

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:49 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

Even hier kijken bij huiskamer ;)

• Ramon
waarom zou je in de huiskamer willen uberhaupt? ik heb vanaf het begin van de huiskamer al huiskamer rechten en ik heb er pas 2 of 3 posts ofzo.

De huiskamer zuigt gewoon :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 13:39
Trouwens, wordt ik nou binnekort uit de HK verwjderd omdat ik nu in een discussie ben en daardoor vaak reply in de HK?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Thnx.. :)

• MAZZA
  • Laatst online: 13:07

MAZZA

Barbie is er weer!

YAEDTSBDBM*

* Yet Another Endless Discussion That Should Be Discussed By Mail

;)

Verwijderd

Het topic in kwestie staat nu in SG. Daar past ie momenteel beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:56 schreef jurjen13 het volgende:
Trouwens, wordt ik nou binnekort uit de HK verwjderd omdat ik nu in een discussie ben en daardoor vaak reply in de HK?
Dit vraag ik me nou ook af. Gaat het aantal posts dat je in de huiskamer doet van je aantal techposts af?

En om nog even terug te komen op die fietsendiefstallen. Ik weet niet wie precies wat gezegd heeft, maar wel weet ik dat de sfeer in het topic was dat iedereen stoere verhalen had over de fietsen die hij in het verleden gestolen had en dat iedereen het maar heel normaal vond om bv na een avondje stappen bij een junk voor een paar gulden een fiets te helen, omdat dat nou eenmaal goedkoper was dan een taxi.

Dan kun je een woord als "kankerlijer" overtrokken vinden, ik heb daar zo mijn twijfels over. Door dat type mensen wordt namelijk het welzijn van de samenleving ernstig verziekt.

Dat je fiets bv gestolen wordt is doorgaans geen grote ramp, maar het verpest wel je dag, en het maakt mensen hard. Er gaat dan in de samenleving steeds meer een mentaliteit heersen van "wat kan mij het schelen, al die eikels geven ook geen ruk om mij of om mijn bezittingen".

Dat je zo weinig respect voor een ander op kan brengen om gewoon zijn fiets te laten staan vind ik echt walgelijk.

En jij kan dat dan gedaan hebben toen je "jong" was en daar nu niet trots op zijn, maar dan begrijp ik niet wat je me grote verhalen in zo'n topic zoekt.

Verwijderd

M'n mountainbike van 1400 piek is ook gejat. Inclusief slot en rek.
Fietst lekker trouwens ;)

Verwijderd

Op het gevaar af dat ik mij niet echt populair maak, maar ik ben het wel met Apoc2 eens.....

Toevallig. En nu kunnen alle modjes wel zeggen dat dit niet mag en flames etc , maar eigenlijk moeten ze voorkomen dat je zo een reactie zou moeten posten. Dus hebben ze het eigenlijk veel te ver laten komen... De ban is dan in mijn ogen ook niet terecht. :( :(
Overigens.. vind ik dat de modjes over het algemeen het goed doen, maar in dit geval dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk nou: ik ontwikkel een achterban! :P

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 21:11
Op dinsdag 14 augustus 2001 04:17 schreef Apoc2 het volgende:
Tja dat dacht ik al, maar de mail account waaonder ik gerigstreerd ben bij GoT is al een tijdje opgeheven. Vandaar.
[tipje ?]
Je kunt je email-adres veranderen hoor :+
[/tipje ?]

* Sassie vindt ook dat er op GoT best één lijn getrokken mag worden bij ALLE illegale/criminele activiteiten

[off-topic]
Dit topic over fietsendiefstal deed mij maar ff een sleutel check uitvoeren en wat bleek: kon me sleutels niet vinden. Snel mijn fiets gecheckt en mazzel: fiets met sleutels stonden er nog *D.

* Sassie is erg blij nu *D (het warme weer deed zeker haar de sleutels vergeten)
[/off-topic]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 04:53 schreef Apoc2 het volgende:

Dat is echt een misverstand: als iemand zegt dat hij een illegale windows heeft, dan mag dat best, als hij het hier maar niet gaat aanbieden of verkopen. Daar gaat het om. Dat jullie jatten thuis moeten jullie weten, ik keur het niet goed, maar ik heb er opzich niks mee te maken.

Als je gejatte fietsen gaat aanbieden op GoT, dan pas ben je fout bezig en krijg je een ban... Zo simpel ligt het, jij vergelijkt appels met peren...

Edit: Ik heb het hele topic niet gelezen, maar ik reageerde ff op je mail van gisteren. Wegens een vrij zware crash van win2k kon ik niet eerder reageren, sorry daarvoor...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 11:30 schreef HlpDsK het volgende:
Het topic in kwestie staat nu in SG. Daar past ie momenteel beter.
dan ga ik dat ook eens ff lezen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:09 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Dat is echt een misverstand: als iemand zegt dat hij een illegale windows heeft, dan mag dat best, als hij het hier maar niet gaat aanbieden of verkopen. Daar gaat het om. Dat jullie jatten thuis moeten jullie weten, ik keur het niet goed, maar ik heb er opzich niks mee te maken.

Als je gejatte fietsen gaat aanbieden op GoT, dan pas ben je fout bezig en krijg je een ban... Zo simpel ligt het, jij vergelijkt appels met peren...

Edit: Ik heb het hele topic niet gelezen, maar ik reageerde ff op je mail van gisteren. Wegens een vrij zware crash van win2k kon ik niet eerder reageren, sorry daarvoor...
Tja ik vind dat een zeer slechte niet goed te praten beleid.

Kun je ook wel zeggen dat je in topics gewoon mag gaan bespreken hoe je kinderen sexueel misbruikt hebt en hoeveel mishandelingen je wel niet op de gevoelige plaat hebt weten vast te leggen.

Als ik dan kwaad wordt kan ik ongeveer deze reactie van jullie gaan verwachten:
Dat jullie thuis kinderen sexueel misbruiken moeten jullie weten, ik keur het niet goed, maar ik heb er opzich niks mee te maken.

Als je beeldmateriaal van de sexuele mishandelingen gaat aanbieden op GoT, dan pas ben je fout bezig en krijg je een ban...
De vergelijking tussen fietsendiefstal en sexueel misbruik van kinderen zal wel weer overdreven gevonden worden, maar zaak is dat het hier beiden gaat om een overduidelijk strafbaar feit.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een offtopic vraagje (nieuwe topic openen ook zo overdreven)

Is het zo dat wanneer je een post doet in de HK dat er dan een techpost bij je afgaat ofzo?

Verwijderd

[..]

Kijk, dit is dus de reden dat alles naar de ***** gaat omdat je er niets mee te maken wil hebben (is jou fiets niet he >:) ) dat is dus de *&*&#%$% mentaliteit (gecensureerd is en blijft modje he) waar het op mis loopt...

Zou het verigens wel aangepakt worden als je hier boete's voor zou krijgen ????

Dan pas fout bezig ???? Sorry hoor maar volgens mij ben je daarvoor ook al fout bezig. Stelen mag ?????? maar je mag het niet aanbieden..... HOE KROM ???

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op dinsdag 14 augustus 2001 16:41 schreef mod het volgende:
als reactie op

[..]

Kijk, dit is dus de reden dat alles naar de ***** gaat omdat je er niets mee te maken wil hebben (is jou fiets niet he >:) ) dat is dus de *&*&#%$% mentaliteit (gecensureerd is en blijft modje he) waar het op mis loopt...

Zou het verigens wel aangepakt worden als je hier boete's voor zou krijgen ????

Dan pas fout bezig ???? Sorry hoor maar volgens mij ben je daarvoor ook al fout bezig. Stelen mag ?????? maar je mag het niet aanbieden..... HOE KROM ???
Je bent daarvoor ook al fout bezig, klopt helemaal. Maar pas als je die fietsen via GoT gaat aanbieden kan GoT er iets tegen doen dmv jou te weren van het forum.
Dat ze er niks tegen doen als jij loopt te vertellen dat je fietsen jat komt omdat vertellen over een misdaad niet strafbaar is.

jij moet je in dit geval zien als elke willekeurige user. Dit is GEEN aanval op jou persoonlijk :)

edit:

die verdraaide typo's :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:52 schreef Christus het volgende:

[..]

Je bent daarvoor ook al fout bezig, klopt helemaal. Maar pas als je die fietsen via GoT gaat aanbieden kan GoT er iets tegen doen dmv jou te weren van het forum.
Dat ze er niks tegen doen als jij loopt te vertellen dat je fietsen jat komt omdat vertellen over een misdaad niet strafbaar is.

jij moet je in dit geval zien als elke willekeurige user. Dit is GEEN aanval op jou persoonlijk :)

edit:

Het gaat er toch niet om of het een strafbaar feit is om daar over te vertellen of niet, maar toch puur om het feit dat het alle fatsoensnormen te boven gaat.

Een topic openen op het W&L forum over een onzinnig onderwerp is ook niet strafbaar volgens de wet, maar als ik het herhaaldelijk doe wordt ik wel gebanned.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 16:52 schreef Christus het volgende:

[..]

edit:

Ik voel me ook niet aangevallen, alleen vind ik dat de modjes wel een waarschuwing kunnen geven als iemand moet opscheppen over zijn "crimineel" verleden. En wat ik helemaal onterecht vind is dat iemand die er stelling tegen in neemt gestraft word alsof hij (Apoc32) de dader is.
Vertellen over een misdaad is misschien niet strafbaar.... maar daartegen in het verweer gaan volgens mij ook niet... maar hij wordt wel aangepakt. Imo dat ZUIGT zwaar. :r En dat omdat ie wat te ongenuanceerde woorden gebruikt.

• Jaymz
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:18 schreef mod het volgende:

[..]

Ik voel me ook niet aangevallen, alleen vind ik dat de modjes wel een waarschuwing kunnen geven als iemand moet opscheppen over zijn "crimineel" verleden.
Praten over dit soort dingen kun je heeel erg moeilijk aanpakken.

Als ik nu zeg dat ik in mijn leven al honderden fietsen heb gestolen, omdat ik daar een kick van krijg, en dit als ik de kans zou krijgen dit weer zou doen. Wat kun je dan tegen me ondernemen als Mod zijnde ? Vrij weinig ben ik bang.

Praten/typen is niet verboden, het enige wat we vragen is om het in redenlijkheid te brengen. Als iemand daar emotioneel op ingaat, is hij/zij daar imo zelf bij, da's het probleem.

Als ik een niet zo tactisch opmerking plaats en iemand valt daarover, en laat dit overduidelijk merken (door schelden en dat soort dingen) heb IK het wel uitgelokt, maar technisch gezien doe ik niks verkeerd.

Op zo'n manier heb ik al menig flame topic zien onstaan. 'Verkeerd' reageren op een niet zo tactische reactie.

Overtrokken voorbeeld:
Als ik een racist (die daar openlijk voor uitkomt) halfdood sla, pleeg IK (ook) een strafbaar feit, en helaas beter bewijsbaar/strafbaar.

Dus: Zorg dat JIJ de fout niet ingaat, hoe moeilijk het af en toe ook is.

Verwijderd

Schelden is toch ook vrijheid van meningsuiting? Jij zegt dat als iemand iets racistisch plaatst, en mensen daar aanstoot aan nemen, dan is dat hun probleem. Iemand mag racistische uitlatingen doen.

Maar als er echter iemand loopt te schelden, waar minder mensen aanstoot aan nemen dan rasistische uitlatingen, dan wordt hij hier gebanned.

Lekker krom allemaal weer.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd maar de vraag wat als flame aan te merken is:

Als ik bepaalde mensen een verschrikkelijke ziekte toe wens dan kun je dat wel flamen noemen, maar ik kan ook stellen dat het dan pas goed weergeeft hoe kwaad ik me er over maak.

En om nogmaals de vergelijking met kinderporno te trekken; Als er hier een topic wordt geopend over lui die trots vertellen over hun sexueel misbruik met kinderen dan wordt zoiets toch ook neit getolereerd (lijkt me!).

En wanneer iemand Dutroux achtige verhalen vertelt is het dan wel gerechtvaardigd om iemand een "kankerlijer" te noemen en je reply vol te zetten met kots-smileys om je walging te uitten?

Fietsendiefstal is gewoon een misdaad, en ik vind het belachelijk dat daar op GoT gewoon trots over verteld mag worden. Als daar een topic aan gewijd is moet zo'n topic op zijn minst dicht.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Oftwel: Dillemma. :)

Een optie is om (als mod) in zo'n geval 'corrigerend' op te treden. Door mensen te vragen hun verhaal goed te onderbouwen.

Schelden en vrijheid van mensingsuiting:

Schelden is idd een vorm van meningsuiting, mist dit op de juiste weijze gebeurd.

Stelletje K*n[censuur]fielen (maar dan minder gecensureerde versie), is op z'n minst een _dwingende_ vorm van meningsuiting, welke ik persoonlijk wel kan hebben, maar op Gathering gewoon niet toesta (in hoeverre ik dat kan).

Het laat de ontvangende partij namelijk niet in zijn/haar waarde. Heb je een mening, mag je deze van MIJ (als persoon gesproken, dus geen rechten aan verlenen aub) uitspreken, doe je dit met weinig of geen respect, en ik ben toevallig in de gelengeheid, dan ben ik zeer benieuwd naar je argumenten. Blijf je respectloos, dan is het jammer :)

(je is generaliserend bedoeld overigens)

Het moeilijke aan dit verhaal is dat de crew niet uit 1 persoon bestaat, maar uit meerderen. Dus zijn er verschillende denkwijzen, meningen en argumenen. En aangezien je niet altijd met dezelfde Mod te maken hebt, is 'onduidelijkheid' best te begrijpen (goed praten doe ik het niet, echt blij ben ik er eigenlijk ook niet mee)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:23 schreef Jaymz het volgende:

denkwijzen, meningen en argumenen. En aangezien je niet altijd met dezelfde Mod te maken hebt, is 'onduidelijkheid' best te begrijpen (goed praten doe ik het niet, echt blij ben ik er eigenlijk ook niet mee)
Mod zijn is gewoon een hondebaan, je doet het vrijwillig, het is nooit goed (je krijgt van alle kanten gezeik). >:)

Ben al lang blij dat jullie je tijd en energie in GoT willen steken, mij zou je echt nooit zover krijgen :P

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Komt erop neer dat we de HK liever scheldvrij willen houden: als er 1 schaap over de dam is etc.

Als het taalgebruik consequent netjes blijft dan kan je iig een bepaald 'niveau' terugvinden. Vandaar dat schelden zeker niet gewenst is.

Aan de andere kant staat er wel een loei van een fout topic dat mensen nogal uit de tent lokt. Ik kan me topics voorstellen dat je je niet kan inhouden omdat het topic zelf bijzonder fout is. Helemaal als de betreffende mod het openlaat alsof er niets aan de hand is.

Ik stond 2 weken terug ook op het punt om een mod volledig verrot te schelden op LA omdat deze mod een zuiver fascistische topic incl links openliet en zelfs normaal in reageerde (en dan zie je dus dat andere mods het tolereren omdat betreffende mod het gedoogt).

Toen ik 4 uur na een melding in SU nog steeds tegen deze links aankeek kon ik werkelijk wel janken (letterlijk) van deze actie en stond op het punt zoiets aan te kaarten op LA ..... gelukkig kan je via ICQ nog wel 's een GM vinden die topics durft te trashen.

Terug te komen op dit voorbeeld: als het topic te erg is kan ik me wel voorstellen dat mensen over de rooie gaan. Om nu deze mensen een ban te verkopen (ook al is 't temp) is toch de verkeerde aanpakken. Fouten terugdraaien is iig nog steeds geen schande.

* Delerium denkt dat er echt wel topics voorkomen dat zelfs de beste user over de rooie gaan. Kijk dan objectief naar het topic en zie dat het topic gewoon fout is.

Als mijn fiets 3 keer op een rij gejat is dan hoef ik ook geen fietsendief op GoT zien of horen opscheppen.

• Arno

Arno

PF5A

Niet alle mods zitten 24*7 op GoT (he HlpDsK ;)). Ik werk ook nog wel eens... als ik bij een klant zit (zoals vandaag) kan ik niet altijd en direct op internet.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:31 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Praten over dit soort dingen kun je heeel erg moeilijk aanpakken.

Als ik nu zeg dat ik in mijn leven al honderden fietsen heb gestolen, omdat ik daar een kick van krijg, en dit als ik de kans zou krijgen dit weer zou doen. Wat kun je dan tegen me ondernemen als Mod zijnde ? Vrij weinig ben ik bang.

Praten/typen is niet verboden, het enige wat we vragen is om het in redenlijkheid te brengen. Als iemand daar emotioneel op ingaat, is hij/zij daar imo zelf bij, da's het probleem.

Als ik een niet zo tactisch opmerking plaats en iemand valt daarover, en laat dit overduidelijk merken (door schelden en dat soort dingen) heb IK het wel uitgelokt, maar technisch gezien doe ik niks verkeerd.

Op zo'n manier heb ik al menig flame topic zien onstaan. 'Verkeerd' reageren op een niet zo tactische reactie.

Overtrokken voorbeeld:
Als ik een racist (die daar openlijk voor uitkomt) halfdood sla, pleeg IK (ook) een strafbaar feit, en helaas beter bewijsbaar/strafbaar.

Dus: Zorg dat JIJ de fout niet ingaat, hoe moeilijk het af en toe ook is.
Omdat het minder goed te bewijzen is, moet je het daarom maar laten staan ??? Erg lakse en bijzonder foute houding imo. Nee dan ben ik het volledig met ecteinascidin eens. Zou misschien beter zijn als hij weer mod werdt.

Als de crew nu die temp ban ongedaan maakt, dan stijgen jullie in ieder geval in de ogen van deze user.

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:10 schreef mod het volgende:
Als de crew nu die temp ban ongedaan maakt, dan stijgen jullie in ieder geval in de ogen van deze user.
Dat je nu jezelf de nick 'mod' hebt gegeven, betekent niet dat jij de HK policy kan gaan bepalen. Apoc2 mag lekker twee weken grastis op vakantie en is na de 28e weer welkom

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:15 schreef Traag het volgende:

[..]

Dat je nu jezelf de nick 'mod' hebt gegeven, betekent niet dat jij de HK policy kan gaan bepalen. Apoc2 mag lekker twee weken grastis op vakantie en is na de 28e weer welkom
Wat? De ban wordt niet ongedaan gemaakt? Wat een bijzonder kinderachtige reactie. Mag ik vragen hoe oud je bent?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:10 schreef mod het volgende:

[..]

Omdat het minder goed te bewijzen is, moet je het daarom maar laten staan ??? Erg lakse en bijzonder foute houding imo. Nee dan ben ik het volledig met ecteinascidin eens. Zou misschien beter zijn als hij weer mod werdt.

Owh, ik dacht even hardop. Ik heb mijn definitieve mening nog niet gevormd overigens.
Topics als deze helpen mij daarbij, mede omdat niet vind dat mijn mening alleen telt, maar dat die van de bezoeker ook meetelt, en eigenlijk belangrijker is.

Door een stelling in te nemen (waar ikzelf het niet persé mee eens ben), geef ik misschien mezelf wel 'bloot', maar de kans is aanwezig dat anderen erop ingaan. :)

Verwijderd

[..]

Ik wil het ook niet bepalen. Zou het alleen terecht en sportief vinden als jullie dit zouden doen. Heeft niks met mijn nick te maken. Trouwens ik zeur toch ook niet over het feit dat je TRAAG van begrip bent omdat die ban nog niet is opgeheven >:)

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:31 schreef mod het volgende:

[..]

het feit dat je TRAAG van begrip bent omdat die ban nog niet is opgeheven >:)
Misschien moet hij eens naar de LA dokter >:)

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Dat jullie mij 2 weken een ban geven zal me dan een zorg zijn. Jammer maar geen ramp.

Wat me wel dwarszit is het principe er achter. Dat mensen hier uitgebreid en vol trots vertelen over fietsendiefstal en heling mag wel allemaal.

Als ik me kwaad maak over het feit dat er op GoT gepatst wordt met crimineel gedrag dan wordt ik daar voor gestraft, terwijl het echte tuig vrij uit gaat.

• Agent-X
  • Niet online
Ik heb een hele ban gekregen omdat ik een grapje maakte wat eventueel verkeerd opgevat kan worden...

overleg of vertouwen als oude gebruiker zijnde?

Nee, tuurlijk niet

Ook ik ben ongetwijveld net als andere (oudere) gebruikers verbaast en teleurgeteld over het subjectieve, chagerijnige en vooral vervelende onpersoonlijke manier van contact vanuit `management`

2 thumbs down en sorry voor het het gros van de mods die wel hun werk netjes doen

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:23 schreef Douwe het volgende:
Wat? De ban wordt niet ongedaan gemaakt? Wat een bijzonder kinderachtige reactie. Mag ik vragen hoe oud je bent?
Mag ik vragen waar zo'n kinderachtige vraag op slaat?? Een ban wordt door de crew altijd overlegd en in geval van twijfel dubbel. In dit geval heeft Grrrrrene met mij overlegd en hebben we er samen 2 weken van gemaakt. Wees blij dat die user geen permban heeft...

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:51 schreef Traag het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar zo'n kinderachtige vraag op slaat?? Een ban wordt door de crew altijd Wees blij dat die user geen permban heeft...
Ik was gewoon even benieuwd met wie ik te maken heb, da's alles.
Wees blij dat die user geen permban heeft...
Ja, maak het nog mooier, permban omdat iemand om een zeer begrijpelijke reden kwaad wordt en dat zo laat merken.

Het wordt hier ook steeds gekker....

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:23 schreef Douwe het volgende:

[..]

Euh, die ban wordt over 2 weken ongedaan gemaakt. Daarna is hij, zoals al meerdere malen gemeld is, weer welkom. Ik heb al eerder uitgelegd dat flamen gewoon niet toegestaan is, dat is een principe dat in onze doodsimpele regeltjes staat... Of het nu om illegale praktijken gaat of niet, flamen is niet de manier waarop we met elkaar om gaan...

Daarom heeft hij een temp-ban van 2 weken, en als je de HK Rulez ff na had gelezen, wist je dat hij hiervoor een perm-ban kon krijgen. Dus euh, opzich zijn we nog mild geweest...

En wil je zo vriendelijk zijn om je verdere offensieve praat voor je te houden. Overleg over slotjes, bans, moves en andere mod-ingrepen gebeurt op normale wijze...

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:56 schreef Douwe het volgende:
Ik was gewoon even benieuwd met wie ik te maken heb, da's alles.
Met een (H)GM van GoT :P
Ja, maak het nog mooier, permban omdat iemand om een zeer begrijpelijke reden kwaad wordt en dat zo laat merken.

In jouw ogen wel... de HK is een privilege, niet iets wat voor logisch aangezien moet worden

Jeremy Clarkson

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:56 schreef Douwe het volgende:

Ik merk het ja, usertjes die bijdehand doen enzo, niet kunnen accepteren dat er regels zijn, ik ben het helemaal met je eens... |:(

• Dommel

Dommel

[start of modstyle]

Heren (en Dames) crew en users

Ben verstandig en laat dit verder rusten voordat het verder uit de hand loopt. De desbetreffende user heeft zich er al bij neergelegd
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:36 schreef Apoc2 het volgende:

[..]

Dat jullie mij 2 weken een ban geven zal me dan een zorg zijn. Jammer maar geen ramp.

Wat me wel dwarszit is het principe er achter. Dat mensen hier uitgebreid en vol trots vertelen over fietsendiefstal en heling mag wel allemaal.

Als ik me kwaad maak over het feit dat er op GoT gepatst wordt met crimineel gedrag dan wordt ik daar voor gestraft, terwijl het echte tuig vrij uit gaat.
Ben dan allemaal zo verstandig om deze discussie over hoe en wat verder te stoppen en ga geen onnodige flamewar beginnen.

[end of modstyle]

En nu weer allemaal vreindjes okee :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 20:00 schreef Christus het volgende:
[start of modstyle]
Heel verhaal
[end of modstyle]

En nu weer allemaal vriendjes okee :)
Amen :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me nu nog steeds af wat ik doen moet als ik er weer een topic over crimineel gedrag is.

Deze ging over fietsendiefstal, niet zo lang geleden was er eentje waarin een aantal lui het koel vonden om te vertellen dat ze XTC aan een paard hadden gegeven en dat ze katten hadden verdronken (ernstige dierenmishandeling dus).

Als er binnenkort een staat over pedofielen hiero die het hebben over verkrachting en het aan stukken snijden van 4 jarige meisjes dan weet ik niet wat ik er mee moet doen.

De meeste Mod's hier schijnt het niets te kunnen schelen want het zijn hun zaken niet, het praten er over is niet strafbaar, en zolang er maar niet gevloekt wordt is er niets aan de hand.

Dus zeg het maar: Wat moet je in zo'n geval doen? Openhouden? Lekkere policy hier op GoT.

• Dommel

Dommel

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:09 schreef Apoc2 het volgende:
Ik vraag me nu nog steeds af wat ik doen moet als ik er weer een topic over crimineel gedrag is.

...

De meeste Mod's hier schijnt het niets te kunnen schelen want het zijn hun zaken niet, het praten er over is niet strafbaar, en zolang er maar niet gevloekt wordt is er niets aan de hand.

Dus zeg het maar: Wat moet je in zo'n geval doen? Openhouden? Lekkere policy hier op GoT.
Meld het in SU en geef er ook meteen aan dat er mensen (kunnen) zijn die er nogal fel op kunnen reageren en of het dus preventief dicht mag :)

• Arno

Arno

PF5A

Je zult zelf toch ook wel zien dat je het nu wel erg in het extreme trekt... Natuurlijk is een fiets gappen niet toegestaan, alleen zijn jouw voorbeelden wel erg extreem.

Jeremy Clarkson

Verwijderd

En als ik nu een thread ga openen met de titel: Auto's kraken voor dummie's! Wordt ik dan ook gebanned ofzoiets¿

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:02 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Amen :+
Vooruit dan maar weer :), ik moet behalve in LA toch ook eens wat in de tech groepen posten, anders kom ik nooit die HK/SG in.

• Arno

Arno

PF5A

iedereen weer tevreden, draad is afgehandeld :)

Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.