Toon posts:

Streamen van sport op 1080p of 720 60 of 30fps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• usernew
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01-2021
Mijn vraag
Wat geeft het beste beeld voor het streamen van een voetbal of hockeywedstrijd. welke instellingen zouden passen of welke aanpassingen aan hardware/software

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik maak gebruik van een sony handycam cx 405 (9.2 megap) die ik via een capture card (connect 4k) aan mijn surface pro 7 ( i5-1035G4 cpu) koppel en met hotspot van iphone 12 5G verbind. met streamlabs verzorg ik dan de stream naar youtube

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

720 met 30fps geeft een vloeiend resultaat qua beeld , alleen is het minder scherp. Met 1080/ 60 krijg ik in Streamlabs de melding dat er frames gedropped worden

[Voor 6% gewijzigd door usernew op 26-01-2021 10:32]

Alle reacties

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 10:08
Voor sport zou ik de voorkeur geven aan een hogere framerate, aangezien je veel snel bewegende objecten in beeld hebt en de camera zelf ook moet bewegen om de juiste focus te behouden. Op 30fps wordt dat al gauw een onscherpe, moeilijk te volgen bende.

Als je CPU niet in staat is om op 1080p 60fps te encoden zonder framedrops, dan zou je kunnen overwegen om de resolutie iets te verlagen. Je hoeft niet per sé te kiezen tussen 720p en 1080p; YouTube is prima in staat om resoluties daar tussenin te verwerken. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken op 1600x900 (900p) goed voor je werkt. Dan heb je een mooie middenweg die zowel scherp als vloeiend is.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:16
Volgens mij moet je met die hardware prima 720p 60fps kunnen streamen.

For 720p video at 60 frames per second, the bitrate should be between 3,500 and 5,000 kbps. In terms of upload speeds, that means between 4.4 Mbps and 6.2 Mbps. For 1080p video at 30 frames per second, the bitrate should be 3,500 to 5,000 kbps – same as for 720p video at 60 fps.

1080p 60fps moet denk ik zelfs wel lukken.

Bron: https://restream.io/blog/...load-speed-for-streaming/.

Er is heel veel informatie op Internet te vinden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• usernew
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01-2021
hartelijk dank voor de beide reacties. vanavond geprobeerd en was gelijk een schot in de roos.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee