Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar powerline adapters die tevens als WiFi accesspoints fungeren. Deze accesspoints moeten een mesh netwerk vormen zodat ik zonder verbindingsverlies over wordt geschakeld naar de accesspoint met het beste bereik. Uiteraard moeten de accesspoints onderling communiceren via het powerline netwerk voor optimale snelheid en stabiliteit.
Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Maar ik wil vooral de beste optie weten. Als deze een gunstige prijs heeft is dat uiteraard mooi meegenomen maar ik vraag me af of er veel producten zijn die aan de eisen voldoen dus dan zal de prijs automatisch hoger liggen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft een goed geïsoleerde bestaande woning uit 2008. Er zijn geen ethernetpoorten beschikbaar buiten de meterkast.
Wat heb ik nodig:
En om iets te kunnen vergelijken zijn alternatieven natuurlijk belangrijk.
Ik ben op zoek naar powerline adapters die tevens als WiFi accesspoints fungeren. Deze accesspoints moeten een mesh netwerk vormen zodat ik zonder verbindingsverlies over wordt geschakeld naar de accesspoint met het beste bereik. Uiteraard moeten de accesspoints onderling communiceren via het powerline netwerk voor optimale snelheid en stabiliteit.
Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Maar ik wil vooral de beste optie weten. Als deze een gunstige prijs heeft is dat uiteraard mooi meegenomen maar ik vraag me af of er veel producten zijn die aan de eisen voldoen dus dan zal de prijs automatisch hoger liggen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het betreft een goed geïsoleerde bestaande woning uit 2008. Er zijn geen ethernetpoorten beschikbaar buiten de meterkast.
Wat heb ik nodig:
- Meterkast: Een powerline adapter naast de router in de meterkast. Deze vormt de basis voor alle andere powerline adapters. Deze powerline adapter hoeft niet perse als accesspoint te fungeren.
- Woonkamer: Een powerline adapter met wifi en een minimaal 1 ethernetpoort.
- Werkkamer (1e verdieping): Een powerline adapter met wifi en een minimaal 2 ethernetpoorten.
- Slaapkamer 1 (1e verdieping): Een powerline adapter met wifi en een minimaal 1 ethernetpoort.
- Slaapkamer 2 (2e verdieping): Een powerline adapter met wifi en een minimaal 1 ethernetpoort.
En om iets te kunnen vergelijken zijn alternatieven natuurlijk belangrijk.