Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 21:23
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gisteren is er op mijn microsoft surface pro de update KB4598242 doorgevoerd. Dit is op een normale wijze gegaan. Echter blijkt mijn hoofdaccount onbereikbaar. Windows Hello herkent mij nog wel, maar logt niet in. (ik krijg een knipoog en hallo en daar blijft het bij..)

Als ik inlog op het andere account loop ik tegen rechten problemen aan. Als ik iets wil doen vraagt hij administrator rechten. Windows hello herkent mij maar geeft vervolgens aan dat ik onvoldoende rechten heb? Ik zie wel mijn map staan bij de gebruikers, maar ik kan er niet in vanwege hetzelfde rechten problemen.

Ik had ook gevonden dat je wellicht met een de windows media creation tool een update kunt doen met behoud van gegevens. Volgend probleem waar ik tegen aanloop is het bitlocker wachtwoord. Ik kan me niet herinneren dat ik die ooit gekregen heb of gezien heb bij de aanschaf van deze tablet of installatie hiervan. Ik heb dit geprobeerd te achterhalen via mijn microsoft accounts die ik heb, maar daar zijn ze niet aanwezig.

Activeren van de accounts (of het administrator account) mag niet baten. Verwijderen van de update gaat ook niet, want dan wil hij administrator rechten. Ik kan volgens mij het wachtwoord wijzigen maar hiermee kan alle info onbereikbaar worden in het account. Ik weet niet wat er gebeurd als ik daar het originele wachtwoord ingeef?

Al met al heeft een (ogenschijnlijk simpele) update van windows mijn Surface nu onbruikbaar gemaakt. Er staan gelukkig geen belangrijke zaken op, maar omdat het wel weer wat werk is om diverse rechten goed te zetten zit ik eigenlijk niet op een herinstallatie te wachten.

Wellicht dat iemand mij verder kan helpen met deze vicieuze cirkel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 21:23
Inmiddels besloten een herinstallatie te doen. Het hoofdaccount was corrupt, administrator account kon ik niet activeren, Hoofdaccount niet toe te voegen aan de administrators (want geen admin rechten). Bitlocker wachtwoord is niet te achterhalen zonder administrator rechten. Kortom, fijn microsoft!