Vraag

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-03 12:23

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Luchtkwaliteitsmeter die oplaadbaar is of permanent aan het stroom kan. Het is bedoeld voor binnen en moet zowel temperatuur als luchtvochtigheid meten. CO2 zou ook leuk zijn.

Wat is je budget?
Ik zat aan max 100 euro de denken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al een van Netatmo gevonden. Alleen wat me daarvan tegenstaat is dat je na verloop van tijd te batterijen moet vervangen

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand een suggestie wat ik dan het best kan doen?

Kaas is baas

Beste antwoord (via Caseum op 01-02-2021 08:07)

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:54
Caseum schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:10:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Luchtkwaliteitsmeter die oplaadbaar is of permanent aan het stroom kan. Het is bedoeld voor binnen en moet zowel temperatuur als luchtvochtigheid meten. CO2 zou ook leuk zijn.

Wat is je budget?

Ik heb al een van Netatmo gevonden. Alleen wat me daarvan tegenstaat is dat je na verloop van tijd te batterijen moet vervangen

Mbt Netatmo zal je nog wat meer onderzoek moeten doen. Netatmo heeft 2 versies.

Weerstation: heeft zowel een binnen als buitenmodule. De buitenmodule gaat op batterijen, binnenmodule gewoon op netstroom. Je kan ook alleen de binnenmodule gebruiken want die werkt ook stand alone.

Healthy home coach: is alleen een binnenmodule, gaat op netstroom.

Edit: die healthy home coach is trouwens prima voor rond de 100 euro te krijgen. Bij aanbiedingen willen ze nog wel eens rond de 80 euro gaan.

[Voor 5% gewijzigd door evleerdam op 30-01-2021 18:24]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Alle reacties

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Mijn indoor station zit aan de stroom. De grote tube heeft gewoon een adapter er bij. De losse module is voor buiten.

Maar die is duurder dan je wilt.

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
@KelvinX Ik zag niet dat die een adapter had thanks!
Verder is hij inderdaad wat aan de dure kant.
Maar hij ziet er niet slecht uit :)

Kaas is baas

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Wil je ook echt een smart station of is het genoeg dat je het display af kan lezen?

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
Ik zat eerst te denken aan een smart station tot ik geen redenen kon bedenken waarom ik dat wil.
Want het is bedoeld voor mijn slaapkamer wanneer ik thuiswerk.
Dus de waarden te weten wanneer ik er niet ben is niet heel nodig.

Kaas is baas

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16

H_H

'Tis but a scratch!

Als die Netatmo precies is wat je wilt, met uitzondering dat je 1 of 2 keer per jaar batterijen moet vervangen, dan koop je toch een adapter bij van 3 of 4,5 volt en soldeer je de draadjes aan de contactpunten van de batterijen? Tweak'n feur beginners... ;)

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
H_H schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:51:
Als die Netatmo precies is wat je wilt, met uitzondering dat je 1 of 2 keer per jaar batterijen moet vervangen, dan koop je toch een adapter bij van 3 of 4,5 volt en soldeer je de draadjes aan de contactpunten van de batterijen? Tweak'n feur beginners... ;)
Ik heb niet zo'n goede reputatie met tweaken xD
Dat eindigt vaak bij gedwongen nieuwe producten kopen.
Maar tis idd een optie om door een andere te laten doen ;)

Kaas is baas

• Koen6500
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-07-2022
Best eens kijken (of zoeken) achter een temperatuur vochtlogger dan...
  • Testo 175H indien je gewoon het display wil aflezen (en eventueel logfiles met curves nadien wil analyseren) (AAA batterijen gaan +/-2 jaar mee)
  • Testo Saveris 2-H1 indien je de waarden via wifi naar de cloud wil krijgen en alarmen wil ontvangen bij passeren van ingestelde limietwaarden. => werkt op AA batterijen én een simpele USB voeding.
    Kan je zelfs alarm krijgen wanneer de stroom is uitgevallen ;-)

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
Koen6500 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:38:
Best eens kijken (of zoeken) achter een temperatuur vochtlogger dan...
  • Testo 175H indien je gewoon het display wil aflezen (en eventueel logfiles met curves nadien wil analyseren) (AAA batterijen gaan +/-2 jaar mee)
  • Testo Saveris 2-H1 indien je de waarden via wifi naar de cloud wil krijgen en alarmen wil ontvangen bij passeren van ingestelde limietwaarden. => werkt op AA batterijen én een simpele USB voeding.
    Kan je zelfs alarm krijgen wanneer de stroom is uitgevallen ;-)
Ziet er leuk uit maar een beetje overkill voor een slaap/werkkamer van 6 m2 :P

Kaas is baas

• Koen6500
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-07-2022
Caseum schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Ziet er leuk uit maar een beetje overkill voor een slaap/werkkamer van 6 m2 :P
De 174H gaat ook goed, daar zit een CR2032 knoopcel in die ruim een jaar mee kan ;-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
Caseum schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:10:

Ik zoek een?

Wat is je budget?

Mbt Netatmo zal je nog wat meer onderzoek moeten doen. Netatmo heeft 2 versies.

Weerstation: heeft zowel een binnen als buitenmodule. De buitenmodule gaat op batterijen, binnenmodule gewoon op netstroom. Je kan ook alleen de binnenmodule gebruiken want die werkt ook stand alone.

Healthy home coach: is alleen een binnenmodule, gaat op netstroom.

Edit: die healthy home coach is trouwens prima voor rond de 100 euro te krijgen. Bij aanbiedingen willen ze nog wel eens rond de 80 euro gaan.

[Voor 5% gewijzigd door evleerdam op 30-01-2021 18:24]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
@evleerdam bedankt voor de uitleg en tip qua aanbiedingen.
Ik zal er eens over nadenken :)

Kaas is baas

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

evleerdam schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:19:
[...]
Bij Netatmo heb je ook nog de additionele binnenmodules die op batterijen werken. Echter, op batterijen klinkt dramatischer dan het is: als je lithium batterijen gebruikt (Energizer bv) gaan ze echt heel erg lang mee. Zeker een jaar. Ik zou sowieso altijd dat soort batterijen gebruiken voor dit soort toepassingen.

En die home coach van ze is niet te combineren met de andere modules. Ik geloof dat ze een andere app gebruiken. Een hele bizarre beslissing van Netatmo, want ik het dat weerstation met een extra module in de slaapkamer, en ik zou eigenlijk we de woonkamer module (hoofdmodule met de adapter) willen vervangen door die home coach en dan de oude hoofdmodule ergens anders neerzetten. Maar ze schijnen niet te combineren te zijn.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
mphilipp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Bij Netatmo heb je ook nog de additionele binnenmodules die op batterijen werken. Echter, op batterijen klinkt dramatischer dan het is: als je lithium batterijen gebruikt (Energizer bv) gaan ze echt heel erg lang mee. Zeker een jaar. Ik zou sowieso altijd dat soort batterijen gebruiken voor dit soort toepassingen.

En die home coach van ze is niet te combineren met de andere modules. Ik geloof dat ze een andere app gebruiken. Een hele bizarre beslissing van Netatmo, want ik het dat weerstation met een extra module in de slaapkamer, en ik zou eigenlijk we de woonkamer module (hoofdmodule met de adapter) willen vervangen door die home coach en dan de oude hoofdmodule ergens anders neerzetten. Maar ze schijnen niet te combineren te zijn.
Bedankt voor zowel de tip als de waarschuwing!

Kaas is baas

• evleerdam
mphilipp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Waarom koop je dan geen additionele binnenmodule? Die zijn voor max 70 euro te krijgen (dus goedkoper dan een homecoach). Enige nadeel/voordeel is dat een binnenmodule dan op batterijen gaat. Die additionele binnenmodule is prima te koppelen met de binnenmodule van het weerstation.

Eens met je bevindingen overigens, weerstation + binnenmodule gebruiken een andere app dan de homecoach, wat vreemd is. Het zou voor mij logisch lijken om het weerstation, binnemodule en homecoach compatabel te maken, ik zie ook niet in waarom dit technisch niet zou kunnen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

evleerdam schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:00:
[...]
Waarom koop je dan geen additionele binnenmodule?
Ga ik ook doen. Ik vind het alleen erg raar dat ze die homecoach niet laten combineren met de andere modules. Zo verkopen ze er uiteindelijk minder van, want er zijn veel mensen die zo'n weerstation hebben en die echt niet de hele boel op straat zetten omdat de home coach een andere app heeft. Het doet denken dat die home coach een heel andere ontwikkeling is, misschien wel overgenomen van een andere fabrikant. Lijkt een goede reden om een nieuwe app te maken die intern gewoon anders werkt. Evengoed blijft het raar.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee