Toon posts:

keyboard lampje blijft branden

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n pc afsluit, blijft m'n numlock led aan. Zelfs als ik de stroomkabel eruit haal! Het enige dat helpt is het keyboard loshalen, of uiteraard vlak voor het afsluiten zelf even de numlock uitzetten. M'n voeding is een Enermax 330 Watt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOL / Wake-on-Ring / Wake-on-Keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 03:22 schreef ncgq.prophet het volgende:
Als ik m'n pc afsluit, blijft m'n numlock led aan. Zelfs als ik de stroomkabel eruit haal!
:?
Nee, dat vat ik nou ook niet echt... Dan maar gewoon numlock uitzetten denk ik?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 14 augustus 2001 03:22 schreef ncgq.prophet het volgende:
Als ik m'n pc afsluit, blijft m'n numlock led aan. Zelfs als ik de stroomkabel eruit haal!
Met een dikke cap kan de kb led lekker lang blijven oplichten...

Het antwoord zit in ACPI, check je BIOS of je niet een instelling hebt staan waarbij je je computer via je toetsenbord kan opstarten. Hierdoor blijft de kb ingeschakeld. Rommel maar een beetje met de power options... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n Power settings nog es nagelopen, maar volgens mij staat alles goed...
't Is een ASUS P3B-F (1008 beta 2) trouwens.
"Pwr Up On PS2 KB/Mouse" staat op "Disabled".
"Wake Up By Keyboard" heeft drie opties: "Power Key", "Space Bar" of "Ctrl-Esc".
Maar zelfs als ik Power Management uitschakel in de BIOS blijft ie 't doen. Andere keyboards geprobeerd, maar die doen 't ook. Ik heb ook al op 't net gezocht, maar het enige dat je vind als je zoekt op "keyboard leds" zijn de welbekende dos proggies ;) Moet er maar mee blijven leven denk ik, in ieder geval bedankt voor 't meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm als jij de stroom kabel eruit haalt dan gaat ie echt wel uit, je moet alleen ff wachten (condersatoren moeten leeg lopen). Maar heb je er last van dan ? Haal gewoon de stroom eraf als je je computer 's avonds uit doet of zet de schakkelaar achter op je atx voeding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn numlock-led blijft ook aan staan als de comp uit is, da's toch helemaal niet erg?
En als je de stekker eruit trekt duurt het idd effe voor ie uit gaat (komt door condensators idd) (Asus CUSL2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 13:58 schreef sinterklaasrulez het volgende:
ehm als jij de stroom kabel eruit haalt dan gaat ie echt wel uit, je moet alleen ff wachten (condersatoren moeten leeg lopen). Maar heb je er last van dan ? Haal gewoon de stroom eraf als je je computer 's avonds uit doet of zet de schakkelaar achter op je atx voeding uit.
ATX-schakelaar werkt inderdaad, gek dat ik daar zelf nooit op ben gekomen ;) Duurt daarna zo'n 8 seconden. Als ik die schakelaar niet omzet duurt het langer. Ik heb alleen nooit lang genoeg gewacht denk ik.

Last heb ik er niet echt van, maar het klopt gewoon niet. Ik ben een perfectionist *D Het lijkt wel alsof ie net ff te snel uitschakelt voordat ie het signaaltje naar het keyboard stuurt...

's Avonds blijft m'n bakkie aan, vaak dagen achter elkaar. De enige downtime die ie heeft is als ik een keer niet goed in slaap kan vallen. Ik ben ook vaak bij vrienden en dan is het makkelijk als ik via FTP bij m'n files kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 15:35
Ideaal !! Ideaal.. zeg ff hoe ik het aan moet zetten , kan ik in het donker ook mijn keyboard vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Net voor shutdown ff numlock uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schroevendraaier of spijker boven de led plaatsen en vervolgens met een hamer een klap geven, werkt altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideaal !! Ideaal.. zeg ff hoe ik het aan moet zetten , kan ik in het donker ook mijn keyboard vinden
Japfe gaat hierin helemaal mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 19:31

SmidsY

hallo!?.............

is een bekend probleem, oplossingen ervoor zijn, numlock uitzetten voordat je de pc uitzet. Je instellingen van de bios tweaken (wet op dit moment eventjes niet welke precies). Of windows 2K gaan draaien NT schakelt numlock namelijk standaard uit :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:44 schreef SmidsY het volgende:
is een bekend probleem, oplossingen ervoor zijn, numlock uitzetten voordat je de pc uitzet. Je instellingen van de bios tweaken (wet op dit moment eventjes niet welke precies). Of windows 2K gaan draaien NT schakelt numlock namelijk standaard uit :)
Ik heb dit al een tijdje, ben er ondertussen aan gewend om de numlock zelf ff uit te zetten. Ik vergeet het soms, en dan merk ik toch dat ik me er aan stoor ;)
Maar goed, er zijn ergere dingen in het leven.

Win2K heb ik aan zitten denken, maar ben er toch nog een beetje huiverig voor. Ik speel veel games, en ik hoor daar eigenlijk alleen maar problemen over i.c.m. Win2K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook een týjdje gehad, maar dat kwam door een hardware-conflýct, of nýet goed geýnstalleerde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 15 augustus 2001 00:23 schreef KIP het volgende:
Ik heb het ook een týjdje gehad, maar dat kwam door een hardware-conflýct, of nýet goed geýnstalleerde hardware.
offtopic:
KIP, er is iets mis met je toetsenbordinstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op woensdag 15 augustus 2001 07:48 schreef BalusC het volgende:

[..]

offtopic:
KIP, er is iets mis met je toetsenbordinstellingen...
Misschien staat z'n Num Lock nog aan! :9

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sukke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Ick vermoedt dat het problaem hyer eenen leesplanck uyt den myddeleonen betreft.
Mysschyen byedt eenen aap-noot-miesch patch enigh soelaas. :+

Fokke & Sukke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ROFL! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft een turks toetsenbord!!! sommige mensen zijn op vakantie....

8-)
Pagina: 1