Beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb bij Azerty een PC samengesteld (met toebehoren) waarmee ik wil gamen en renderen (SketchUp + V-ray op professioneel niveau) op een 1440p-monitor. Vanzelfsprekend gaat de nieuwste Windows erop, dat kan ik zelf. Terwijl de bestelling dus al staat, ben ik nog niet helemaal uit over het gekozen geheugen (ik blijf piekeren)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een kleine 3500 euro kost mijn bestelling, het gaat om de volgende onderdelen:
Fractal Design Define 7 Black - Midtowermodel
CORSAIR RM Series RM850 (2019) - Voeding (intern)
ASUS ROG STRIX X570-E GAMING - Moederbord
AMD Ryzen 9 5900X - Processor
Be quiet! Dark Rock Pro 4 - Koeler voor processor
G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC - Geheugen
Samsung 980 Pro 1 TB - Solid state drive
Kingston A2000 1 TB - Solid state drive
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - Videokaart
----------
Iiyama G-Master GB3466WQSU - LED-Monitor
----------
SteelSeries Arctis 7 (2019) - Hoofdtelefoon
Cooler Master CK350 - Gaming toetsenbord
Sharkoon SATA QuickPort XT USB3.0 - Controller voor opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Jazeker, dat is dit geheugen:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
Keuze is daarop gevallen door de hoge geheugensnelheid en verschillende positieve gebruiksreviews op Tweakers. Daarna kreeg ik pas door dat 'Geheugen CAS Latency' erg belangrijk zijn in combinatie met bepaalde processors.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, het geheugen moet qua snelheid aansluiten op de snelheid van mijn andere hardware
Ga je overklokken?
Dat is een optie, ik verwacht dat wel te doen op ten duur. Volgens mij heb ik genoeg koeling ingebouwd en de juiste kast ervoor gekozen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat ik maar kan wensen binnen mijn budget, maar als ik een foute keuze heb gemaakt dan overweeg ik best een paar tientjes extra uit te geven. Het allerbelangrijkste is dat ik geen stomme fout hebt gemaakt met het 'Geheugen CAS Latency'
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb bij Azerty een PC samengesteld (met toebehoren) waarmee ik wil gamen en renderen (SketchUp + V-ray op professioneel niveau) op een 1440p-monitor. Vanzelfsprekend gaat de nieuwste Windows erop, dat kan ik zelf. Terwijl de bestelling dus al staat, ben ik nog niet helemaal uit over het gekozen geheugen (ik blijf piekeren)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een kleine 3500 euro kost mijn bestelling, het gaat om de volgende onderdelen:
Fractal Design Define 7 Black - Midtowermodel
CORSAIR RM Series RM850 (2019) - Voeding (intern)
ASUS ROG STRIX X570-E GAMING - Moederbord
AMD Ryzen 9 5900X - Processor
Be quiet! Dark Rock Pro 4 - Koeler voor processor
G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC - Geheugen
Samsung 980 Pro 1 TB - Solid state drive
Kingston A2000 1 TB - Solid state drive
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - Videokaart
----------
Iiyama G-Master GB3466WQSU - LED-Monitor
----------
SteelSeries Arctis 7 (2019) - Hoofdtelefoon
Cooler Master CK350 - Gaming toetsenbord
Sharkoon SATA QuickPort XT USB3.0 - Controller voor opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Jazeker, dat is dit geheugen:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
Keuze is daarop gevallen door de hoge geheugensnelheid en verschillende positieve gebruiksreviews op Tweakers. Daarna kreeg ik pas door dat 'Geheugen CAS Latency' erg belangrijk zijn in combinatie met bepaalde processors.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, het geheugen moet qua snelheid aansluiten op de snelheid van mijn andere hardware
Ga je overklokken?
Dat is een optie, ik verwacht dat wel te doen op ten duur. Volgens mij heb ik genoeg koeling ingebouwd en de juiste kast ervoor gekozen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat ik maar kan wensen binnen mijn budget, maar als ik een foute keuze heb gemaakt dan overweeg ik best een paar tientjes extra uit te geven. Het allerbelangrijkste is dat ik geen stomme fout hebt gemaakt met het 'Geheugen CAS Latency'
[ Voor 3% gewijzigd door Keesje_NL op 27-01-2021 23:58 ]