Beste Tweaker,
Voor thuis ben ik nu al enige tijd bezig met het opzetten van een netwerk omdat het bereik erg slecht is/was (nieuwbouw). Helaas ben ik nogal een leek op het gebied van netwerken.
Hieronder een lijst van apparatuur:
- UniFi AP-AC-LITE (3 stuks)
- Ubiquiti UniFi Switch 8-60W
- Ziggo Connectbox
- Daarnaast is er op elke verdieping een internetaansluiting.
Ziggo connectbox -- Switch --- AP
Probleem:
- Zowel de AP's als de switch worden in de controller wel herkend maar blijven staan in de status 'adopting'.
Ik het volgende al geprobeerd:
- Reset van Switch
- Reset van AP's
- Herinstalleren van controller
Het enige wat lukt om de AP's enigzins werkend te krijgen is om deze in standalone mode via de mobiele applicatie in te stellen (al zijn de internetsnelheden dan niet fantastisch)
Volgens mij zie ik iets enorm over het hoofd, maar zoals gezegd ben ik nogal een leek op dit gebied dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik het!
Alvast bedankt!
Joost
Voor thuis ben ik nu al enige tijd bezig met het opzetten van een netwerk omdat het bereik erg slecht is/was (nieuwbouw). Helaas ben ik nogal een leek op het gebied van netwerken.
Hieronder een lijst van apparatuur:
- UniFi AP-AC-LITE (3 stuks)
- Ubiquiti UniFi Switch 8-60W
- Ziggo Connectbox
- Daarnaast is er op elke verdieping een internetaansluiting.
Ziggo connectbox -- Switch --- AP
Probleem:
- Zowel de AP's als de switch worden in de controller wel herkend maar blijven staan in de status 'adopting'.
Ik het volgende al geprobeerd:
- Reset van Switch
- Reset van AP's
- Herinstalleren van controller
Het enige wat lukt om de AP's enigzins werkend te krijgen is om deze in standalone mode via de mobiele applicatie in te stellen (al zijn de internetsnelheden dan niet fantastisch)
Volgens mij zie ik iets enorm over het hoofd, maar zoals gezegd ben ik nogal een leek op dit gebied dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben dan hoor ik het!
Alvast bedankt!
Joost