Alweer 10 jaar geleden ben ik hier op Tweakers geweldig geholpen met het samenstellen van een PC voor thuis. Toen zelf op basis van twee Best Buy Guides en hulp van het forum een leuke PC gemaakt voor mijn toenmalige wensen als student die ook af en toe graag een game speelde. Die tijd is voorbij en de PC lijkt me op zijn einde. Ik wil daarom weer opnieuw beginnen met het samenstellen van een PC en zou wat hulp van experts zeer waarderen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk office werk (Word, Excel) en browsen. Wat kleine software (bierbrouw gerelateerd). En oude analoge fotos scannen en die (minimaal) bewerken. In de wintermaanden en bij slecht weer via ANT dongle met smarttrainer online op Zwift fietsen. Verder wat muziek luisteren en Youtube/Vimeo filmpjes kijken.
De computer komt op hetzelfde bureau als waar ik nu mijn thuiswerk plek heb ingericht vanwege Corona. Graag wil ik privé en werk op de computer weer wat meer gaan scheiden en daarom de keuze voor een kleine simpele computer op basis van een mini-pc (barebone) voor privé gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor de hardware is maximaal €500,- (niet keihard, maar ongeveer).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor nu heb ik alle randapparatuur wel beschikbaar. Scherm, toetsenbord, muis, printer, scanner, etc. Deze zouden allemaal prima moeten werken met het systeem dat ik zou willen samenstellen. Componenten van de oude PC lijken me na 10 jaar niet echt de moeite meer. Ik heb de lijst van toen nog in Tweakers staan, maar lijkt me niet nodig die hier neer te zetten. Wellicht de harddisk nog eens in een externe behuizing bouwen als back-up voor foto's en video? Al weet ik niet of dat qua levensduur verstandig is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben erg gecharmeerd van de mini-pc's en heb iets samengesteld op basis van de Asrock Deskmini X300.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Belangrijkste is de beste kwaliteit voor het beschikbare budget.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar mogelijk enigzins stil en ook zuinig in gebruik. In de toekomst wellicht nog een 2.5SSD of harddisk erbij plaatsen voor meer opslag. Eerst maar even met 500gb beginnen.
Ga je overklokken?
Denk het niet. Vroeger wel eens gedaan, maar ben mijn wilde haren wel kwijt.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of dit allemaal goed samen werkt en of er wellicht nog betere componenten zijn dan diegene die ik uitgezocht heb. Super bedankt alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk office werk (Word, Excel) en browsen. Wat kleine software (bierbrouw gerelateerd). En oude analoge fotos scannen en die (minimaal) bewerken. In de wintermaanden en bij slecht weer via ANT dongle met smarttrainer online op Zwift fietsen. Verder wat muziek luisteren en Youtube/Vimeo filmpjes kijken.
De computer komt op hetzelfde bureau als waar ik nu mijn thuiswerk plek heb ingericht vanwege Corona. Graag wil ik privé en werk op de computer weer wat meer gaan scheiden en daarom de keuze voor een kleine simpele computer op basis van een mini-pc (barebone) voor privé gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor de hardware is maximaal €500,- (niet keihard, maar ongeveer).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor nu heb ik alle randapparatuur wel beschikbaar. Scherm, toetsenbord, muis, printer, scanner, etc. Deze zouden allemaal prima moeten werken met het systeem dat ik zou willen samenstellen. Componenten van de oude PC lijken me na 10 jaar niet echt de moeite meer. Ik heb de lijst van toen nog in Tweakers staan, maar lijkt me niet nodig die hier neer te zetten. Wellicht de harddisk nog eens in een externe behuizing bouwen als back-up voor foto's en video? Al weet ik niet of dat qua levensduur verstandig is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben erg gecharmeerd van de mini-pc's en heb iets samengesteld op basis van de Asrock Deskmini X300.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 115,05 | € 115,05 |
1 | Barebones | ASRock DeskMini X300 | € 144,52 | € 144,52 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 39,25 | € 39,25 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Impact HX429S17IB2K2/16 | € 77,32 | € 77,32 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 76,35 | € 76,35 |
1 | Overige componenten | ASRock DeskMini 2x USB 2.0 cable | € 9,95 | € 9,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 462,44 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Belangrijkste is de beste kwaliteit voor het beschikbare budget.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar mogelijk enigzins stil en ook zuinig in gebruik. In de toekomst wellicht nog een 2.5SSD of harddisk erbij plaatsen voor meer opslag. Eerst maar even met 500gb beginnen.
Ga je overklokken?
Denk het niet. Vroeger wel eens gedaan, maar ben mijn wilde haren wel kwijt.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of dit allemaal goed samen werkt en of er wellicht nog betere componenten zijn dan diegene die ik uitgezocht heb. Super bedankt alvast!