• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-05 15:47
Hopelijk zit ik op het goede subforum.

Ik probeer mijn laptop te casten naar mijn tv.
De TV verschijnt niet in het lijstje in de Windows instellingen onder "verbindig maken met een draadloos beeldscherm". Ik zit op hetzelfde WIFI netwerk. Ik zie wel twee vreemde resultaten, ik vermoed televisies van de buren.

Nu lees ik dat mijn laptop bluetooth nodig heeft. Is dat waar? Het casten gaat toch via WIFI?

Ik heb een HP Elitebook 850 GS/Windows 10 en een Philips Smarttv (PUSnogwat ;))
Met andere devices, zoals mijn ipad kan ik wel casten naar deze tv. Met de laptop krijg ik het dus niet voor elkaar.

Wie kan helpen?

[Voor 12% gewijzigd door BPTBPTBPT op 25-01-2021 21:22]

• BPTBPTBPT
Is een bumpje toegestaan?
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Het vreemde is dus dat mijn laptop wel andere televisies/devices ziet (die van de buren), maar niet mijn eigen.
...
...
Hoe kan dat eigenlijk? Ik zou toch alleen devices van mijn eigen WIFI-netwerk moeten zien?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:55
Als je meer informatie verstrekt is de kans op antwoord ook groter.
Als je TV wifi heeft, betekent dat niet dat je zonder meer iets de lucht in kan slingeren en het dan op je TV ziet verschijnen.

Over welke TV en laptop hebben we het? (overheen gelezen)
Wel iets meer dan PUSnogwat! Functies zijn type afhankelijk.

Heeft de TV een functie om casts te ontvangen (ingebouwde Chromecast) of gebruik je een externe Chromecast. Welke TV aanbieder heb je, en welke decoder?

[Voor 9% gewijzigd door Masimo op 26-01-2021 20:51]

• BPTBPTBPT
Bedankt voor de reactie.

De tv kan inderdaad casts ontvangen (zie ook mijn openingspost waarin ik beschrijf dat dat goed gaat wanneer ik mijn ipad gebruik).

Ff opgezocht: 55PUS7101/12.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb een vermoeden: je wilt verbinding maken met een ander wifi-apparaat, om zo te kunnen casten...

Zo werkt 'casten' niet. Voor casten moeten beide apparaten verbonden zijn met hetzelfde netwerk, dus zowel de tv als de laptop zijn verbonden met jouw SSID: 'DITISDENAAMVANJOUWWIFI 5G' (bijvoorbeeld).

Vervolgens kies je in een geschikte app(!) de castmogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld in Google Chrome rechtsboven een cast-symbool terugvinden dat er hetzelfde uitziet als op jouw iPad ;)

[Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 27-01-2021 10:25]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BPTBPTBPT
@Michael Knight Bedankt!
Ik zorg ervoor dat mjin laptop op hetzelfde netwerk zit als de tv.
Ik kies in Windows voor Verbinding maken met een draadloos beeldscherm.

ER verschijnen dan in het zoekvenster 2 vreemde items (een Samsung tv en nog iets), maar niet de 55PUS7101. Die zou daar moeten verschijnen volgens mij.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

BPTBPTBPT schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:04:
@Michael Knight Bedankt!
Ik zorg ervoor dat mjin laptop op hetzelfde netwerk zit als de tv.
Ik kies in Windows voor Verbinding maken met een draadloos beeldscherm.

ER verschijnen dan in het zoekvenster 2 vreemde items (een Samsung tv en nog iets), maar niet de 55PUS7101. Die zou daar moeten verschijnen volgens mij.
Nogmaals, je gebruikt 'casten' enkel vanuit Apps die het casten (zoals het door Google Cast gebruikt wordt) ondersteunen. Draadloos beeldscherm is een andere techniek als ik mij niet vergis: losse dongle / Miracast. Dat zijn twee verschillende systemen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee