SOS Hulp/tips gevraagd waterschade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 15:33
Beste Tweakers,

Met kloppend hart type ik hier mijn noodkreet;

Heb 20 liter water over mijn open rig pc gesmeten per ongeluk terwijl alles aanstond, heb meteen de stekker eruit getrokken maar rook wel even kort iets van elektronica brand luchtje. Is het over en uit voor alles? Of valt er nog wat te redden? Actief drogen met föhn of zo vanzelf laten opdrogen alles?

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Probeer anders alles zo goed mogelijk af te spoelen met ethanol, dat trekt het water eruit en verdampt snel.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Of als het nog nat is afspoelen met gedemineraliseerd water zodat je geen kalkvlekken krijgt en dan (lang) laten drogen.

Als alles weer droog is (paar dagen bij de verwarming leggen) dan kun je na visuele inspectie van de onderdelen proberen met een minimale setup het systeem weer van prik te voorzien.

[ Voor 43% gewijzigd door Juup op 25-01-2021 20:38 ]

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Een (tafel)ventilator erop zetten kan ook geen kwaad. Houdt er rekening mee dat je deze lang moet inzetten, denk eerder aan een week dan enkele dagen. Ik denk niet dat het systeem nog draaiend te krijgen is met alle onderdelen, maar je kunt geluk hebben en nog onderdelen redden.

De oplossing terzijde, mag ik vragen hoe het kon gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:35

g0tanks

Moderator CSA
FvGa schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:25:
Heb 20 liter water over mijn open rig pc gesmeten per ongeluk terwijl alles aanstond
Is het echt 20 liter? Dat is al gauw 1-2 emmers vol met water. :o

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 15:33
Patriot schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:39:
Een (tafel)ventilator erop zetten kan ook geen kwaad.

De oplossing terzijde, mag ik vragen hoe het kon gebeuren?
g0tanks schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Is het echt 20 liter? Dat is al gauw 1-2 emmers vol met water. :o
Ja zeker 20 liter omdat ik mijn aquarium aan het bijvullen was met een maat emmer waar precies 25 liter in zat, helaas brak een van de hendels af van de emmer. Toevallig ook net de kant waar precies de pc stond, als de andere hendel het had begeven was er vrij weinig aan de hand behalve een natte vloer. Heb de rig naast de verwarming gezet met een ventilator erop. En nog meer goed nieuws; ook even snel de polisvoorwaarden van mijn verzekering opgezocht en natuurlijk wordt zoiets niet vergoed. :|
Pagina: 1