Toon posts:

Nieuwe all-round PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• c3rn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03 23:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een dualboot Windows/Linux PC die voor zo ongeveer alles gebruikt kan worden, van web browsen (lekker veel vensters open), licht foto's en video's editen, programmeren, af en toe wat VM's draaien etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1800 EUR, misschien klein beetje meer als het nodig is, minder mag altijd natuurlijk. Ik wil de PC zelf bouwen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil een compleet nieuwe PC, mijn oude PC is een i5-2320. Ik heb daar destijds een Geforce GTX 1050 ingezet, maar ik denk dat ik toch ook een nieuwe videokaart wil.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een snelle NVME SSD voor OS en programma's (dual boot) en extra ruimte om foto's en films op te bewaren. Qua CPU heb ik denk ik genoeg aan een AMD 5600X, dan ben ik wel up-to-date en kan ik voorlopig weer een poos met de PC doen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeur voor merken. Samsung lijkt me een goed merk qua opslag. Voor de rest van de onderdelen geldt ook; kwaliteit gaat voor prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een kleine, niet al te luide PC die ook niet teveel verbruikt, lekker snel is en voorlopig weer een hele poos mee kan gaan. Als ik nog ergens wat geld vandaan kan schrapen wil ik ipv de Samsung 970 EVO misschien wel een 980 Pro SSD.

Ga je overklokken?
Nee, was ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien het al heel lang geleden is dat ik zelf een PC gebouwd heb, wil ik graag bevestiging krijgen dat de spullen die ik gekozen heb daadwerkelijk met elkaar gaan werken en hoewel ik de nieuwtjes wel probeer te volgen, kan het zijn dat ik wat goede tips gemist heb, dus als die er zijn hoor ik het graag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax€ 185,05€ 185,05
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Super Ventus XS OC€ 193,-€ 193,-
1BehuizingenNZXT H210 Zwart€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 185,-€ 185,-
1VoedingenCorsair SF450€ 85,75€ 85,75
1Solid state drivesSamsung 870 QVO 4TB€ 379,-€ 379,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.769,80

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:45
(jarig!)
Vrij dure gpu, probeer hem 2e hands te vinden...
Die EVO plus ga je amper merken in praktijk...

Ik zou nog een cpu koeler erbij kopen (die in behuizing past) zodat je 2at meer stilte krijgt.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:05
Ik zou gewoon die GTX 1050 blijven gebruiken als je niet gaat gamen.

Verder is die 970 Evo Plus niet merkbaar sneller dan onderstaande alternatieven: (waarbij 1TB ook vast wel voldoende is voor je OS, Software en wat projectjes waar je aan bezig bent. Enkel in benchmarks zie je verschillen...

pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB
pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB
pricewatch: Kingston A2000 1TB

Mass opslag van foto's video's op een SSD is echt voor als je echt niks anders in je leven hebt om geld aan te geven. Voor 100-120€ heb je een 4TB HDD waar je al die data op dumpt.

Als je niet gamed is een setje als pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX ook al netjes.

Kortom je kiest veel dure onderdelen die amper iets zullen bijdragen aan je ervaring met dit systeem.

Case is niet al te groot, een CPU koeler als deze zou er netjes in passen
pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:18
SFX voeding is zinloos. Er past makkelijk een ATX in dus waarom niet pricewatch: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart ?

• c3rn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03 23:10
Alvast dank voor de antwoorden allemaal. Ik zal nog wat toelichting geven nav de antwoorden:
Ik wil zeker weten 2TB voor OS en software, ik heb nu 1TB en ik merk toch dat ik wat zaken naar mijn gewone HDD moet zetten, terwijl ik dat liever op snelle storage heb. De 4TB voor de massa opslag op SSD is uiteraard wat overkill, maar dat kopieert wel lekker snel.

De tips over geheugen en de voeding zijn zeker waardevol. En uiteraard zou ik de GTX 1050 over kunnen zetten, maar ik hou de oude PC liever in tact als browse PC voor iemand anders.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:35
c3rn schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:23:
De 4TB voor de massa opslag op SSD is uiteraard wat overkill, maar dat kopieert wel lekker snel.
Dat bedrag zou ik eerder steken in meer cores. Bijvoorbeeld de pricewatch: AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Geheugen kan naar pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B. Goedkoper, stabieler en sneller (als je gaat overklokken).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee