Portable USB C-monitor op oude pc aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdroidnogaan2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:29
Hallo,

Ik wil (wegens de kleine afmetingen) een portable 14 inch Full HD monitor als tweede scherm op mijn kantoor pc aansluiten, maar ik begrijp niet veel van aansluitingen - en vooral niet of wat ik wil wel mogelijk is.

PC = Fujistu Siemens met een Fujitsu D3320-A moederbord en een Fujitsu NVIDIA GeForce 605 videokaart.
Monitor Dell U2312h zit aangesloten op de DVI-uitgang van de videokaart.
PC heeft nog DVI-D-uitgang en een vrije VGA-uitgang over.
Videokaart heet nog een vrije DisplayPort over.

Veel portable 14 inch Full HD monitors (zoals bijv. pricewatch: Lenovo ThinkVision M14 Zwart) hebben een USB C-aansluiting.

Een ander type Portable 14" (Uperfect 13.3'' 1920x1080 IPS monitor, review YouTube: Cheap Portable Monitor HIDDEN GEM!!) heeft zowel een USB C-aansluiting als een Mini DisplayPort.

Kan ik zo'n 14 inch-schermpje als tweede monitor op mijn oude pc aansluiten?

Dank en groet,
Vincent

Beste antwoord (via verdroidnogaan2 op 25-01-2021 20:02)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
video over USB-C gaat niet werken als het moederbord geen DP en USB-C heeft. Er zijn sowieso weinig moederborden die video over USB-C accepteren. Dit is bijna uitsluitend voor laptops.

Je kan een DP naar mini DP kabel kopen of een mini DP adapter, dan kun je die laatste gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
video over USB-C gaat niet werken als het moederbord geen DP en USB-C heeft. Er zijn sowieso weinig moederborden die video over USB-C accepteren. Dit is bijna uitsluitend voor laptops.

Je kan een DP naar mini DP kabel kopen of een mini DP adapter, dan kun je die laatste gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdroidnogaan2
Dank, @Djarune! Dat is precies wat ik wilde weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
verdroidnogaan2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:54:
Videokaart heet nog een vrije DisplayPort over.

Een ander type Portable 14" (Uperfect 13.3'' 1920x1080 IPS monitor, review YouTube: Cheap Portable Monitor HIDDEN GEM!!) heeft zowel een USB C-aansluiting als een Mini DisplayPort.
Deze twee op elkaar aansluiten (DisplayPort naar Mini DisplayPort) moet wel lukken lijkt me.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verdroidnogaan2
Thank U2, @g0tanks.