Toon posts:

Users blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 14:16
Ik weet dat deze feature al een keer eerder is gevraagd, door een niet nader te noemen heel onvolwassen persoon, maar ik hou het graag beschaaft :)

Ik zou het cool vinden als je users kunt blokkeren. Niet op admin-niveau, maar 1 user blokkeert 1 andere user.

De gevolgen:
  • In reacties bij frontpage-artikelen:
    • Een top-level reactie wordt onzichtbaar, op dezelfde manier als dat je nu ook al reacties met een -1 kunt verbergen.
    • Een reactie op een (niet-geblokkeerde) reactie wordt niet getoond, tenzij daar ook weer reacties op zijn. De reactie toont dan iets als: [Reactie geblokkeerd - tonen]
    • Bovenstaande twee regels gelden ook andersom. Dus als jan piet blokkeert, blokkeert piet automatisch jan.
  • In het forum:
    • Alle reacties van een geblokkeerde users tonen iets als: [Reactie geblokkeerd - tonen]
    • Topicstarts van een geblokkeerde users zijn verborgen.
    • Een getoonde maar geblokkeerde user kun je niet +1'en.
    • Een reactie rapporteren? Misschien dat nog wel toelaten.
    • De regels van jan die voor piet gelden, gelden bij piet ook voor jan, net als bij de FP.
  • In de V&A:
    • Advertenties van een geblokkeerde user zijn niet zichtbaar (tenzij hij/zij betaalt voor een plaatsing ofzo?)
    • Een geblokkeerde user kan niet bieden of reageren in je advertenties. Als hij dat voor de blokkade al gedaan had, dan gelden de regels van de FP. Zijn/haar biedingen worden verwijderd/verborgen voor iedereen.
Ik heb er dus wel een beetje over nagedacht, maar er zitten vast nog een hoop gaten in bovenstaande.

En let wel: een slecht idee is ook een idee, maar ik hoop dat het een goed idee is :)

日本!🎌

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat probeer je te bereiken?
Sommige users zijn soms/vaak irritant maar als dat uit de hand loopt kun je een modje vragen er wat aan te doen.
Is er een ander scenario waarbij dit echt een goede feature zou zijn?

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52
Bovenstaande twee regels gelden ook andersom. Dus als jan piet blokkeert, blokkeert piet automatisch jan.
Als jij iemand wilt blokkeren, moet je dat zelf weten, maar dit lijkt me totaal geen goed idee, vanwege 2 redenen:

1. Een ander bepaalt niet voor mij welke gebruikers ik wel en niet kan zien.
2. Dit gaat sowieso een boel gezeik opleveren, omdat mensen dan overduidelijk zouden kunnen zien dat ze geblokkeerd zijn door iemand.

En hetzelfde geldt voor automatisch biedingen enzo blokkeren. Dat jij ze niet wilt zien, prima, moet je zelf weten, maar stel dat jij mij zou blokkeren, dan moet ik daar geen hinder van ondervinden (naast het onvermijdelijke genegeerd worden dan :P).
Jaaap schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:46:
Sommige users zijn soms/vaak irritant maar als dat uit de hand loopt kun je een modje vragen er wat aan te doen.
Je kan je ook aan iemand ergeren zonder dat die ander per se wat fout doet. Ik kom ook wel eens figuren tegen waarvan ik ze liever kwijt dan rijk zou zijn (en ik zal ook vast wel op een aantal shortlists staan :+), zonder dat ze direct weggemod of geband hoeven worden.

De feature zelf lijkt me best nuttig, maar ik denk dat er flink wat haken en ogen aan zitten.

The devil is in the details.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 14:16
Jaaap schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:46:
Wat ik probeer te bereiken is om inderdaad irritante mensen te blokkeren. Er is een hele goeie reden dat bijv Twitter deze functie ook heeft. Maar als je deze functie niet gebruikt (of op een ander platform), dan snap ik je reactie wel. Je weet dan letterlijk niet wat je mist ;)

Een modje vragen er wat aan te doen vind ik geen goeie oplossing, en wel omdat:
1. Het resources van de crew vraagt
2. Er bij respons van de mod altijd een (kleine) vertraging in zit
3. Welke respons dan ook, altijd geopinieerd zal zijn
Hahn schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Als jij iemand wilt blokkeren, moet je dat zelf weten, maar dit lijkt me totaal geen goed idee, vanwege 2 redenen:

1. Een ander bepaalt niet voor mij welke gebruikers ik wel en niet kan zien.
2. Dit gaat sowieso een boel gezeik opleveren, omdat mensen dan overduidelijk zouden kunnen zien dat ze geblokkeerd zijn door iemand.
Ik snap je reactie. Het is vervelend om je mond gesnoerd te worden. Maar als je (niet jij, maar 'je' in het algemeen) het uitgelokt hebt door een lul te zijn, dan is het niet zo raar toch?
En zeiken dat gaat niet, want je kunt niet reageren op iemand die jou blokkeert. Misschien was ik daar niet helemaal duidelijk in.
En hetzelfde geldt voor automatisch biedingen enzo blokkeren. Dat jij ze niet wilt zien, prima, moet je zelf weten, maar stel dat jij mij zou blokkeren, dan moet ik daar geen hinder van ondervinden (naast het onvermijdelijke genegeerd worden dan :P)
Maar dan heeft een blokkade geen zin. Als jij er geen hinder van wil ondervinden, dan betekent dat per definitie dat de blokkade uitstaat. Niet kunnen bieden als geblokkeerde, is hetzelfde als dat het veilinghuis je de toegang weigert bij een specifieke veiling. Dat gebeurt ook vast wel.
Je kan je ook aan iemand ergeren zonder dat die ander per se wat fout doet. Ik kom ook wel eens figuren tegen waarvan ik ze liever kwijt dan rijk zou zijn (en ik zal ook vast wel op een aantal shortlists staan :+), zonder dat ze direct weggemod of geband hoeven worden.

De feature zelf lijkt me best nuttig, maar ik denk dat er flink wat haken en ogen aan zitten.
Helemaal mee eens. Het is niet de bedoeling dat je te pas en te onpas moet gaan geblokkeren. Maar daarom staat er ook tegenover dat de ander jouw reacties óók niet meer kan zien. Dat is op Twitter ook zo, en daar wordt je dus ook geforceerd om goed na te denken of je die user wel wil blokkeren.

Dat er haken en ogen aan zitten, dat begrijp ik. Ik heb die "regels" ook maar ff snel opgeklad. Als er interesse blijkt te zijn in deze feature, dan moet er natuurlijk eerst een gedegen set regels opgesteld worden met wat een blokkade precies voor beide users betekent.

日本!🎌

• Hahn
_Thanatos_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Ik snap je reactie. Het is vervelend om je mond gesnoerd te worden. Maar als je (niet jij, maar 'je' in het algemeen) het uitgelokt hebt door een lul te zijn, dan is het niet zo raar toch?
Wie zegt dat elke blokkade zal zijn omdat iemand onaardig was en/of het 'verdiend had'? Als iemand onaardig was, kan je een modje daarvoor aanschieten. Maar als ik jouw manier van posten gewoon niet trek, dan zou een blokkade mij prima uitkomen, want dan hoef ik jouw posts niet meer te zien. Maar moet jij ook direct merken dat ik jou heb geblokkeerd?
En zeiken dat gaat niet, want je kunt niet reageren op iemand die jou blokkeert. Misschien was ik daar niet helemaal duidelijk in.
Ik was blijkbaar ook niet helemaal duidelijk: ik snap wat je bedoelt, maar als iemand ergens ziet staan dat 'ie geblokkeerd is door een ander ("Je ziet Piet zijn posts niet, want Piet heeft jou geblokkeerd"), dan kan je er donder op zeggen dat mensen gaan posten met zaken als "WAAROM HEEFT PIET ME GEBLOKKEERD?" in topics.

Daar heb jij vervolgens geen last van, want jij hebt 'm geblokkeerd, maar ieder ander heeft er wel last van ;)
[...]

Maar dan heeft een blokkade geen zin. Als jij er geen hinder van wil ondervinden, dan betekent dat per definitie dat de blokkade uitstaat. Niet kunnen bieden als geblokkeerde, is hetzelfde als dat het veilinghuis je de toegang weigert bij een specifieke veiling. Dat gebeurt ook vast wel.
Blokkade heeft wel zin, jij ziet gewoon zijn bieding dan niet, wat in principe hetzelfde is als wanneer je zijn bieding compleet zou negeren.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:49
Enerzijds ben ik heel makkelijk en is het gewoon blijven ademen en doorscrollen, niets aan de hand.

Aan de andere kant ben ik recent voor het eerst sinds ik LinkedIN gebruik bepaalde connecties te muten. Let wel daar is dan weet ik hoeveel jaar aan vooraf gegaan maar toch.

Zoveel mensen zoveel wensen.....

Persoonlijk denk ik dat het op tweakers goed is zoals het is nu.

• Hahn
Op social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn werkt het ook beter, omdat je daar (vooral) mensen volgt, en niet topics.

Een paar andere argumenten waarom je het op een openbaar forum als Tweakers eigenlijk niet wilt hebben:
• Dikke kans op onnodige herhaling, omdat je het gegeven antwoord niet zag vanwege mute/block.
• Geen discussie mogelijk (waar forums letterlijk voor bedoeld zijn), dus je kan onzin spuien, zonder tegenspraak te krijgen.
• Je mist mogelijk hele delen van gesprekken, waardoor topics kunnen ontsporen.

Topics van bepaalde users niet meer te zien krijgen zou nog enigszins kunnen werken, maar reacties in een topic kunnen muten/hiden/blocken kan ik eigenlijk steeds meer tegenargumenten voor bedenken, ook al zou het soms best van pas komen :P

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 15:50
Ik blokkeer zowiezo alle posts die een negatieve score hebben. Dat helpt al.

Het zou mooi zijn als ik 'veelplaatsers' kan blokkeren die bv meer dan 20 posts per dag plaatsen. Het helpt mbt kwantiteit/kwaliteit en het helpt waarschijnlijk ook de werkgever van die persoon :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee