Vraag

• KapiteinKiwi
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-10-2022
Hey,

Ik heb sinds vandaag last van iets naars. Mijn videokaart (een gtx 1070) gaat willekeurig uit, de LED en FANS gaan uit maar de rest van mijn PC heeft nog wel power. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt. Ik heb een 450W PSU maar die zou als het goed is sterk genoeg moeten zijn, hij heeft het namelijk al enkele maanden op 450W moeten doen. Toen hij voor het eerst uitviel heb ik hem maar grondig schoongemaakt en zoveel mogelijk vuil weg gehaald denkend dat het een cooling probleem was. Ik heb zojuist de drivers geupdate in de hoop dat het niet nog een keer gebeurd. Weet een van jullie misschien raad? Ik heb tevens ook gekeken bij de 'betrouwbaarheidscontrole' van Windows maar ik heb niks opmerkelijks gezien afgezien van Windows die abrupt stopt omdat ik hem force stop. De IO en power button deden het de eerste keer niet meer, dus misschien een MOBO probleem? Voor de rest heb ik een r5 2600 en 8gb ram. Mijn PSU is van Corsair, 80 plus.

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:41
Wat voor een Corsair voeding? VS, CX, CSM, TXM, RMX.

Staat er iets in de event viewer ?

• KapiteinKiwi
Het is een VS450, in de eventviewer heb ik niks geks gezien afgezien abrupte sluiting van Windows maar dat kwam omdat ik hem force stopte

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:41
Ik zou beginnen met de drivers goed te verwijderen met de Guru3d DDU en vervolgens een schone driver installatie te doen.

450 Watt zou voldoende moeten zijn ook al is het wel de goedkoopste voedingslijn van Corsair. Denk eerder dat het aan de videokaart zelf ligt aangezien de rest blijft draaien. Ik zou eerst de GPU vervangen voordat je de voeding vervangt.

• KapiteinKiwi
Heb zojuist een hardwarefout gekregen en gevonden via de eventviewer, misschien dat je hier iets uit kan maken:
Bron
Windows

Overzicht
Hardwarefout

Datum
‎26-‎1-‎2021 15:25

Status
Niet gerapporteerd

Beschrijving
Een probleem met de hardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Code: 117
Parameter 1: ffff868dc09b60d0
Parameter 2: fffff80196352100
Parameter 3: 0
Parameter 4: 49d8
Versie besturingssysteem: 10_0_19041
Servicepack: 0_0
Product: 768_1
Versie van besturingssysteem: 10.0.19041.2.0.0.768.101
Landinstelling-id: 1043

Mn Chrome tab was frozen maar windows reageerde wel, na het sluiten van chrome via taakbeheer was mn desktoppage non responsive

Edit:

Blijkt een NVIDIA driver issue te zijn. Ik heb een clean install gedaan zoals voorgesteld. Hopelijk fixt dit het

[Voor 7% gewijzigd door KapiteinKiwi op 26-01-2021 15:34]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee