Toon posts:

LG vs Sony aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben aan het oriënteren om mijn Pana cx700 in de 55 inch te vervangen voor een OLED.

Mijn keuze is gevallen op de LG CX6 en de Sony A8, beide in 65 inch formaat.

Ik ben vooral aan het stoeien, met zaken zoals HDMI 2.0/2.1 en eARC.

Wat is niet belangrijk;
Gamen.

Wat is voor mij wel belangrijk;
DTS en hoger passthrough.
Op dit moment heb ik ook een receiver, die wel 4K doet, maar geen HDR of eARC - uiteraard kan ik mijn huidige zaken blijven gebruiken (kpn tv, plex kastje) en gewoon blijven kijken.
Maar;
Ik wil wel de optie hebben, om bijv een Nvidia Shield te kunnen aansluiten, voor 4K/HDR content met hogere kwaliteit audio.

Ik denk dat ik dan de Shield moet aansuiten op de TV, en dat de audio vanaf de TV terug gaat naar receiver (maar dit is alleen ARC ben ik bang)
Of ben ik genoodzaakt om ook de receiver te gaan vervangen ?

Ik hoop dat iemand hier een zelfde soort setup heeft, die mij hierin kan assisteren.

Beste antwoord (via SileX op 26-01-2021 10:55)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02
Als gamen niet belangrijk is zou ik voor de Sony A8 gaan. Persoonlijk vind ik het prachtig dat je Kodi gewoon op Android kan installeren. Dit werkt prima met X265 2160p 10 Bit HDR content. De beeldprocessor van Sony vind ik ook de beste. Ga je gamen of een PC aan sluiten, dan zou ik echt volledige HDMI 2.1 willen hebben nu.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

SileX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:30:
Ik denk dat ik dan de Shield moet aansuiten op de TV, en dat de audio vanaf de TV terug gaat naar receiver (maar dit is alleen ARC ben ik bang)
Of ben ik genoodzaakt om ook de receiver te gaan vervangen ?
De vraag is hoe belangrijk Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio in de praktijk zijn. Het verschil tussen die twee horen zit vaker tussen de oren heb ik het idee. Enfin, via HDMI ARC ga je die tracks niet halen in ieder geval, daar zullen beide apparaten eARC voor nodig hebben. Receiver vervangen is de mooiste optie, houd je onder de streep evenveel apparatuur over. Nadeel is wel de HDMI 2.1 bug die nu in receivers zit en waar nog geen echte oplossing voor is. Al speelt dat vooral met games en dan met name met de Xbox geloof ik. In dit geval geen probleem maar persoonlijk zou ik met die kennis niets kopen qua receiver. Wat wel kan is een HDMI Audio Extractor tussen bron en TV zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SileX
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:16:
[...]

De vraag is hoe belangrijk Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio in de praktijk zijn. Het verschil tussen die twee horen zit vaker tussen de oren heb ik het idee. Enfin, via HDMI ARC ga je die tracks niet halen in ieder geval, daar zullen beide apparaten eARC voor nodig hebben. Receiver vervangen is de mooiste optie, houd je onder de streep evenveel apparatuur over. Nadeel is wel de HDMI 2.1 bug die nu in receivers zit en waar nog geen echte oplossing voor is. Al speelt dat vooral met games en dan met name met de Xbox geloof ik. In dit geval geen probleem maar persoonlijk zou ik met die kennis niets kopen qua receiver. Wat wel kan is een HDMI Audio Extractor tussen bron en TV zetten.
Ben ik met je eens - tussen die twee is het niet hoorbaar. Alhoewel ik wel mimimaal DTS wilt hebben, ipv AAC, AC3 etc etc.

Was ik al bang voor, dat ARC niet genoeg zou zijn.

De receiver is nu geen nood - deze kan ik volgend jaar ook upgraden natuurlijk.

Hoe werkt dat een Audio extractor ? Dan kan ik dus wel hoge bitrate audio naar de receiver sturen ? Dan 'split' je als het ware de HDMI, 1 naar TV en ander naar receiver ?

EDIT;
Als toevoeging; ik las dat de LG helemaal niets meer doorgeeft via eARC (iig geen DTS en hoger). Dan valt de LG eigenlijk ook al af.

[Voor 5% gewijzigd door SileX op 25-01-2021 18:03]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

SileX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:54:
[...]
Hoe werkt dat een Audio extractor ? Dan kan ik dus wel hoge bitrate audio naar de receiver sturen ? Dan 'split' je als het ware de HDMI, 1 naar TV en ander naar receiver ?
Yes, daar komt het wel op neer. Actieve splitter als het ware. En omdat je vanaf de bron splitst met HDMI behoudt je de audio zoals deze was in de hoogste kwaliteit. Let wel dat je een extractor neemt met HDMI 2.1 en HDR, anders stuur je niet het volledig potentieel naar je TV.

Edit:
De vraag van de TV's kan ik niet mee helpen. Ik weet alleen dat de hoge prijzen van Sony en Panasonic mij tegenhouden een OLED te kopen. Plus de aankondiging van de nieuwe OLEDs met hogere helderheid doen me nóg een jaartje wachten :P

[Voor 19% gewijzigd door FeaR op 25-01-2021 18:51]

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
FeaR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:26:
[...]

De vraag van de TV's kan ik niet mee helpen. Ik weet alleen dat de hoge prijzen van Sony en Panasonic mij tegenhouden een OLED te kopen.
Hangt er een beetje vanaf wat jij 'hoog' vindt. Heb dit weekend een https://tweakers.net/pric...c-tx-55hz1000e-zwart.html gekocht bij deze http://www.fransdesmet.be...c-oled-tv/tx55hz1000.html. Je zult nu zeggen das niet echt goedkoop maar een simpele klik op de bestel nu knop geeft je volledig ander beeld :p

En voor zover ik het kan testen, geeft deze dts-hd door naar de Denon X2600.

[Voor 5% gewijzigd door Schumi_wk op 25-01-2021 20:15]

• SileX
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Yes, daar komt het wel op neer. Actieve splitter als het ware. En omdat je vanaf de bron splitst met HDMI behoudt je de audio zoals deze was in de hoogste kwaliteit. Let wel dat je een extractor neemt met HDMI 2.1 en HDR, anders stuur je niet het volledig potentieel naar je TV.
Ah duidelijk. Dat kan nog optie zijn. Maar liever een receiver als alle 'problemen'omtrent 2.1 weg zijn..
Edit:
De vraag van de TV's kan ik niet mee helpen. Ik weet alleen dat de hoge prijzen van Sony en Panasonic mij tegenhouden een OLED te kopen. Plus de aankondiging van de nieuwe OLEDs met hogere helderheid doen me nóg een jaartje wachten :P
Zitten allemaal in dezelfde prijs range - en ja, zo kan je jaren blijven wachten tot een nieuwere, betere versie :)
Schumi_wk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat jij 'hoog' vindt. Heb dit weekend een https://tweakers.net/pric...c-tx-55hz1000e-zwart.html gekocht bij deze http://www.fransdesmet.be...c-oled-tv/tx55hz1000.html. Je zult nu zeggen das niet echt goedkoop maar een simpele klik op de bestel nu knop geeft je volledig ander beeld :p

En voor zover ik het kan testen, geeft deze dts-hd door naar de Denon X2600.
Ah, thanks voor deze toevoeging - deze had ik over het hoofd gezien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02
Als gamen niet belangrijk is zou ik voor de Sony A8 gaan. Persoonlijk vind ik het prachtig dat je Kodi gewoon op Android kan installeren. Dit werkt prima met X265 2160p 10 Bit HDR content. De beeldprocessor van Sony vind ik ook de beste. Ga je gamen of een PC aan sluiten, dan zou ik echt volledige HDMI 2.1 willen hebben nu.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Schumi_wk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:13:
[...]
Hangt er een beetje vanaf wat jij 'hoog' vindt.
Ik zit naar een 77" of groter te kijken ;)

• SileX
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:49:
Oh echt ? Kodi er op ? Hoe zit het met Plex ? Kan deze ook x265 HDR etc aan ?
FeaR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Ik zit naar een 77" of hoger te kijken ;)
Jadat is een stuk hoger ja :9

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
SileX schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:36:
[...]
Oh echt ? Kodi er op ? Hoe zit het met Plex ? Kan deze ook x265 HDR etc aan ?
Zowel Kodi als Plex kunnen overweg met X265. Het is ook alweer best een oude standaard (2014 ofzo). Het is daarnaast van belang dat je tv/mediaspeler hardwarematige ondersteuning voor X265 (HEVC) heeft. Dat is tegenwoordig ook vrij standaard.

[Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 26-01-2021 08:48]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• SileX
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Zowel Kodi als Plex kunnen overweg met X265. Het is ook alweer best een oude standaard (2014 ofzo). Het is daarnaast van belang dat je tv/mediaspeler hardwarematige ondersteuning voor X265 (HEVC) heeft. Dat is tegenwoordig ook vrij standaard.
Ben ik van bewust - ik draai zelf een PMS en een plex client. Ik wil gewoon zeker weten (user ervaringen) dat ik straks 4K HDR bestanden kan afspelen. En zoals je zei; dit is vrij standaard :*)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10
SileX schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:50:
[...]

Ben ik van bewust - ik draai zelf een PMS en een plex client. Ik wil gewoon zeker weten (user ervaringen) dat ik straks 4K HDR bestanden kan afspelen. En zoals je zei; dit is vrij standaard :*)
Vooral HDR is gaaf. 4K geef ik niet zoveel om. Liever 1080p met HDR dan 4K SDR.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• SileX
  • Niet online
Als laatste reactie - ik ben toch voor de A8 gegaan. Support omtrent eARC en de audio was toch doorslag gevend.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Ik heb de Sony A89, geweldige TV, alles wat jij wil werkt erop!
eARC werkt perfect op mijn receiver aangesloten, wel zorgen dat je een goede High Speed eARC kabel gebruikt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• SileX
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:18:
Ik heb de Sony A89, geweldige TV, alles wat jij wil werkt erop!
eARC werkt perfect op mijn receiver aangesloten, wel zorgen dat je een goede High Speed eARC kabel gebruikt.
Welke receiver gebruik jij ?

• HereIsTom
@SileX Ik heb een Pioneer VSX-934 reciever.
Met de Sony A89 gebruik ik de Shield ook niet meer.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• SileX
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:34:
@SileX Ik heb een Pioneer VSX-934 reciever.
Met de Sony A89 gebruik ik de Shield ook niet meer.
Je gebruikt de interne player in de tv ? en doet via eARC audio naar de receiver sturen ?

• HereIsTom
SileX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Je gebruikt de interne player in de tv ? en doet via eARC audio naar de receiver sturen ?
Ja klopt een HDMI eARC kabel ertussen en alles verloopt via de receiver.
De apps die ik op de Shield had, staan nu op de Sony TV

• HereIsTom
En hoe bevalt je Sony A8?

• SileX
  • Niet online
Sorry late reactie :)

Ja helemaal super ! beeld is werkelijk fantastisch. Maar ik heb een paar dagen later een Denon x2600H gekocht en de Shield Pro - en nu vollop genieten van 4K/HDR en dikke audio :9

• HereIsTom
SileX schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Sorry late reactie :)

Ja helemaal super ! beeld is werkelijk fantastisch. Maar ik heb een paar dagen later een Denon x2600H gekocht en de Shield Pro - en nu vollop genieten van 4K/HDR en dikke audio :9
De Denon kan ik me voorstellen, maar waarom nog een Shield?

• SileX
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:21:
[...]

De Denon kan ik me voorstellen, maar waarom nog een Shield?
Gebruik maken van ook games.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee