Laat ik voorop stellen dat ik geen ontwikkelaar ben, maar af en toe wel wat simpele scripts maak om het leven wat makkelijker te maken 
10+ jaar geleden heb ik wel eens websites gemaakt in PHP 4, maar sindsdien heb ik PHP eigenlijk niet meer aangeraakt.
Laatste jaren ben ik wat actiever met Python, maar dat zijn dan voornamelijk kleinere scripts die een API aanspreken en het resultaat weergeven. Dus geen (grote) apps.
Ik wil een website opzetten, waarvan de HTML al af is.
Wat het moet doen is:
- Je vult je postcode in, vervolgens krijg je aan de hand van je postcode een tabel terug met resultaten.
- De gegevens komen uit een MySQL database.
- Nadat je de resultaten hebt, kan je nog filteren op bepaalde elementen.
Een goede voorbeeld is: https://scholenopdekaart.nl/
Ik heb wel eens met Flask wat simpele API's gemaakt, maar ik heb eerder nog nooit met Django gewerkt.
Nu kan ik 2 dingen doen:
Optie 1) De backend ontwikkelen in PHP, maar dat is dan heel lelijk op de PHP 4 manier en allemaal includes en <?php echo '..'; ?> tussen HTML code door. Bah
Echter.. het werkt wel gewoon en omdat het een redelijk simpel/klein website is, zal het ook niet veel PHP code bevatten.
Optie 2) Inlezen in Django en het met Django doen. Echter weet ik niet of Django voldoet (volgens mij wel hoor maar niet eerder mee gewerkt). Kan je als je met forms (formulieren) werkt, verkeerde input goed afvangen, etc?
Wat zou jullie advies zijn?

10+ jaar geleden heb ik wel eens websites gemaakt in PHP 4, maar sindsdien heb ik PHP eigenlijk niet meer aangeraakt.
Laatste jaren ben ik wat actiever met Python, maar dat zijn dan voornamelijk kleinere scripts die een API aanspreken en het resultaat weergeven. Dus geen (grote) apps.
Ik wil een website opzetten, waarvan de HTML al af is.
Wat het moet doen is:
- Je vult je postcode in, vervolgens krijg je aan de hand van je postcode een tabel terug met resultaten.
- De gegevens komen uit een MySQL database.
- Nadat je de resultaten hebt, kan je nog filteren op bepaalde elementen.
Een goede voorbeeld is: https://scholenopdekaart.nl/
Ik heb wel eens met Flask wat simpele API's gemaakt, maar ik heb eerder nog nooit met Django gewerkt.
Nu kan ik 2 dingen doen:
Optie 1) De backend ontwikkelen in PHP, maar dat is dan heel lelijk op de PHP 4 manier en allemaal includes en <?php echo '..'; ?> tussen HTML code door. Bah

Optie 2) Inlezen in Django en het met Django doen. Echter weet ik niet of Django voldoet (volgens mij wel hoor maar niet eerder mee gewerkt). Kan je als je met forms (formulieren) werkt, verkeerde input goed afvangen, etc?
Wat zou jullie advies zijn?