Beste,
Mijn schoonbroer wilt overstappen van PS4 gaming naar PC gaming.
Hij heeft hier diverse complete systemen doorgestuurd binnen zijn 1e budget die op onboard GPU gebaseerd waren; gezien zijn eisen was mijn reactie niet al te positief.
Naar gelang zijn eisen en wensen (ook van zijn wederhelft) heb ik enkele systeem voorgesteld die compleet waren maar ook samengestelde systemen uit componenten op Tweakers.
Ook vanwege het samenstellen van een systeem voor mijn vader zijn ze toch overstag gegaan dat het zelf samenstellen toch enige voordelen heeft tov al complete systemen.
Enkel compleet een leek op basis van technologie en laten zich drijven door meningen en advies van alles en iedereen.
Dus zodoende een systeem samengesteld voor beide "merken", zoals onderstaand.
Graag reacties met advies zodat ik deze kan laten lezen alvorens ze hun beslissing nemen.
Bestelling zou plaatsvinden ergens in februari en bij keuze samenstellen dan ga ik dat doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden voor games:
- Rocket League
- Call of Duty
- Apex
- Truck Simulator
Naast het gamen moet de mogelijkheid er zijn om hierop te surfen, mailen, schoolwerk (Office), maar dat lijkt me geen probleem.
Het systeem wat ik voor hun aanraad is ongeveer:
- WIN10
- 10th Gen i5 / Ryzen 5
- GPU 6GB
- 16GB Geheugen
- 1TB SSD (M2)
- WiFi
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs gehad, meer een richtlijn (€1000,-).
Assemblage kan ik zelf.
Mag goedkoper, echter liever degelijk materiaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Overstap van PS4 naar PC gaming (wel in bezit van laptop), hoogstens controller, muis of headset maar lijkt me niet relevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig standaard systeem, internet (LAN/WiFi), voldoende opslag om toch op weg te kunnen met diverse games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sinds het niet voor mij is heb ik van zowel AMD als Intel een systeem samengesteld.
Omdat ik toch iets neig naar goedkoper materiaal dan ikzelf zou kiezen heb ik vooral gefilterd Meest bekeken/Score en reviews bekeken.
Mijn voorkeur qua systeem gaat uit naar Intel terwijl ik denk dat AMD ook makkelijk kan bieden wat gevraagd is.
Ik sta open voor andere opties echter in overleg vanwege dat het systeem niet voor mij is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compatible, energieverbruik, goedkoper met dezelfde kwaliteit, systeemcheck.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zwart op wit advies zodat mijn schoonbroer deze kan lezen alvorens hij de keuze maakt.
Geld speelt zeker een rol, maar ook verwacht men toch kwaliteit.
Compatibaliteit speelt voor mij een rol als samensteller, maar diverse dingen heb ik al gecontroleerd.
AMD:
Intel:
Mijn schoonbroer wilt overstappen van PS4 gaming naar PC gaming.
Hij heeft hier diverse complete systemen doorgestuurd binnen zijn 1e budget die op onboard GPU gebaseerd waren; gezien zijn eisen was mijn reactie niet al te positief.
Naar gelang zijn eisen en wensen (ook van zijn wederhelft) heb ik enkele systeem voorgesteld die compleet waren maar ook samengestelde systemen uit componenten op Tweakers.
Ook vanwege het samenstellen van een systeem voor mijn vader zijn ze toch overstag gegaan dat het zelf samenstellen toch enige voordelen heeft tov al complete systemen.
Enkel compleet een leek op basis van technologie en laten zich drijven door meningen en advies van alles en iedereen.
Dus zodoende een systeem samengesteld voor beide "merken", zoals onderstaand.
Graag reacties met advies zodat ik deze kan laten lezen alvorens ze hun beslissing nemen.
Bestelling zou plaatsvinden ergens in februari en bij keuze samenstellen dan ga ik dat doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden voor games:
- Rocket League
- Call of Duty
- Apex
- Truck Simulator
Naast het gamen moet de mogelijkheid er zijn om hierop te surfen, mailen, schoolwerk (Office), maar dat lijkt me geen probleem.
Het systeem wat ik voor hun aanraad is ongeveer:
- WIN10
- 10th Gen i5 / Ryzen 5
- GPU 6GB
- 16GB Geheugen
- 1TB SSD (M2)
- WiFi
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute maximumprijs gehad, meer een richtlijn (€1000,-).
Assemblage kan ik zelf.
Mag goedkoper, echter liever degelijk materiaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Overstap van PS4 naar PC gaming (wel in bezit van laptop), hoogstens controller, muis of headset maar lijkt me niet relevant.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig standaard systeem, internet (LAN/WiFi), voldoende opslag om toch op weg te kunnen met diverse games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sinds het niet voor mij is heb ik van zowel AMD als Intel een systeem samengesteld.
Omdat ik toch iets neig naar goedkoper materiaal dan ikzelf zou kiezen heb ik vooral gefilterd Meest bekeken/Score en reviews bekeken.
Mijn voorkeur qua systeem gaat uit naar Intel terwijl ik denk dat AMD ook makkelijk kan bieden wat gevraagd is.
Ik sta open voor andere opties echter in overleg vanwege dat het systeem niet voor mij is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compatible, energieverbruik, goedkoper met dezelfde kwaliteit, systeemcheck.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zwart op wit advies zodat mijn schoonbroer deze kan lezen alvorens hij de keuze maakt.
Geld speelt zeker een rol, maar ook verwacht men toch kwaliteit.
Compatibaliteit speelt voor mij een rol als samensteller, maar diverse dingen heb ik al gecontroleerd.
AMD:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 138,46 | € 138,46 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G | € 321,51 | € 321,51 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VG6-W Rood | € 44,- | € 44,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 27,99 | € 27,99 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 | € 72,90 | € 72,90 |
1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 14,75 | € 14,75 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
Totaal | € 995,41 |
Intel:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B460-PRO (WI-FI) | € 136,90 | € 136,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 Windforce OC 6G | € 321,51 | € 321,51 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VG6-W Rood | € 44,- | € 44,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 27,99 | € 27,99 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 14,75 | € 14,75 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
Totaal | € 965,85 |
[Voor 15% gewijzigd door J_aimy op 28-01-2021 13:29]