After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Intentionally left blank
Intentionally left blank

Dat werkt inderdaad. Alleen de a/b-test staat nu uit.crisp schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:29:
Misschien je cache legen?
Op dit moment gebruik ik de custom CSS "Tweakers Perfect Dark" echter de window voor het aanklikken van de Pricewatch is wit zoals hierboven in de afbeelding. Dat is natuurlijk niet zo netjes (en nogal fel
HANDTEKENING!!!
Dat zal je dan aan de maker van die custom CSS snippet moeten vragen, of zelf regelen met behulp van 'Extra CSS'. De vraag is of je die moeite wel moet doen voor een tijdelijke test.Leeghoofd21 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
Om hier even op in te haken.
Op dit moment gebruik ik de custom CSS "Tweakers Perfect Dark" echter de window voor het aanklikken van de Pricewatch is wit zoals hierboven in de afbeelding. Dat is natuurlijk niet zo netjes (en nogal fel). Is er een manier om dit aan te passen (in CSS)?
Voor concrete hulp daarbij kan je denk ik het beste een oproepje doen in [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'
Intentionally left blank
Ik gebruik de volgende twee custom CSS snippets naast Tweakers Perfect Dark:Leeghoofd21 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
Om hier even op in te haken.
Op dit moment gebruik ik de custom CSS "Tweakers Perfect Dark" echter de window voor het aanklikken van de Pricewatch is wit zoals hierboven in de afbeelding. Dat is natuurlijk niet zo netjes (en nogal fel). Is er een manier om dit aan te passen (in CSS)?
custom css snippet: Addon voor Perfect Dark snippet
custom css snippet: Bugfixes voor Tweakers Perfect Dark
Hiermee is, in ieder geval op mobiel (op desktop zit ik niet in de A/B test denk ik), de nieuwe header ook donker.
De populaire categorien in de dropdown en op de Pricewatch landing komen niet overeen, zit er nog een placholder in of wordt dat op een andere manier bepaald?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
We gaan ervan uit dat het verkeer naar het pricewatch-portaal geen gebruikersdoel op zich is, en dat het laden van de pagina en de bijbehorende klikken een obstakel vormen bij het vinden van een product. De test beoogt dat te valideren.FirePuma142 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:22:
De nieuwe header betekent een extra klik en een muisbeweging als je naar de Pricewatch wil via de header. Niet echt lekker UI-design. Vind het niet bepaald een verbetering. Wat is de gedachte achter deze stap?
Ten behoeve van de test is de UI van de categoriebrowser hardcoded. Als het gaat om live-implementatie, zullen de populaire categorieën opnieuw dynamisch zijn op basis van gebruikersinteresse.De populaire categorien in de dropdown en op de Pricewatch landing komen niet overeen, zit er nog een placholder in of wordt dat op een andere manier bepaald?
"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."
Dit is geen verbetering, vooral als je in de "niet populaire" categorieën wil kijken.
Klikken op de header gaat dus niet meer naar de Pricewatch pagina.
Dat het geen einddoel is geldt voor ieder overzicht. Inperken van de keuzemogelijkheden heeft ook nadelen.bozhoyo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:58:
[...]
We gaan ervan uit dat het verkeer naar het pricewatch-portaal geen gebruikersdoel op zich is, en dat het laden van de pagina en de bijbehorende klikken een obstakel vormen bij het vinden van een product. De test beoogt dat te valideren.
Voor de mensen die de weg weten en niet toevallig een van de getoonde categorieen zoeken is het een klik extra. Voor de mensen die de weg niet weten suggereert het sterk dat dat de enige categorieën in de pricewatch zijn. Die gaan niet verder kijken en gaan er van uit dat pak-em-beet camera's niet in de lijst staan. Lijkt me dus geen verbetering ten opzichte van "simpelweg" linken naar https://tweakers.net/pricewatch/ waar je hetzelfde plus veel meer ziet
Edit, maar goed: je moet testen om te weten of iets werkt. Daar is testen voor uitgevonden. En ik kan snappen dat alleen op een testomgeving testen erg niet voldoet, daar zijn wij kritische mensen niet goed te simuleren
[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 28-01-2021 08:54 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Je moet heel erg voorzichtig zijn om gebruikers min of meer arbitraire "beste keuzes" voor te leggen. Ik zeg arbitrair omdat iets waar de meerderheid heen gaat niet betekent dat iedereen dat doet, en dat het betekent vrijwel automatisch dat degenen die niet de meerderheid zijn nooit een betere experience krijgen en dus altijd benadeeld worden. Je zet een groep dus weg als oninteressant of onbelangrijk. Die gaan jou dan ook als oninteressant of onbelangrijk zien.bozhoyo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:58:
[...]
We gaan ervan uit dat het verkeer naar het pricewatch-portaal geen gebruikersdoel op zich is, en dat het laden van de pagina en de bijbehorende klikken een obstakel vormen bij het vinden van een product. De test beoogt dat te valideren.
Ik wil je graag wijzen naar hoe autoweek hun lijstje met populaire merken laat zien. Dat is zo heel erg verschikkelijk vervelend dat je op drie niveau's moet gaan zoeken om iets te vinden, alleen maar omdat ze denken je er een plezier mee te doen om "populaire" keuzes eerst te laten zien.
Niemand weet wat die populaire keuzes zijn en door ze ook niet alfabetisch te laten zien moet je elk item scannen om te weten of je keuze er überhaupt tussen staat.
Signatures zijn voor boomers.
Daar komt nog bij dat iedere voorsortering zichzelf ietwat versterkt. "Random" lijstje populairen staat bovenaan -> men klikt vaker op die items -> juist die items worden / blijven populair - en afhankelijk van het soort lijst de rest juist minder.Maasluip schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:32:
[...]
Niemand weet wat die populaire keuzes zijn en door ze ook niet alfabetisch te laten zien moet je elk item scannen om te weten of je keuze er überhaupt tussen staat.
Al gaat dat niet op voor alles, bij iets als https://tweakers.net/solid-state-drives/vergelijken/ wil je echt niet gewoon alfabetisch alle merken zien en zou het onbruikbaar zijn zonder die initiële voorsortering van populaire merken
Maar goed, de A/B-test is al afgerond zo te zien. Ik hoop op een bepaalde conclusie van de test
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)