Budurus Ketel op google nest thermostaat v3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:36
Hallo,

ik heb thuis een budurus gb125 CV ketel staan die aangesloten is op een thermostaat een RC300 via de ems bus.
Nu gaan wij een pellet kachel plaatsen die in dezelfde ruimte staat als de huidige thermostaat,
ik had hiervoor gedacht aan het plaatsten van een thermostaat die we zelf zouden kunnen verplaatsten zoals een nest of een honeywell T6R

Na wat opzoekingswerk had ik al gevonden dat de nest thermostaat enkel kan aangesloten worden op Aan/uit en niet op de ems bus

Nu had ik onderstaande gevonden
https://www.robbshop.nl/ems-ot-opentherm-converter-nefit

zou ik het ems signaal van onze budurus kunnen omvormer naar opentherm voor het behoud van het modulerend gedeelte van onze ketel?

en gaat de nest ook rekening houden dat we ons warm water van dezelfde ketel komt?

alvast bedankt bij voorbaat

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

_Arthur

blub

Wat is je doel? Want dat is mij niet heel duidelijk.

Mocht je al meer domotica hebben draaien, er is een gateway -klik- voor deze ketel waarmee je waardes in een Home Automation systeem (zoals Domoticz of bv Home Assistant) kan stoppen. Ook kan je via die weg de ketel weer aansturen op hoeveel graden hij moet verwarmen.

Mogelijk biedt dat mogelijkheden voor je.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aPNf4R4jI6cq09CCneowib4mug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ZVv865OQG7lKxncFd2bqwyA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:20

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

een nest v3, kan ook op opentherm aangesloten worden. dus niet alleen aan en uit. Dus ja dan zou alles moeten werken lijkt me. ook je warm water.

[ Voor 28% gewijzigd door Hubert op 25-01-2021 14:46 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:36
Het doel is eigenlijk de rest van de ruimtes te kunnen blijven verwarmen

In de ruimte van de huidige thermostaat komt binnen een paar weken een pelletkachel met een eigen thermostaat te staan.

de huidige thermostaten die door budurus geleverd worden zijn geen thermostaten zoals vb nest V3 en honeywell T6R die draadloos mits een heatlink of dergelijke met de ketel kunnen aangesloten worden zodat als de pellet kachel gebruikt worden we de thermostaat vb in een andere ruimte kunnen plaatsen.

Ik zou ook de huidige thermostaat naar een andere ruimte kunnen doorboren maar dit is zeker niet ideaal want dan hangt die recht boven de radiator

misschien nog even ter verduidelijking het is de burudus deze niet opentherm compatibel is daarmee dat ik bovenstaande omvormer ook zou willen aanschaffen.
maar ik kan geen duidelijk antwoord ergens vinden dat deze met mijn ketel compatibel is

het zou dus zijn

Budurus gb125 -> Nefit omvormer -> Nest v3 (of andere)

[ Voor 20% gewijzigd door Fishione op 25-01-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miwill
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-11-2022
Beste

Ik zit in dezelfde situatie als u, maar bij ons hangt er zelfs nog geen thermostaat binnen.
Enkel buiten een thermostaat die de ketel aanstuurt.

Is het jou gelukt om de Google Nest aan te sluiten op uw ketel? Zo ja, zou je dit even kunnen toelichten hoe je dit precies gedaan hebt?

Met vriendelijke groeten
Milan