Toon posts:

144 Hz 1080 p gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Thomas55
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 25-01 14:09
Beste

Ik heb sinds enkele weken geleden een gaming pc (specs: RTX 3060 ti, Ryzen 7 3700X) gekocht en heb rap rap zonder goed te kijken een gaming monitor erbij gekocht namelijk Asus VG248QG voor 251 euro met VA paneel. Ik was/ben op zoek naar een monitor voor games zoals COD Warzone, Warface en CS GO en zou graag heel af en toe video editten. Ik heb gezien dat een IPS paneel beter is dan een VA paneel qua kleuren en na enkele reviews te lezen over gelijkaardige monitoren twijfel ik tussen de volgende 2: ASUS 259Q en BENQ EX2510. Beide zijn 25 inch 1080p 144Hz 1ms responstijd monitoren. De ASUS 259Q is wel G-sync compatible en de Benq dacht ik niet. Ik heb ook gelezen dat de 1 ms responstijd in werkelijkheid wat hoger ligt, maar ik weet niet hoe hoog hij hij bij deze 2 is. Ze kosten allebei hetzelfde namelijk 269 euro dus ik weet echt niet welke ik zou moeten kopen. Ik hoop dat iemand met meer kennis me kan helpen om de juiste keuze te maken.

Alvast bedankt

Thomas

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 25-09 13:56

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ga eens wat reviews lezen/kijken van de specifieke monitoren:
YouTube: BenQ EX2510 Review, A New Best 1080p 144Hz IPS Monitor Choice?
https://www.rtings.com/mo...s/asus/tuf-gaming-vg259qm

Van de eerste bron weet ik dat hij goede monitor reviews maakt, rtings ben ik zelf niet bekend mee.
Responsetijd van 1ms is waarschijnlijk gray to gray en een achterhaalde manier om te zien of een monitor goed presteerd, er wordt te veel mee gesjoemelt.

Battle.net tag

• Thomas55
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 25-01 14:09
Thx voor snelle antwoord en die review had ik alleen gezien alleen snapte ik niet veel van het deeltje met de response times. Ik denk dat ik toch voor dit model zal gaan gezien veel goede reviews.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee