Dag Tweakers,
Sinds een tijdje zit ik met het volgende probleem:
:strip_exif()/f/image/GSCXuz6jNsO7eZtKqf64jEKT.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet is een vochtplek bij mij op zolder, boven een gording. Ik heb meerdere van deze plekken, maar ze zitten allemaal boven 1,5m1 hoogte. De bovenste gordingen dus.
Sinds een tijdje heb ik Tado-knoppen en daarmee kan ik mooi het vochtpercentage in beeld houden. Dit geeft het volgende beeld:
:strip_exif()/f/image/jol3MxMYVppMJA46nI3ttKLJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De zolder is ingedeeld in een overloop en twee (kleine) kamers. Geheel is geïsoleerd en de isolatie is als volgt opgebouwd:
- dakpannen
- panlatten / dakbeschot
- geïmpregneerde regel
- alu- pirplaten van 8cm (afgepurd en ge-alu-taped)
Kan dit vochtprobleem komen door te hoge vochtpercentages? Dat het intern condenseert en boven de gording tevoorschijn komt?
Sinds een tijdje zit ik met het volgende probleem:
:strip_exif()/f/image/GSCXuz6jNsO7eZtKqf64jEKT.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je ziet is een vochtplek bij mij op zolder, boven een gording. Ik heb meerdere van deze plekken, maar ze zitten allemaal boven 1,5m1 hoogte. De bovenste gordingen dus.
Sinds een tijdje heb ik Tado-knoppen en daarmee kan ik mooi het vochtpercentage in beeld houden. Dit geeft het volgende beeld:
:strip_exif()/f/image/jol3MxMYVppMJA46nI3ttKLJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De zolder is ingedeeld in een overloop en twee (kleine) kamers. Geheel is geïsoleerd en de isolatie is als volgt opgebouwd:
- dakpannen
- panlatten / dakbeschot
- geïmpregneerde regel
- alu- pirplaten van 8cm (afgepurd en ge-alu-taped)
Kan dit vochtprobleem komen door te hoge vochtpercentages? Dat het intern condenseert en boven de gording tevoorschijn komt?
remember your end, someone owns us