Vreemde geur in huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:31
Na een aantal dagen het hele huis afzoeken, ga ik hier maar eens ten rade.

Elke dagen geleden rook in een vreemde geur in huis. Ik zelf omschrijf het als een rubberachtige of lijm geur. Mijn vriendin vind het naar rugby schoenenlijm ruiken.

De geur is het meest sterk in de woonkamer / keuken. Er zit geen afsluiting tussen woonkamer en keuken. Boven en op zolder is de geur niet of nauwelijks te ruiken.

In de keuken roken wij de geur het sterkst en het vermoeden was dat de geur uit de boiler kwam. De leverancier van de boiler herkend deze problemen niet.

De boiler uitzetten lijkt het probleem te verminderen. Zaterdag avond hebben we de kap van de boiler open gemaakt en niets vreemds geconstateerd. Bij het openmaken is de knop iets gedraaid en staat de boiler minder heet. Dit leek het probleem ook de verminderen.

De hele zondag weinig van de geur geroken en deze ochtend ging het ook nog prima. Maar inmiddels is de geur weer even sterk terug, zonder iets met de boiler gedaan te hebben.

Wie herkend deze geurproblemen of kan mij een tip geven waar ik moet kijken?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gaslek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zat ook aan gas te denken. Wat doet de gasmeter? De teller dus.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 18:21

Perkouw

Moderator General Chat
Helpt dit? https://www.strooming.nl/binnenmilieu/blog/geur-uit-boiler/ zie daar het kopje "Geurklachten uit een boiler"

[ Voor 25% gewijzigd door Perkouw op 25-01-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Heb je mechanische ventilatie? Zo ja, heb je de roosters open?

Heb je de sifons nagekeken of ze nog gevuld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Een gaslek lijkt mij niet. Het ruikt niet naar gas (waar we op koken). De afgelopen dagen geen extra verbruik in gas.

De boiler is overigens elektrisch. De geur komt niet overeen met de beschrijvingen uit de link van Perkouw.

Ik heb geen mechanische ventilatie, alleen roosters in de kozijnen, die staan wel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:27
Een oude lamp? Klinkt gek, maar dat zorgde onlangs bij mij voor een hele onaangename geur op een van de kamers, echter is dat niet het eerste waar je aan denkt. 8)

[ Voor 84% gewijzigd door NotSoSteady op 25-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-04 20:18

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Bel de brandweer als je het niet vertrouwd, die kunnen mogelijk iets meten/uitsluiten.

Andere optie is via het riool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Misschien iets geks, maar ligt er niet iets op de boiler wat nu weggesmolten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe zit de boiler aangesloten? Niet onlangs iets qua elektra veranderd? Of een zware verbruiker aangesloten (elektrische kachel?). Een slechte verbinding die flink warm wordt kan ook aardig stinken.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 20:17
Wat voor vloer heb je? Al in de kruipruimte geroken?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:59
Is er niet toevallig een elektra/afvoer doorvoer vanuit de keuken naar de kruipruimte die niet helemaal lekker dicht is?
Als het in de kruipruimte dan toevallig wat vochtiger is of er staat extra wind wordt er misschien het e.e.a. extra je keuken in gedrukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:43

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dode rat/ongedierte? Kan ook enorm stinken.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:25
"rubberachtige of lijm geur", klinkt voor mij alsof er iets ligt te smelten wat dat niet zou moeten doen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-04 15:30

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Beginnende kortsluiting van het verwarmelement in de boiler? Dan kan het element aan het smelten zijn in de isolatie. De geur kan daarom smeltende isolatie zijn. Boiler eens dagje volledig uitschakelen.
Ik weet dat je dan geen warm water hebt, maar direct ook uitsluitsel of het al dan niet de boiler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:56
Lucht uit de kruipruimte :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Rubbergeur doet me denken aan een dode mol die onze kat ooit naar binnen had gebracht. Een week lang gedacht dat het de banden van de kinderwagen waren totdat ik onder kast keek...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
In de kruipruimte ruik ik ook niets extra's. Daar kan ik ook niet heel makkelijk bij om eens te zien wat er allemaal ligt.

Inmiddels bezoekers gehad die de geur al minder ruiken dan dat wij doen, maar wel aangeven dat het er op lijkt dat het een dood dier is. Ik ga eens in de gaten houden of het de komende dagen vanzelf oplost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Laatst online: 09:27
Jullie hebben corona en de klacht verandering van reuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:33:
Dode rat/ongedierte? Kan ook enorm stinken.
Dit!

Ik heb een 2de koelkast in mijn garage staan en ik rook enkele jaren geleden hetzelfde.

Daar bleek een dode muisje verstopt te zitten bij de pomp. Die vonden we pas na enkele dagen en na goed zoeken. Waarschijnlijk had hij/zij/het ( O-) ) zich geëlektrocuteerd.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
kaboom1555 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:53:
Jullie hebben corona en de klacht verandering van reuk?
Dit kan ook. Ik rook ook alles anders/niet :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gok ook op een dood dier. Ik ben zelf een tijd lang op zoek geweest naar een dode muis maar nooit gevonden. De geur gaat weg als het ding uitgedroogd is :X

Ik herkende de geur al wel van in de garage. Onze katten laten daar al wel eens een dode muis achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 22:27
Ruik eens bij elektra zoals wandcontactdozen, centraaldozen en/of andere lasdozen. Misschien een slechte verbinding. Desnoods de last wat opvoeren door een zwaar apparaat op verschillende stopcontacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 23:49
Zwartoog schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:47:
Ruik eens bij elektra zoals wandcontactdozen, centraaldozen en/of andere lasdozen. Misschien een slechte verbinding. Desnoods de last wat opvoeren door een zwaar apparaat op verschillende stopcontacten.
Ik heb zo is paar maanden lopen zoeken achter een putlucht/riool/doodbeest lucht bij men droger op zolder.
Het probleem deed zich alleen voor als de droger aanstond.
Het probleem zat hem uiteindelijk in het elektra.
Zo slimme schakelaar waar je het verbruik mee kan meten heeft slecht contact gegeven en is daardoor gaan vonken.
Schakelaar ,stekker alles had verbrande plekken.
Wandcontactdoos afdekkap was al gescheurd van hitte en dat stonk vreselijk .

Zou daar toch ook is goed naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:41
Vergeet ook niet het condensbakje van een inbouwkoelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Bedankt voor alle tips. De geur is nu een paar dagen helemaal weg en ik heb niets kunnen vinden. Ik ga er dan vanuit dat het een dood dier ergens in de kruipruimte is.

Pagina: 1