Toon posts:

Relay bord mooi 'afpatchen'?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 11:58
Hoi iedereen

Bestaat er een mooie manier om een relay board 'af te patchen'?
Ik heb her over zo'n bordje:

Nu lus ik die terminal blocks door met korte kabeltjes, maar dat oogt zo rommelig. Bestaan er een soort insteekstekkers voor die terminal blocks?

Hoe werken jullie zoiets mooi af voor een eindproduct?

Note: Ik ken niet zoveel van elektronica, ben meer met netwerken bezig. Misschien denk ik daardoor sneller aan stekkertjes etc.

Alle reacties

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:47

Felyrion

goodgoan!

Ligt er maar net aan waar het in komt of hoe je het geheel gaat monteren. Ik probeer meestal te groeperen. Dus wel losse kabeltjes, maar dan per relais samen in een krimpkousje bijvoorbeeld. Ook omdat deze meestal naar verschillende kanten moeten.
Eventueel samen nog weer bundelen met een grote krimpkous of sleeve voor langere stukken.

Beetje dit idee, maar dan het laatste stukje dus heatshrink met 3 kabeltejs erin.

Als het in een box ofzo komt dan bundel ik meestal met een combinatie van krimpkous en klitteband rol om bundeltjes te maken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:25

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Echte doorlus voor terminal blokjes ken ik niet. Zeker niet om niet in de weg te zitten voor de andere en de onregelmatige afstand.

Netste wat ik zo kan bedenken is of een streng maken met twin adereindhulzen of alles (of iig de C) te patchen naar (DIN) terminal blocks.

Let er wel op dat de meeste van deze relais modules verschrikkelijke scheiding (creepage) hebben tussen HV en LV.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Draden met massive aders gebruiken en netjes buigen en langs elkaar leggen en dan opknopen tot een mooie kabelboom.
Poeh, nu ik er weer aan denk, LTS tijd, zo'n 35 jaar geleden

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:23
Kabelgoot.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:05
Je hebt steekbruggen voor terminals maar, of je daar echt mee geholpen bent :)

Alles is terug te redeneren naar 4

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:31
Dat zijn depont aansluitingen. Daar kan je in allerlei soorten stekkers voor krijgen en dan zelf de kabels in knijpen. Of kant en klaar kopen.

[Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 25-01-2021 12:40]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• SiorcGeal
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:35
Als er geen 220V over de kabeltjes gaat kun je toch een rj45 patchkast toepassen. Zo heb je een los te koppelen verbinding gemaakt voor mijn NPN sensor die mijn watermeter uitleest.

Per relais 1 kabel en 1 patch(punt). Iedere keer dezelfde 3 kleuren op dezelfde positie.

[Voor 7% gewijzigd door SiorcGeal op 25-01-2021 13:27]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kabelgootje, dan frot je daar de overtollige lengte in, de common/voeding kun je netjes doorlussen met draad en twin adereindhulsjes. Dat is eigenlijk zoals je het in schakelkasten ziet.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Carharttguy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:14:
Hoi iedereen

Bestaat er een mooie manier om een relay board 'af te patchen'?
Ik heb her over zo'n bordje:
[Afbeelding]

Nu lus ik die terminal blocks door met korte kabeltjes, maar dat oogt zo rommelig. Bestaan er een soort insteekstekkers voor die terminal blocks?
Jazeker, adereindhulzen:

Bij ali met tang voor een prikkie onder de naam "ferrules"
https://www.aliexpress.com/item/1005001785078293.html

En om door te lussen bestaan er "twin" hulzen waar twee draden in kunnen.
Een regel met bedraden van dit soort spul is dat je nooit meer dan twee draden onder een klem zet.

En zoals _ferry_ al zei, bedradingskoker, die heb je in alle soorten en maten.

Repareren doe je zo.

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 11:58
Bedankt iedereen, ik denk dat ik inderdaad voor adereindhulzen ga gaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee