Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sportvisserij
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-01 12:42
Goedendag,

Na mezelf eigenlijk al te lang te hebben lopen ergeren ga ik als laatste redmiddel mijn bal hier maar eens opgooien.
Ik zit eigenlijk al jaren met een vervelende bug/fout in de wifi van mijn LG OLED55B6V
het begon sporadisch maar komt nu steeds vaker terug.
Wat gaat er mis: de tv verliest zijn verbinding met de Wifi, vervolgens ga ik naar netwerk instellingen en daar staat de wifi dan op uitgeschakeld (uit zichzelf) maar is dus ook niet meer in te schakelen. ik kan op inschakelen drukken wat ik wil maar er gebeurd gewoon helemaal niks.
Zodra ik mijn tv terugzet naar fabrieksinstellingen werkt alles weer naar behoren alleen komt het probleem de laatste tijd vaak na enkele dagen al weer terug. en om de paar dagen resetten naar fabrieksinstellingen daar word je niet vrolijk van bij zo'n dure tv.
dit probleem heeft mijn tv eigenlijk al best lang en ik heb daarom toen de tv nog in de fabrieksgarantie zat de Wifi module door LG bij mij thuis laten vervangen. toen heeft die het best lang redelijk gedaan maar helemaal weg is het probleem dus nooit gegaan. vanwege het feit dat het iedere keer weer werkt na een volledige reset moet het dan ook haast wel een software matige bug zijn.
de tv is inmiddels 4 jaar oud dus garantie zit er helaas niet meer op. heeft iemand hier een idee wat ik hier nog aan kan doen of wellicht ervaring met dezelfde bug?

Alvast dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je de laatste software update er op staan?

Ik weet dat de wifi/netwerkmodule in de tv niet de beste is. Ik heb zelf een 65C7 Oled, en WiFi (5Ghz) werkt het beste als je het kanaal op je router op 36 of 40 zet. In ieder geval niet de hogere kanalen, die een soort van energiebesparende functie gebruiken.

Nu moet ik zeggen dat ik sinds een paar maanden het issue heb dat de WIFi van mijn tv soms kortstondig uitvalt.
Hier zie ik geen melding van in mijn router (UB Edgerouter). Dus ik vermoed dat die WiFi chip gewoon een goedkoop prul is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sportvisserij
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-01 12:42
Kom nu dit filmpje tegen, wellicht toch maar zelf gaan proberen want dit kan best eens de oorzaak zijn van het probleem. zijn dus blijkbaar heel veel LG's met vergelijkbare problemen.
https://www.youtube.com/watch?v=d29BFdL8NEg