Toon posts:

Persoonlijk internet gebruik doseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bestaat er een programma/software/app waarbij ingesteld kan worden dat je site X maar 1x per dag kan bezoeken.

Zelf heb ik eerder gebruik gemaakt van een tooltje waarmee ik de hostfile kon aanpassen om websites te blokkeren/deblokkeren maar dit werkte helaas niet zuiver en zorgde voor problemen. Plus dat je hierin zelf de regie hebt en je het ook makkelijk niet kan doen en alsnog meerdere keren een site kan kijken.

Verder heb ik veel tools/extensies gevonden waarbij je een tijdslimiet kan instellen en/of blacklist kan invoeren en deze zelf moet activeren. Maar dan zou je alsnog 20x op een dag 1 minuut een website kunnen checken.

Het gaat mij erom dat ik niet meer elke keer ga checken of er iets nieuws is. En dat ik dat maar 1x op een dag doe. Dit omdat ik merk dat ik bepaalde sites wel 30x of 40x bezoek om te checken of er iets nieuws is of gewoon puur om te kijken of er nieuwe comments zijn en/of zelf een comment plaatsen.

Graag zou ik deze gewoonte willen doorbreken en willen doseren maar persoonlijk vind ik het lastig om mij hierin te veranderen dus ik zoek naar een stok om mee te slaan.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
Welk besturingssyteem en browser gebruik je?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45
Ha, ik heb ook weleens over een soortgelijk principe zitten denken, maar mijn eerste gedachte terug is dan "als je het in kan stellen, dan is het net zo makkelijk weer uit te zetten ook." Ik ben dus nooit verder gekomen dan de eerste gedachte, voor ik het idee weer verwierp :)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41
Je zou timebased blocking kunnen gebruiken in iets als PiHole. Tussen 9 en 12 en 1 en 5 geen tweakers.net ofzo.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@g0tanks Zelf maak ik gebruik van 3 devices. Desktop en laptop, beide Windows 10. En een android smartphone.

@sjroorda De tool Freedom heeft een optie - dat wanneer je het ingeschakeld hebt - je het niet meer uit kan schakelen. Magoed, alsnog kan je dan de gehele tool verwijderen en daarna opnieuw installeren :+ Het enige nadeel verder is dat het sessie based is. Handig als je bijvoorbeeld in blokken werkt van bijvoorbeeld 9 tot 12. Voor persoonlijk gebruik wellicht minder handig als je wat flexibel om wilt gaan met wanneer je wilt ontspannen en even wat nieuws wilt lezen.

Of ik zal met mijzelf moeten afspreken dat 20:00 's avonds mijn momentje is om even 1 uur lang alle websites lang te gaan en dat ik verder alles block buiten 20:00 en 21:00 om. Dat zou nog een optie kunnen zijn

[Voor 6% gewijzigd door AOC op 25-01-2021 12:08]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek naar kinderslot voor de gewenste OS'en en browsers. Dit zal namelijk vaak ook worden gebruikt voor kinderen.

Natuurlijk, uiteindelijk kan je alles omzeilen als je de kennis en / of wachtwoorden hebt. Maar dat een duwtje in de rug kan helpen kan ik wel snappen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
F_J_K schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:57:
Zoek naar kinderslot voor de gewenste OS'en en browsers. Dit zal namelijk vaak ook worden gebruikt voor kinderen.
Of wellicht dat er iets in de modem of router mogelijk is, dan hoef je het niet per apparaat te doen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee