Betonvloer van bovenaf isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-05 12:55
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het verbouwen van een vakantiehuisje. Deze krijgt binnenkort de vergunning om permanent te bewonen dus ik ben vooral aan het kijken hoe ik de boel zo goed mogelijk kan isoleren. Het is namelijk een huisje uit de jaren 60.

Ik ben nu aangekomen bij het isoleren van de vloer. Het huisje is gebouwd op een betonnen fundering zonder kruipruimte, dus het isoleren zou vanaf bovenaf moeten gebeuren.

Nu heb ik het idee om 3 cm XPS over het beton te leggen, en daar een pvc of laminaatvloer over heen te leggen. Ik had deze platen gevonden:

https://www.isolatiemater...30mm-rd090-14plpak-1050m2

Is dit een goede optie? Of zouden jullie het totaal anders aanpakken?

Alvast bedankt voor de info!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Kan je niet beter meteen voor PIR gaan dat isoleert volgens mij beter en is ook drukvast.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
Ik weet niet precies wat je budget en planning is, maar als het een niet al te dikke betonvloer is zonder bewapening dan zou ik hem er helemaal uithalen. En dan netjes opbouwen door wat uit te graven, isoleren, betonvloer en smeervloer.

- PVC / Laminaat
- +/- 6 cm smeervloer
- +/- 10 cm betonvloer
- 10cm isolatie
- PE folie

Als ie dan toch open ligt meteen vloerverwarming leggen.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-05 12:55
Dat zou inderdaad wel de beste optie zijn, maar iets te ingrijpend voor mijn smaak. Is PIR wel drukvast genoeg om als ondervloer te gebruiken?