Toon posts:

Pc kan niet meer uit door NIC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ondertussen al de derde post met netwerkproblemen in 2 dagen.

Sinds ik 2 3Com kaartjes heb geinstalleerd in een pc als server, vallen deze kaartjes om de zoveel tijd weg, bij het herstarten van W2k. Soms start het systeem helemaal niet meer op en kan ik het systeem ook niet meer uitzetten.

Het vervelende is dat w2k op een gegeven moment alleen nog in safemode opstart geen er zijn echter geen hardwareconflicten zichtbaar. Bij het regulier opstarten verschijnt er een blauw scherm.

De kaartjes pingen beide wel ook van server naar client en terug. Ook is er af en toe een verbinding tussen de pc's. Al lijkt deze in networkneighbourhood af en toe wel erg traag.

Hoe kan ik controleren of de 3 NIC's en utp cross kabel goed zijn. Is hier een of ander progje voor?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je kunt pingen zijn de kabels en de NIC's goed lijkt me... anders kon je toch ook niet pingen?

Progjes daarvoor heb ik iig. nog niet eerder van gehoord.

Verwijderd

NIC's kan je testen met de testprogjes op de site van 3com

UTPbekabeling is niet te testen met software, het enige wat je daarmee zou kunnen doen is doortesten

verder zou het zo kunnen zijn dat je een IRQ-confilict heb, maar aangezien die dat niet aangeeft lijkt me dat sterk.

Ik heb wel zelf een keer gehad dat me hele PC vastliep op het moment dat er iets verstuurd of ontvangen moest worden, en dat kwam toen omdat die NW-kaart in een shared PCI-slot zat. Wat het precies inhoudt weet ik ook niet, maar dat 'ie het niet leuk vond weet ik wel. Onderste PCI van de 5 was dat.

Good Luck Dude B-)

Verwijderd

Ik heb ook altijd gedonder gehad met 3com kaarten. Als je netwerk niet helemaal perfect is (hardwarematige dan), dan is 3com niet het merk. Ik houd het bij simpele Realtek kaartjes. Werken altijd