Toon posts:

Beeldscherm voor PS4/PS5 en als beeldscherm voor MacBook.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Beeldscherm

Wat is je budget?
500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

In ons nieuw gekochte huis wil ik een werkplekje inrichten. Daar heb ik een losse kamer voor die een beetje een multifunctie krijgt,

1. Werkplek
2. Gameplek
3. Horloge hobby plek

Wat ik dus graag wil, zodra ik daar kom sluit ik mijn MacBook aan via de USB hub. Dan heb ik stroom, scherm, toetsenbord en muis. De MacBook kan ik aansluiten aan mijn Sonos zodat ik daar geluid uit heb.

Als ik klaar ben met werken wil ik graag een potje gamen. Nu nog op de PS4 maar de PS5 staat in de bestelling. Daar heb ik nog geen geluid voor, haal over een tijdje een Beam om er mee te connecten. Dat duurt nog even een paar maand, in de tussentijd zou ik nog wel een heel simpel geluidssetje willen hebben, maar dat is nu niet de basis.

Ik zou dus een beeldscherm wat fijn werkt voor de MacBook en goed aansluit op de PS4 en PS5. En dus ook de specificaties aan kan van de PS5, qua verversingssnelheid en resolutie. Daarnaast is het fijn als het scherm eArc heeft, voor de Sonos.

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-03 09:21
eArc zit in de HDMI 2.1 specificatie. Daarvan zijn er nog maar weinig monitoren beschikbaar van in de pricewatch.

• KaiseRRuby
Ja, ik ben nu wat meer onderzoek aan het doen. Als ik optimaal gebruik zou willen maken moet ik een beeldscherm hebben wat 4K ondersteunt en een verversingssnelheid van >100hz. Dat gaat binnen mijn budget niet lukken, dus ik moet daar concessies in doen.

Wat is meer aan te raden, hogere resolutie of hogere verversingssnelheid?

• Djarune
Voor 4k is 60Hz prima. De PS5 is echt niet krachtig genoeg om heel veel fps te halen. 1440p ondersteunt de PS5 niet. Dus of het is 1080p met veel fps (budget optie) of het is 4k 60Hz (de wat duurdere optie, maar wel veel meer eyecandy)

• KaiseRRuby
Djarune schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:38:
Voor 4k is 60Hz prima. De PS5 is echt niet krachtig genoeg om heel veel fps te halen. 1440p ondersteunt de PS5 niet. Dus of het is 1080p met veel fps (budget optie) of het is 4k 60Hz (de wat duurdere optie, maar wel veel meer eyecandy)
He top, weer wat geleerd. In dat kader, advies voor zo'n 4k scherm als ik het ook voor mijn Macbook wil gebruiken? Of maakt dat weinig uit.

Is een curved scherm nog extra interessant?

Zit te kijken naar deze bijvoorbeeld:

Philips

of MSI

of deze Samsung

Is de reactietijd nog goed om naar te kijken qua gamen? Sommige staan op 4ms terwijl ze volgens mij ook met 1ms te vinden zijn.

[Voor 41% gewijzigd door KaiseRRuby op 25-01-2021 12:15]

• Djarune
Een lage inputlag (reactietijd) is vanzelfsprekend fijn, maar het verschil tussen 1ms en 4ms is niet gigantisch groot in praktijk.

Voor puur een game scherm die je gebruikt in een wat donkere kamer zou ik een VA paneel nemen zoals de 3 die jezelf voorstelde. De pricewatch: BenQ EW3270U Grijs is een erg fijn scherm voor de PS5.

Voor een werkplek icm de macbook wil je liever een scherm met mooie kleuren in daglicht. Dan is een IPS scherm weer een betere optie, maar die zijn vrij prijzig in dit formaat.

• KaiseRRuby
Djarune schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:41:
Een lage inputlag (reactietijd) is vanzelfsprekend fijn, maar het verschil tussen 1ms en 4ms is niet gigantisch groot in praktijk.

Voor puur een game scherm die je gebruikt in een wat donkere kamer zou ik een VA paneel nemen zoals de 3 die jezelf voorstelde. De pricewatch: BenQ EW3270U Grijs is een erg fijn scherm voor de PS5.

Voor een werkplek icm de macbook wil je liever een scherm met mooie kleuren in daglicht. Dan is een IPS scherm weer een betere optie, maar die zijn vrij prijzig in dit formaat.
Heb je misschien nog een suggestie voor 1 met een gebogen scherm? Dan kan ik vergelijken.. hartelijk dank alvast voor je hulp in ieder geval.

Edit: ik begrijp dat gebogen schermen niet super zijn om te gamen..

Edit 2: Op de afbeeldingen van het scherm staat overal 1ms maar in de specs staat 4ms..

In ieder geval, er staat er 1 in de V&A en die heb ik een bericht gestuurd.

[Voor 25% gewijzigd door KaiseRRuby op 25-01-2021 15:25]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee