Samsung s20 snellader ook geschikt voor iPhone 11?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenb1993
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-02-2024
Hoi,

Mijn vriendin heeft de IPhone 11 binnen en nu zie ik dat ze alleen een kabel heeft (Apple Lightning naar Usb C) nu heb ik een usb-c aansluiting op de adapter van mijn s20.

Kan dit kwaad als ik de iPhone hiermee oplaadt?

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 20:09
Dit heeft je geen uitsluitsel gebracht: https://www.google.nl/sea...lient=mobile-gws-wiz-serp ?

Het aanmaken van een account en het typen van je openingspost kostte meer energie dan gewoon even zoeken met Google, toch? Plus, toen je je topic maakte werd je gevaagd wat je zelf al gevonden had. Waarom vertel je niet wat je al gevonden of gedaan hebt?

Ook al is het niet volgens de regels, dan het wel wat vriendelijker dan dit. Zie ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 25-01-2021 02:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jeroenb1993 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:02:
Hoi,

Mijn vriendin heeft de IPhone 11 binnen en nu zie ik dat ze alleen een kabel heeft (Apple Lightning naar Usb C) nu heb ik een usb-c aansluiting op de adapter van mijn s20.

Nee, hij zal niet zo snel laden als een S20, maar het werkt prima en veilig.

(En wtf gebeurt hierboven?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Mocht je je bericht missen, dan is deze verplaatst naar de Trashcan. Een flamewar is niemand mee geholpen. Ook al voldoet dit topic niet aan wat we wellicht verwachten, dan kan hier wel een heel stuk vriendelijker, zeker bij een nieuwe gebruiker. Probeer iemand op een vriendelijke toon te helpen, of maak een topicreport en laat het topic links liggen. Zie ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Ook al is het niet volgens de regels, dan het wel wat vriendelijker dan dit. Zie ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 25-01-2021 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-04 13:18
jeroenb1993 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:02:
Hoi,

Als gebruiker van een iPhone 12, en tijdelijk in het bezit van een zakelijke S20 kan ik zeggen dat dit geen probleem is. Je kunt namelijk kijken welk voltage de adapter levert. Vrij standaard voor telefoons is 5v, het amperage maakt niet zo heel veel uit, de telefoon krijgt aangeboden wat hij vraagt mits de adapter dit kan leveren. Een telefoon krijgt geen 2a als de adapter maar 1a kan leveren.

Let wel op dat de oplader icm de S20 snelladen ondersteund, maar de iPhone met diezelfde oplader waarschijnlijk op de langzaamste stand laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:56
USB levert altijd 5V en als PD wordt ondersteund 20V aan voltage. Dus daar hoef je je geen zorgen te maken omdat dat universeel is.

Daarom kan je elke USB stekker gebruiken om elk electronisch apparaat op te laden of van stroom te voorzien.
Afhankelijk van de wattage zal dat iets sneller of trager gaan dan wat je gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04 22:27
Tartarus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:32:
USB levert altijd 5V en als PD wordt ondersteund 20V aan voltage. Dus daar hoef je je geen zorgen te maken omdat dat universeel is.

Daarom kan je elke USB stekker gebruiken om elk electronisch apparaat op te laden of van stroom te voorzien.
Afhankelijk van de wattage zal dat iets sneller of trager gaan dan wat je gewend bent.
Dat is zeker niet waar :) USB-PD ondersteunt o.a. 5V, 9V, 12V 15V en 20V bij maximaal 5 ampère (A). Een iPhone heeft voor snelladen 9V nodig, ik weet dat deze Samsung-lader dat ondersteunt. Maar er zijn ook USB-C laders met PD die bijvoorbeeld alleen 5V en 15V kunnen leveren.
Het is wel zo dat het nooit kwaad kan, het laden gaat in het ergste geval gewoon niet zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:56
theblindman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Dat is zeker niet waar :) USB-PD ondersteunt o.a. 5V, 9V, 12V 15V en 20V bij maximaal 5 ampère (A). Een iPhone heeft voor snelladen 9V nodig, ik weet dat deze Samsung-lader dat ondersteunt. Maar er zijn ook USB-C laders met PD die bijvoorbeeld alleen 5V en 15V kunnen leveren.
Het is wel zo dat het nooit kwaad kan, het laden gaat in het ergste geval gewoon niet zo snel :)
Je hebt gelijk. Ik had er bij moeten vermelden dat de hogere voltages alleen worden aangesproken en geleverd als beide de oplader als het aangesloten apparaat dit ondersteund.
In elk ander geval wordt er teruggeschakeld naar het laagste voltage die ondersteund wordt.
Feit blijft dat het geen kwaad kan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

theblindman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:01:
[...]

iPhone 8 t/m 11 kun je zgn snelladen aan 5V DC 3A, 9V DC 2.22A of te wel de 20W(A2305) lader van Apple, een iPhone 12 heeft een krachtiger lader nodig voor zgn snelladen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1