Hardware fout na heatsink polijsten

Pagina: 1
Acties:

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Ik heb gisteren mij heatsink gepolijst om de temperatuur van mijn processor naar beneden te halen. En wat warmte pasta ertussen natuurlijk.
Nou heb ik mijn blok gepolijst en zet ik hem terug in mijn kast, wordt ie niet veel koeler dan normaal. Hij blijft te warm, 46 graden. En als ik hem een tijd aan laat staan wordt ie alleen maar warmer, tot 50 graden. Ik heb hem dus los gemaakt weer om te kijken of de koeler verkeerd vast zat. Dit was niet het geval.
De pasta zat ook niet opgehoopt op de core.
Nouja nog een keer proberen denk ik zo. Ik stop het erop en sluit alles goed aan, start windows 98 se op. En ik krijg voor het opstarten deze foutmelding: Beveiligingsfout van windows, u dient op nieuw opstarten.
Nou ik doe dat krijg ik dezelfde foutmelding.
Ik heb geprobeert windows opnieuw te installen. Hij loopt steeds vast tijdens het detecteren van PnP apparaten. Start ie van zalf opnieuw op en gaat ie weer detecteren en loopt ie weer vast, leuke cyclus zo. Heb ook al ander windows versie geprobeerd, help niks.
Ik ben ten einde raad wat is er mis mee?????

Wèh zedde gij??

Verwijderd

is een ernstige fout. meestal fout van mobo / proc / geheugen..

Probeer eens op te starten met minimale hardware en op de default snelheid instellingen. Wat gebeurt er dan :?

Heeft je heatsink na het polijsten nog wel goed contact met je core van je proc. Heb je hem perongeluk niet scheef gepolijst.

Hmm nu even ontgaan of je een socket a had. Maar is je core nog wel heel e.d.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
je blok zal toch niet helemaal goed zitten, dit duid op warmteprobleem

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Probeer eens gewoon om niet overclocked te draaien..

46-50 graden is op zich geen probleem (al lijkt het me nog wel wat warm voor zo'n duronnetje)

Koelpasta niet te dik aangebracht?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mist je AMD core niet een hoekje?
Zijn de eventuele potloodstreepjes niet weggeveegd?

• Havocnl
Mijn core is nog helemaal heel en de pasta zit er maar heel dun op hoor. De pasta is goed verdeeld over de core. Dus hij zit er ook niet scheef op. Ik had hem ook al weer terug gezet naar 800, gewoon de bios gereset. Dus alles is standaard.

Wèh zedde gij??

• Havocnl
Ik zal eens proberen met minimale hardware. Ik koppel dus gewoon een aantal dingen los. Kijken of ie dan wel aan de praat komt.

Wèh zedde gij??

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:58 schreef BalusC het volgende:
Mist je AMD core niet een hoekje?
Zijn de eventuele potloodstreepjes niet weggeveegd?
Als de potloodstreepjes weg waren, zou ie niet eens goed opstarten...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:15 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Als de potloodstreepjes weg waren, zou ie niet eens goed opstarten...
Sorry Boy it isn't true, .... ik kan je vertellen dat toen ik van potlood naar solderen ging dat hij een stuk stabieler werdt, en ook nog eens hoger klokte ... terwijl hij eerst ... die fout melding gaf op een KT7-Raid

• Demo

Demo

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:32 schreef SledGeMan het volgende:

[..]

Sorry Boy it isn't true, .... ik kan je vertellen dat toen ik van potlood naar solderen ging dat hij een stuk stabieler werdt, en ook nog eens hoger klokte ... terwijl hij eerst ... die fout melding gaf op een KT7-Raid
:? Heel apart...
Zal ik toch ook nog een keer het potlood uit de kast moeten trekken :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Het kan ook zijn dat je een slechtere kwaliteit koelpasta hebt gebruikt dan dat erop zat.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Havocnl
De koelpasta is geen echt merk ofzo, er zat alleen van die klei op de koeler. Maar de temperatuur boeit mij niet zo veel, het is dat ik geen windows meer kan installeren en gewoon niks met die pc kan.

Wèh zedde gij??

• Havocnl
Weet iemand waar die beschermingsfout van windows van dan zou kunne komen????

Wèh zedde gij??

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
check je ram, het kan ook zijn dat je core miniscuul beschadigd is, zo had iemand ooit alleen 16 kleuren in IE explorer, nieuwe CPU erin en probleem was weg... zo vaag kan het dus zijn...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• SouLmaN
  • Laatst online: 21:18
Hmm ik heb die fout ook een keer gehad toen ik windows 98 wou installen, wat bleek zat de Win98 cd er nog in, en omdat hij van de CD af wou booten gaf hij die beschermingsfout. Dus probeer ff je cd eruit, of Boot from CD-ROM in BIOS uitzetten.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:45 schreef Havocnl het volgende:
Weet iemand waar die beschermingsfout van windows van dan zou kunne komen????
Dat krijg ik als ik mijn proc te ver overclock... Aangezien dit nu niet het geval is en je veel problemen hebt bij het detecteren van PNP spul, heb je niet perongeluk een insteek kaart half eruit getrokken ofzo ? of dat er iets losjes inzit ?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

ik ben bij hem geweest, en het probleem zit waarschijnlijk in het contact met de cpu. want de heatsink word niet echt warm. En bij mijn FOP38 wel. dat is dus het probleem, maar hoe het kan weet ik niet.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het klinkt heel bot:

Haal je heatsink over een stuk schuurpapier, en kijk dan nog eens........

• Havocnl
Op dinsdag 14 augustus 2001 21:39 schreef Herman het volgende:
Het klinkt heel bot:

Haal je heatsink over een stuk schuurpapier, en kijk dan nog eens........
Ik heb hem opnieuw gepolijst, eerst met grof(nouja fijn) schuurpapier en daarna met heel fijn(1200), daarna met cif en daarna met koperglans. Nu kijken of hij het wel doet.

Wèh zedde gij??

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Misschien een rare gedachte hoor maar hoe meer je van je koelblok polijst hoe minder de druk van je veer :9

1 mm is al genoeg...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Havocnl
Goed nieuws, hij doet het weer. Ik heb mijn heatsink dus opnieuw gepolijst en veel extra pasta op de core gedaan en toen ging hij heel mooi verder met de widows installatie en nu draait ie weer.

Nog niet de temp die ik wou, maar hij draait in ieder geval.

Wèh zedde gij??

• Demo

Demo

Op dinsdag 14 augustus 2001 22:19 schreef James_Watt het volgende:
Misschien een rare gedachte hoor maar hoe meer je van je koelblok polijst hoe minder de druk van je veer :9

1 mm is al genoeg...
Ik weet dat het vakantie is, maar om nou 6 weken te gaan polijsten :?
Dat krijg je nooit voor elkaarn hoor, 1 mm van je HS af polijsten... dat is micrometers wat je daar mee wegwerkt...

• Demo

Demo

Hehehe ik heb net ook ff mijn Alpha gepolijst...
Ik kan mezelf er in zien (alsof dat leuk is :P ) en mijn stressed temp. is gedaald van 57ºC naar 42ºC :7

Verwijderd

1 mm bij polijsten ??
Dan gebruik je zeker een super polijst machine...

Polijsten doe je dus NIET met schuurpapier, maar met een glasplaat en polijst poeder. En dan maar een week cirkeltjes draaien... :9

Volgens mij heeft Havocnl dus gewoon per ongeluk z'n koeler krom geschuurd.

Demoniac,
vind je het heel erg als ik die verschillen zoals jij ze meet een beetje ongeloofwaardg vind ??
Ik ben net van een 47cfn fan naar 60 cfm gegaaag, op een Swifttech MC 462 koeler, dat scheelt hier 5 graden stressed. Vergeleken bij jou, is dat toch wel een beetje anders niet...

Een Alpha heatsink ga je als gebruiker helemaal nooit polijsten, omdat er een dun laagje zacht rood koper op zit. Daar druk je als het ware de CPU core in.

En zal zeker niet zomaar een temp verschil laten zien van 15 graden na 'polijsten'.
Op zijn minst dus, is er wat meer aan de hand....

(Koelpasrta vergeten, koeler scheef gemonteerd, core gebroken, veer verkeerd erop gezet,fan op de verkeerde spanning, noem maar op...)

:Y)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

Op woensdag 15 augustus 2001 19:49 schreef Demoniac het volgende:
Hehehe ik heb net ook ff mijn Alpha gepolijst...
Ik kan mezelf er in zien (alsof dat leuk is :P ) en mijn stressed temp. is gedaald van 57ºC naar 42ºC :7
een alpha is al gepolijst hoor
dan heeft ie gewoon geen goed contact gemaakt met je core. Maar toch een mooi resultaat.
Pagina: 1