Toon posts:

Dell upgraden... ellende :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een upgrade voor mijn Dell XPS/T.

Ik kreeg op een andere topic al deze tip van Tomba;

Door Tomba :) :) - zondag 12 augustus 2001 22:27

Dell Dimension XPS T Processor Upgrade Information:
http://www.roberthancock.com/dell/xpstproc.htm

...welke me nu in staat heeft gesteld mijn P3/500 op 620 te overclocken, echt geweldig. Loopt stabiel, ik moest alleen mijn 128Mb 100Mhz. SDRamm vervangen door een 133Mhz.

Op de bovenstaande sijt is er iemand bezig geweest met een P3/700 -> P3/1000 upgrade, maar ik wil toch iets meer POWER GRRR... GRMBBLL :) heheh. Anyhoe, ze zeggen dat Tyan mainboards geschikt zijn voor gebruik in een Dell, dan hoef je geen nieuwe voeding etc. Weet iemand van een ander merk mobo (betaalbaarder :? ) dat in een Dell kast past, of heeft iemand meer ervaring met deze soort upgrade? Wat valt er aan te raden... is een nieuwe kast toch beter/slimmer? Ik wil graag minimaal een AMD 1,2 of een P4 1,4.

Elp. Elp mie. }:O

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Niet moeilijk doen, gewoon een nieuwe kast nemen... die dell kasten kan ik eerlijk gezegd toch niet echt mooi noemen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ellende? Het is heel simpel: past er in die kast van jou een ATX bord? En is die voeding er eentje met genoeg juice (hoeveel Watt?) en een ATX connector (20 pins)? Zo ja, dan kun je er gewoon een nieuw bord naar keuze in zetten (hoezo alleen Tyan? onzin). Past er dus géén ATX bord in die Dell kast, en/of voldoet de PSU niet aan de bovengenoemde eisen, dan moet je inderdaad BrZ advies opvolgen. It's so simple :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:20 schreef abbadon het volgende:
Ellende? Het is heel simpel: past er in die kast van jou een ATX bord? En is die voeding er eentje met genoeg juice (hoeveel Watt?) en een ATX connector (20 pins)? Zo ja, dan kun je er gewoon een nieuw bord naar keuze in zetten
Volgens mij hebben (sommige?) Dells een propriejeterrie (lees afwijkend) voedingsconnector. Dat wordt dan dus ook voeding vervangen, dikke shit.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
svp rustig lezen
[b]Anyhoe, ze zeggen dat Tyan mainboards geschikt zijn voor gebruik in een Dell, dan hoef je geen nieuwe voeding etc.
ATX: ja - maar andere voedingsconnector, ok?
Tyan: kan Dell voedingspin hebben, maar is $$$$$$$

VRAAG: BESEFFENDE DAT ANDER MOBO NIET MET MIJN VOEDING OVERWEG KAN, WEET IEMAND DAN WELLEKE MOBO'S BEHALVE DE DUUUUUURE TYAN PASSEN?

KWIL NAMELIJK GRAAG DEZE KAST HOUE

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Dell mobo's van serie Dimension XPS R450 (da's pentuim 2) heb 2 aansluitingen op de voeding. Een gewone ATX (geloof ik, lijkt er iig wel op) aansluiting. En een aansluiting die lijkt op 1 helft van een AT aansluiting, de kleuren zijn wel anders. Ik weet niet precies hoe het zet. Doe eens gek, bel Dell en vraag het ze, je weet maar nooit.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 20:40

jep

Druk eens op die knop die onder je tab zit, links van je toetsenbord. 1 keertje.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 22:40 schreef j3p het volgende:
Druk eens op die knop die onder je tab zit, links van je toetsenbord. 1 keertje.
Ok, daar gaat ie dan,, EN NU? WAT IS NU DE BEDOELING? >:)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Voedingen van de OptiPlex towers zijn standaard form factor. Dunno about de connector, kan best zijn dat die raar is, maar dan

1. Nieuwe voeding erinschroeven (dwz zet de Dell-kast-specifieke mounting rails, e.d., over naar de nieuwe voeding)
2. plaats nieuw bord, CPU en geheugen.
:)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
justem, dat wilde ik ff horen - dat plaatsen van een nieuwe voeding is du sniet zo'n big ass problem, dat is gwoon te doen... ik lees zo vaak dat dat een probleem is of dat mensen dat teveel moeite vinden, waardoor ik dacht dat dat te vervelend zou zijn... maar is dus no problemo... okay.... dan weet ik weer ff genug... ps... wat zijn de Tyan mobo's toch phat zeg... tjiessus...

anyhoe: bedankt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Dat van die Tyan borden is natuurlijk grote onzin; een Tyan bord heeft ook niet die 6 pins connector (6 in een rijtje) die menig Dell bord heeft (heb hiero ook een Optiplex met naast een standaard 20pins connector een 6 pins proprietary connector). Ik snap nog steeds niet wat je moeilijk doet: prop er een ander bord in als het fysiek past, en sluit de 20pins connector er op aan en je bent klaar (mits de voeding sterk genoeg is voor jouw AMD wens). Wil het niet met die voeding (b.v. te weinig juice), zet er dan een andere PSU in en je bent helemaal klaar. Je moet alleen even kijken of er een standaard ATX PSU in die Dell kast past.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1