Toon posts:

Gaming PC +/- 850 euro

Pagina: 1
Acties:

• Nitflex
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-02 12:19
Hallo Tweakers!
In oktober heb ik advies gevraagd voor het samenstellen van een pc voor mijn zoontje. Naar aanleiding hiervan heeft mijn dochter nu besloten om ook een nieuwe pc samen te gaan stellen. Zoals een goede moeder betaamt, heb ik aangeboden om haar te helpen. Vandaar dat ik mij nog een keer tot jullie richt!

De vragen zijn als volgt beantwoord door mijn dochter...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral een pc om mee te gamen. Games zoals Tomb Raider en Just Cause.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken?
Ik ga gewoon Windows 10 gebruiken en wil voorlopig even vooruit kunnen met mijn desktop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb inmiddels 850 euro bij elkaar gespaard Dat zal begin februari iets meer zijn dus mijn absolute max is 1000 euro. Ik geloof dat er voor deze prijs wel iets leuks samen te stellen is. Mijn moeder zet de PC in elkaar en zorgt voor het besturingsysteem dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude pc is inmiddels al 10 jaar oud :X

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles eigenlijk, want ik wil helemaal opnieuw beginnen. Ik wil een systeem waar ik de spellen op kan spelen die ik zojuist noemde en waar ik voorlopig even mee vooruit kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle suggesties en ga uit van de kennis en de ervaring van de mensen hier op het forum

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind RGB kasten leuk

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Bij het samenstellen van de huidige "lijst" heb ik de Best Buy guides geraadpleegd. Helaas zijn de prijzen heel erg gestegen of zijn mijn keuzes beperkt verkrijgbaar. Mijn meest ideale setup is nu te duur. Dit aan de hand van de laatste best buy van 2020 na aanpassingen van moederbord en videokaart (Best Buy Mei 2020) is er maar 1 zaak die de videokaart nog verkoopt. Waardoor ik het idee heb dat de videokaart inmiddels weer outdated is. Ik zoek dus de beste opties voor het geld dat ik beschikbaar heb.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 57,70€ 57,70
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC€ 327,86€ 327,86
1BehuizingenNox Forte€ 38,49€ 38,49
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 65,90€ 65,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,-€ 104,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 838,95

Dit is wat ik inmiddels bij elkaar heb zocht en ik hoop dat jullie me kunnen helpen er nog iets mooiers van te maken. Alvast bedankt namens Daan.
Groetjes Nitflex

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:00
Een Intel platform is nu iets goedkoper - en even goed geschikt voor gaming als de Ryzen de je nu gekozen hebt.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B460M-HDV€ 78,44€ 78,44
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 322,34

De kast die je nu gekozen hebt is twee tientjes waard, geen vier. Neem dan een Cooler Master MasterBox Q300L. De videokaart is niet te krijgen, net als heel veel andere kaarten, door de toestand in de wereld. Naar verwachting gaat dit nog wel even duren :(. Ik zou of helemaal nog even wachten, of nu de PC bouwen met de Intel - deze heeft een ingebouwde video chip - waar je op hele lage resolutie nog mee kan gamen. Een videokaarten koop je dan als ze over een aantal manden weer voor normale prijzen te koop zijn, of je zoekt goedkoop iets tweedehands nu in V&A, een GTX 970 ofzo.

[Voor 3% gewijzigd door martyw op 24-01-2021 20:07]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee