Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 13:35
Goedemiddag Tweakers,

heeft hier iemand al eens geprobeerd een Nefit Easy thermostaat uit te lezen?
Ik heb contact opgenomen met Nefit maar ze lijken daar niet erg mee te werken.

Ik zou eigenlijk graag de temperatuur over tijd uitlezen om zo een beter beeld te krijgen over het temperatuur verloop nadat de thermostaat uitslaat en wanneer deze weer aanspringt.
Een simpele CSV uitdraai met temperatuur of iets dergelijks zou al erg behulpzaam zijn.

(opmerking: er is wel een Nefit app, daar kun je wel wat dingen in vinden maar bijvoorbeeld niet temperatuur over tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschkabouter
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
@dZinee Ik gebruik dit https://bbqkees-electronics.nl/?lang=nl om uit te lezen. Werkt goed voor mij om mijn nefit ketel uit te lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Boschkabouter op 24-01-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:04

Super_ik

haklust!

Ik gebruikte hiervoor dit project: https://github.com/robertklep/nefit-easy-commands deze praat tegen de backend van bosch, maar werkte verder prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Super_ik op 26-01-2021 07:55 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:22
De API geeft je alleen de aanvoertemperatuur (helaas). Wil je meer details zal de bbqkees gateway de beste oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
dZinee schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:17:
Goedemiddag Tweakers,

heeft hier iemand al eens geprobeerd een Nefit Easy thermostaat uit te lezen?
Ik heb contact opgenomen met Nefit maar ze lijken daar niet erg mee te werken.

Ik zou eigenlijk graag de temperatuur over tijd uitlezen om zo een beter beeld te krijgen over het temperatuur verloop nadat de thermostaat uitslaat en wanneer deze weer aanspringt.
Een simpele CSV uitdraai met temperatuur of iets dergelijks zou al erg behulpzaam zijn.

(opmerking: er is wel een Nefit app, daar kun je wel wat dingen in vinden maar bijvoorbeeld niet temperatuur over tijd).
We zijn hier een aantal jaar geleden mee bezig geweest op het forum, zie Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen
Brightvalve heeft hier het voortouw genomen, ik heb indertijd een php-versie gebouwd. Ik kon hiermee onder andere doeltemperatuur, kamertemperatuur en warmtevraag uitlezen als ik me niet vergis. Historische data is nauwelijks aanwezig, dus je moet zelf je historie opbouwen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 13:35
Hah ik zie het inderdaad; jullie zijn er al flink mee bezig geweest.
Ga proberen daar eens doorheen te spitten. Bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1