Toon posts:

Goedkope TV <50" Hoe Chineser, hoe beter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• codasiren
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-03 13:05
Hoi iedereen!

Wat tof dat hier een aankoopadvies forum is! Ik mis een beetje de bestbuyguides van TV's bij Tweakers, dus ik hoop heel erg dat jullie ons verder de juiste kant op kunnen sturen!

Ik zoek een?
Goedkope TV voor woonkamer tussen 36" en 46"
Edit: 43" is de perfecte maat voor ons. 49 is echt te groot :)

Wat is je budget?
Na wat rondkijken wil ik shoppen in de onderkant van de markt. Sub €350. Tweedehands ook geen probleem voor me.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Sinds aanschaf van een Switch willen we toch naar iets nieuws. We gebruiken de TV voornamelijk voor Switch, Netflix, Persconferenties van demissionair minister-president Mark Rutte, YouTube, Spotify en af en toe KPN iTV. We hebben al een chromecast, maar ik stoor me af en toe aan de wispelturigheid van het beestje. We willen hem ook graag aan een beugel monteren aan een gipswandje.

Geen idee of dat nog uitmaakt. Verder kijken we niet per se TV: we hebben weliswaar een TV-box, maar dat ding ligt al anderhalf jaar in de meterkast te rotten.

Ook willen we liever geen groot zwart gevaarte in de kamer. 50" is eigenlijk te groot, maar onze afstand tot TV is 2,8 meter dus kwamen we in deze categorie (43"-50"). Ik weet niet goed of 32" te klein zou zijn, maar kleiner is niet per se een probleem voor ons.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom tegen dat in de budgetklasse mensen hier fan zijn van TCL met AndroidTV of HiSense zonder AndroidTV. Ik heb geen voorkeur voor merken en het mag van mij hartstikke Chinees zijn.
Wat ik zelf al tegen kom is bijvoorbeeld:

HiSense 43ae7200f | 43" LED-genot (Techradar)
LG 43un73006lc (RTings)
Dyon Live 43 Pro (Testberichte.de)
TLC 43p611 (Tweakers)

Welke vragen heb je hier nog over?

• Ik weet niet goed of ik AndroidTV nodig heb in mijn situatie. Is AndroidTV echt een stuk chiller en stabieler dan een Chromecast?
• Bij nieuwere TV's heb ik wel eens meegekregen dat je op moet letten met je data af staan. Hoe moet ik daar op letten?
• Kunnen we op de tweedehands markt nog iets leuks scoren?
• Moeten we misschien beter kijken naar een monitor ipv een TV?

Eigenlijk wilden we een beetje splurgen en voor een Samsung the Frame gaan. Die zijn nogal duur en met corona lukt het niet helemaal met werk zoeken. Met de recent aangeschafte Switch merken we wel dat onze huidige TV te klein is (een glorieuze Samsung Syncmaster T220 HD). We gaan op de grond voor de bank zitten om nog iets te kunnen zien.

Nu de SmartTV's de laatste jaren zo goedkoop zijn geworden (want je betaalt met je data?), is de stap naar een nieuwe TV wat makkelijker te maken.

[Voor 6% gewijzigd door codasiren op 26-01-2021 10:54]

Alle reacties

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:33
Heb je ook naar de xiaomi tv 4s 43" gekeken op Amazon voor 339€?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Weliswaar 49" maar misschien toch interessant? https://www.lidl-shop.nl/...droid-smart-TV/p100316254

• codasiren
Ik heb zeker ook naar die Xiaomi gekeken. Bij verschillende topics werd volgens mij deze TCL dan weer verkozen boven de Xiaomi vanwege calibratie en input lag. Mij maakt het persoonlijk niet heel veel uit, maar die TCL is dan wel weer 60 euro goedkoper.

Naar die Toshiba heb ik ook gekeken, maar heb helaas niets echt over deze kunnen vinden. Enig idee waar er nog reviews te vinden zijn?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:50
codasiren schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:54:
...
Naar die Toshiba heb ik ook gekeken, maar heb helaas niets echt over deze kunnen vinden. Enig idee waar er nog reviews te vinden zijn?
Alstublieft https://www.techradar.com/reviews/toshiba-ul5a-tv-review

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou inderdaad voor de TCL P610/P611 gaan als een VA tv de voorkeur heeft of de Hisense A70F voor een extra hdmi/usb poort en bluetooth. Voor IPS is de LG UN7-serie de beste keuze. De Toshiba is een rebrand en komt van het Turkse Vestel. Eerder genoemde merken hebben betere 49(IPS)/50(VA)'' alternatieven in dezelfde serie.

• codasiren
Thnx voor de review en de tips. Heb wel nog wat vraagjes: wat is een VA tv en waarom zou ik voor een IPS scherm gaan? Moet ik me verder nog zorgen maken over support van apps of iets dergelijks?

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
IPS vs VA. Zorgen niet, maar ik zou ook nergens op rekenen. Netflix en YouTube zijn nooit een probleem. Spotify en iTV zou je op de Hisense en TCL (P611) moeten casten of via een externe (Android) box moeten opvangen. LG's en Android tv's hebben zo goed als elke (bruikbare) app.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:21
IPS heeft betere kijkhoek, maar wel minder mooi zwart.
VA heeft mindere kijkhoek (leuk als bank er recht voor staat, maar niet als er stoel van opzij kijkt), maar mooier zwart.

In algemeen merk je niet echt veel van het niet zo'n mooie zwart. (zetje huidige scherm maar eens op zwart scherm, en dan echt uit, dan zie je soort 'wit zwart" vs "uit scherm".

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:09

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb onlangs een TCL aangeschaft, ook op basis van van wat in dit subforum werd aangeraden (voornamelijk door @benbaba :)). Het is een 43P718 geworden en ben er hartstikke blij mee, al heb ik nul ervaring met wat ik qua beeldkwaliteit etc kan verwachten. Ik heb trouwens specifiek dit model genomen omdat ik Android TV wou en dat de TCLs overal duur of uitverkocht waren. Ik heb hem als Nederlander uiteindelijk besteld uit België en had m de volgende dag (ik zie dat ie wee in prijs is gestegen).

Ik heb gemerkt dat ik Android TV trouwens beter vind dan een Chromecast. Het is fijn dat je alles met één afstandsbediening kan doen, en dus niet per se je telefoon nodig hebt. Ook zijn er verassend veel apps beschikbaar, en zie ik bijv door de prima Ziggo GO app geen noodzaak een coax te gaan trekken voor live tv.
Wel is de interface soms wat traag, dus dan merk je wel dat je nog met een budget tv te maken hebt.

[Voor 5% gewijzigd door -Tim- op 27-01-2021 06:39]

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
99ruud99 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:23:
IPS heeft betere kijkhoek, maar wel minder mooi zwart.
VA heeft mindere kijkhoek (leuk als bank er recht voor staat, maar niet als er stoel van opzij kijkt), maar mooier zwart.
Maar voor gaming en snelle beelden heb je bj VA al snel last van ghostiing toch
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee