Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Offertes vergelijken - Coolblue

Pagina: 1
Acties:

• dZinee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-06 14:24
Goedemiddag,

we hebben momenteel 12 panelen (265Wp BenQ) op het dak liggen met een Samil Power SolarRiver 3000 TL. We willen dit graag met nog 6 stuks gaan uitbreiden, en dan is het dak vol. De oriëntatie van het dak is erg gunstig.

Heb een aantal offertes aangevraagd en naast elkaar gezet; en tot mijn verbazing lijkt Coolblue daarbij erg voordelig uit te vallen.

Zou dan gaan om:
  • 6x Trina Solar TSM-375 DE08M.08(II)
  • 1x Growatt 2000-S omvormer
Je komt dan uit op €3.143 inclusief btw. Oftewel € 2.657 minus BTW en € 60 forfait.

Nu lees ik op dit forum wel wat berichten over CoolBlue; maar het gaat dan met name over aannames maar niet daadwerkelijke ervaringen. De andere opties vallen momenteel duurder uit of gebruiken verouderde panelen wat zonde is van onze beperkte dak-ruimte.

Hebben jullie wellicht nog tips/aanmerkingen op bovenstaand systeem?

[Voor 7% gewijzigd door dZinee op 24-01-2021 17:17]

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Krijg je dan geen lelijk dak met verschillende (maten) panelen? Of is het een platdak?

Waarom 2x Growatt 2000-S omvormer?

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

• dZinee
Excuses, 1x Growatt omvormen (nu aangepast).
==
En jawel, je krijgt dan inderdaad 2 verschillende panelen, maar het maakt me niet heel veel uit hoe het dak eruit ziet.

Ik kan ook voor volledig zwarte panelen kiezen (zoals de huidige BenQ) maar dan ligt de opbrengst 10% lager voor hetzelfde bedrag. Dan kies ik toch voor wat meer opbrengst dat er iets minder mooi uitziet.
Of heb je zelf nog een idee?

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik heb wel een idee maar dat wil je niet horen denk ik.
In 2019 heb ik zelf mijn 14x 245 Wp (uit 2013) vervangen (geupgrade) voor 14x 325 Wp.
En dat bevalt prima.

Maar wat je voorstelt kan ook natuurlijk.
Je kan ook alles op 1 omvormer zetten en de btw terugvragen.
Ik hoop dat die samil power nog even meegaat, maar dat speelt geen rol meer dan.

[Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-01-2021 17:58]

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

• dZinee
Idee is om nu 6 panelen erbij te prikken; en over een jaar of 7 het geheel om te leggen naar het naastgelegen garage dak en dan op het dak zelf 18 nieuwe panelen te leggen die dan ongetwijfeld een hogere opbrengst hebben. Dat zou dan volgens de planning overeenkomen met de aanschaf van een warmtepomp en elektrische auto, waardoor er een stuk meer nodig zal zijn.

Je zou dat natuurlijk nu ook al kunnen doen, door de 12 panelen al op de garage te leggen en dan 18 nieuwe panelen op het schuine dak te leggen. Maar dan hebben we het uiteraard over een heel ander kostenplaatje.

Wat heb je gedaan met je vervangen panelen?
=====

Wat betreft de omvormer. Ja ik had ook over gedacht om een omvormen te nemen die dan meteen alle panelen aan kan. Dan is de Samil wel overbodig.

• Gerco-M
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Gerco-M

mijn tornado res.

Ja ik heb recent mijn PV installatie door Coolblue laten doen en heel goede ervaringen mee. Goede service en kwaliteits installatie voor een nette prijs.
Ga binnenkort ook mijn NW dak volleggen door Coolblue.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 2 x MHI L/L (71SRK / 35ZSX)

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik heb mijn "oude" panelen weggeven aan een kennis.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:05
Gerco-M schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:52:
Ja ik heb recent mijn PV installatie door Coolblue laten doen en heel goede ervaringen mee. Goede service en kwaliteits installatie voor een nette prijs.
Ga binnenkort ook mijn NW dak volleggen door Coolblue.
Mijn ervaring is dat Coolblue eigenlijk altijd een stukje duurder is, kan je natuurlijk prima blij mee zijn. maar het is volgens mij gewoon onnodig langere TVT

Eigenlijk wat TS heeft besteld bij een landelijk werkende shop (solarbouwmarkt). Van dat verschil kan je aardig wat kratjes pils kopen. (en ik heb niet heel hard gezocht naar iets goedkopers)

• dZinee
Mmm ik zie wat je bedoeld.
Volgens mij moet ik dan wel een een Staaldak 6 Panelen Portrait ipv 3 panelen landscape.
En er zit een 150 euro toeslag op Limburg. (....)
En dan nog 85 euro bezogkosten.
Kom je uit op €2.699,35 Totaal incl. btw:

Maar je komt alsnog een 400 euro goedkoper uit.
Bij grotere installaties zal dit waarschijnlijk alleen nog maar meer schelen..

Met garantie zal je waarschijnlijk iets lastiger zitten omdat je geen idee hebt welke installateur bij je langskomt. En voor de producten zit je dan bij solar bouwmarkt en voor de werking bij de installateur vermoed ik. Maar goed veel gaat er niet stuk aan die installaties..

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:05
dZinee schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:21:
Mmm ik zie wat je bedoeld.
Volgens mij moet ik dan wel een een Staaldak 6 Panelen Portrait ipv 3 panelen landscape.
En er zit een 150 euro toeslag op Limburg. (....)
En dan nog 85 euro bezogkosten.
Kom je uit op €2.699,35 Totaal incl. btw:

Maar je komt alsnog een 400 euro goedkoper uit.
Bij grotere installaties zal dit waarschijnlijk alleen nog maar meer schelen..

Met garantie zal je waarschijnlijk iets lastiger zitten omdat je geen idee hebt welke installateur bij je langskomt. En voor de producten zit je dan bij solar bouwmarkt en voor de werking bij de installateur vermoed ik. Maar goed veel gaat er niet stuk aan die installaties..

[Afbeelding]
Je aanspreekpunt is altijd het zelfde dus je hebt dat soort problemen niet met de garantie, maar ze hebben ook gewoon een eigen montage ploeg. (wellicht huren ze voor sommige delen van het land andere mensen in)
Maar het is Limburg dus. JenM zit daar, die waren vaak ook wel redelijk qua prijs. Heb je van hun al een prijsopgave?
https://www.jenm-zonnepanelen.nl/

• dZinee
Nog niet gevonden @twain4me, ik ga het navragen dankjewel.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True