Ruis uit Denon AVR-X1000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-verharen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-11-2024
Een goededag,
Ik hen een Denon Avr-x1000. Sinds een paar maanden komt uit de linker speaker regelmatig is a een ruis. Na een tijdje aan, wordt de ruis harder en na neg weer even komt er een harde knal uit de linker speaker. Detv ontvanger en de tv schakelen uit en het power lampje van de Denon staat rood te knipperen. Overigens is de ruis na opnieuw aanzetten veen enkele dagen weg.
Ik hoop dat iemand me kan adviseren waar ik moet gaan zoeken. Ik ga uit van de eindversterker.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wat zegt de handleiding over het rode lampje, kun je vanuit daar verder.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-verharen
Bedankt voor je reactie.
Als het power lampje rood staat te knipperen zou dat betekenen dat een component te veel stroom trekt. Dit gebeurt alleen na de knal uit de speaker. Na het opnieuw aanzetten blijft hij gewoon werken. Inmiddels blijft de ruis aanwezig, maar de knal blijft uit.

[ Voor 4% gewijzigd door peter-verharen op 25-01-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:35
Tsja dan is er wat stuk. Wat precies is voor mij niet te zeggen maar als je ruis hoort varieert de spanning op een speaker. Misschien een lekstroom door een insect of stof, misschien een condensator defect. Spanning eraf, en schroeven maar.
De knal en vervolgens uitschakelen van andere apparatuur duidt op een spanningspiek dus condensator is een goede gok. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-verharen
Bedankt, ik ga 'm open schroeven.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-verharen
Inmiddels gedaan. Waar ik nooit echt goed tegen kan is de fout niet kunnen vinden. Ik heb 'm open gehad hdmi print en print met eindversterkers eruit. Niets kunnen vinden dus maar weer ingebouwd en nu werkt het weer.

Peter

[ Voor 7% gewijzigd door peter-verharen op 07-02-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 11:38
Klinkt erg bekend. ik heb een x1100 met precies hetzelfde: linker kanaal gaat soms ruisen en klapt dan met een knal uit. Snoeren en speakers zijn in orde. Het gebeurt niet vaak en bij de reparateur gebeurde het (natuurlijk) niet, ook niet na een paar dagen. Alles ziet er binnen ongeschonden en mooi uit. Als ik de ruis hoor en ik gooi de versterker uit, en na een seconde of 10 weer aan, dan is-ie meestal weer ok. Voor dagen, soms weken. Als iemand nog een tip heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-verharen
Goedendag,
Na het open schroeven, het hdmi print losgehaald en teruggeplaatst werkte het weer. Ik heb dus geen fout kunnen vinden.
Hij werkt nu alweer zo'n drie maanden zonder problemen.
Omdat de fout bij mij ook lang niet altijd optrad had ik er niet voor gekozen 'm naar een reparateur te brengen. Als de ruis op mijn apparaat begon had het geen zin om de stroom eraf te halen. Hij bleef ruis geven op het linker kanaal.
Ik hoop voor je dat er iemand is die je antwoord zou kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 19:56

switchboy

-ruimte te huur-

Misschien ergens een ribbon kabel met kabelbreuk of die net scheef zit of niet helemaal erin dan zou hij bij temperatuurswissellingen wel of geen verbinding kunnen maken. Slecht soldeer punt kan ook. Of een condensator die niet meer goed werkt. Hiervoor hoeft hij niet per sé al bol te staan of te lekken. De enige manier om daar achter te komen is doormeten. Is helaas zo lastig te zeggen. Misschien nog een tweede reparateur om een mening vragen?

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 22:17
Wat soms wil helpen is de printplaten schoon te maken met alcohol, de printplaat achter boven in met name wil nog wel eens wat stof verzamelen welke ook een electrische lading kan vasthouden. dit heeft wel eens storingen en dergelijke verholpen in het verleden.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:25
Zullen wel brakke soldeer verbindingen in zitten. Heb wel vaker een denon receiver uit elkaar gehad en gefixt door er met een soldeer bout door heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 11:38
Dank jullie allen voor de reacties! Mooi karweitje voor een regenachtige dag met een kleinzoon. Zoals gezegd ziet alles er blinkend en schoon uit. Misschien verzamel ik voldoende moed om hier en daar op te duwen met de power aan en de luidstsprekers aangesloten...
Pagina: 1