Ik zou graag jullie kijk op mijn legplan en PV ontwerp ontvangen voor onze uitbouw aan de achterzijde van ons huis.
Onze situatie:
2 onder 1 kap van 2001
Verbruik circa 3500-4000-kWh woning, 5000-6000kWh EV.
Hoofdaansluiting 3x25A
Op het hoge dak aan de achterkant liggen 4 panelen van 2001, deze staan nog aan maar brengen niks meer op. We zijn momenteel bezig met een dakkapel aan de voorkant en willen daarna op het hoge dak offertes op gaan vragen voor het leggen van panelen. Dit zal begin 2022 worden.
Nu ben ik aan het kijken of ik op onze uitbouw en garage panelen op het platte dak kan leggen. Dit wil ik zelf gaan realiseren, ben best handig dus dat moet gaan lukken. De omvormer wil ik in de garage hangen. Vanuit de garage kan ik via de kruipruimte eenvoudig in de meterkast komen.
De richtingen en afmetingen van de daken zijn als volgt:
Plat dak uitbouw woning: ca. 5,9m x 2,8m, Zuid-west
Plat dak garage: va 2,8m x 2,8m, Zuid-west
Tussen de uitbouw en de garage zit een verspringing in de hoogte van circa 20cm.
Nu denk ik eraan om 5 panelen portrait op de uitbouw woning te leggen en 2 portrait op de garage.
Ik denk hierbij aan JA Solar JAM60S-20-385-MR-BF
Deze zouden een totaal max. 2,7kWp op kunnen brengen.
Qua omvormer denk ik aan een Growatt MIC 2500TL-X Het aanbevolen zonnepanelen vermogen is: 2000 - 3250 Wp
Nu is mijn kennis nog beperkt van PV systemen dus zou graag van jullie expertise gebruik willen maken.
Ik ben op zoek naar een betaalbaar maar goed systeem.
Vragen
- Is dit het optimale legplan voor de uitbouw;
- Er wordt een hellingshoek van 30graden aangegeven in het programma, is dit juist?
- Wat vinden jullie van de JA Solar panelen, is er een beter betaalbaar alternatief?
- Is de selectie van de omvormer juist?
- Hebben jullie adviezen en ervaring met een plat dak montage systeem? Op mijn platte dak ligt grind.
- Verdere aan of opmerkingen?
Onze situatie:
2 onder 1 kap van 2001
Verbruik circa 3500-4000-kWh woning, 5000-6000kWh EV.
Hoofdaansluiting 3x25A
Op het hoge dak aan de achterkant liggen 4 panelen van 2001, deze staan nog aan maar brengen niks meer op. We zijn momenteel bezig met een dakkapel aan de voorkant en willen daarna op het hoge dak offertes op gaan vragen voor het leggen van panelen. Dit zal begin 2022 worden.
Nu ben ik aan het kijken of ik op onze uitbouw en garage panelen op het platte dak kan leggen. Dit wil ik zelf gaan realiseren, ben best handig dus dat moet gaan lukken. De omvormer wil ik in de garage hangen. Vanuit de garage kan ik via de kruipruimte eenvoudig in de meterkast komen.
De richtingen en afmetingen van de daken zijn als volgt:
Plat dak uitbouw woning: ca. 5,9m x 2,8m, Zuid-west
Plat dak garage: va 2,8m x 2,8m, Zuid-west
Tussen de uitbouw en de garage zit een verspringing in de hoogte van circa 20cm.
Nu denk ik eraan om 5 panelen portrait op de uitbouw woning te leggen en 2 portrait op de garage.
Ik denk hierbij aan JA Solar JAM60S-20-385-MR-BF
Deze zouden een totaal max. 2,7kWp op kunnen brengen.
Qua omvormer denk ik aan een Growatt MIC 2500TL-X Het aanbevolen zonnepanelen vermogen is: 2000 - 3250 Wp
Nu is mijn kennis nog beperkt van PV systemen dus zou graag van jullie expertise gebruik willen maken.
Ik ben op zoek naar een betaalbaar maar goed systeem.
Vragen
- Is dit het optimale legplan voor de uitbouw;
- Er wordt een hellingshoek van 30graden aangegeven in het programma, is dit juist?
- Wat vinden jullie van de JA Solar panelen, is er een beter betaalbaar alternatief?
- Is de selectie van de omvormer juist?
- Hebben jullie adviezen en ervaring met een plat dak montage systeem? Op mijn platte dak ligt grind.
- Verdere aan of opmerkingen?